We maken thuis een flesje met behulp van de Bib'Expresso van Beaba en hebben dus geen ervaring met het maken van een fles met bijvoorbeeld een magnetron e.d. Stel dat we een dagje weggaan of ergens op visite gaan; hoe kunnen we dan het best en makkelijkst een flesje maken?
De hoeveelheid koud water uit de kraan in de magnetron doen. Ik doe bij 150 cc 50 sec. Schepjes erbij en schudden of roeren
Ik neem gekookt water mee in een thermosflesje. Vul het flesje voor de helft met koud water en vul dat dan aan met het gekookte water, voeding, schudden en dan kan je het meteen geven.
En voor de zekerheid even een druppeltje melk op de binnenkant van je pols doen. Als je niets voelt dan is het goed. En als het wel te warm is dan voel je dat gelijk.
Afgemeten hoeveelheid poeder in een doosje meenemen. Fles vullen met de helft van de benodigde hoeveelheid water die net van de kook is (kun je ook gewoon in een restaurant om vragen, daar maken ze ook thee) en dan aanvullen met dezelfde hoeveelheid koud water. Bijvoorbeeld als je een fles van 120cc water met 4 scheppen voeding maakt: in een doosje 4 scheppen poeder meenemen, ter plekke fles vullen met 60cc water dat net van de kook is (kun je zo uit je theeglas in de fles schenken in dat restaurant), poeder erbij, dop erop, schudden, en dan 60cc koud water erbij (met 120/4 flessen moet je er dan gewoon zoveel koud kraanwater bij gieten dat je bij het streepje van 135cc uitkomt). Jij bent de eerste waarvan ik lees dat ie dat Beaba-apparaat gebruikt. Ik heb me altijd afgevraagd wat het nut ervan is. Je vult 'm toch wel steeds met vers water voor je een fles maakt he? Want het bezwaar van water gebruiken dat langer in het apparaat zit is dat je een grotere kans op bacteriële verontreiningen hebt.
ik heb als ik wegga (met de auto) zowiezo een thermosfles gekookt water bij me en een flesje koud water. Dan heb ik afgemeten poeder bij me in van die torentjes. Je weet maar nooit of je in de file komt of pech krijgt enz enz. Dus daar kan ik dan een fles mee maken. En voor de rest als ik ergens heen ga heb ik afgemeten poeder bij me en vraag in het restaurant om water. xxx
Ik neem ook altijd poeder mee en een flesje water. Dat laat ik dan of opwarmen of ik doe er kokend water bij. Zelfs nu we op. VAkantie zijn geen probleem, op vliegveld, in vliegtuig en in buitenland in coffee tentjes enzo prima te doen.
Zo doe ik het ook! of ik moet zeker weten dat ze er een magnetron hebben dan neem ik alleen koud water mee.
Ik heb altijd een thermosfles gekookt water en flesje koud water mee. Stel dat je in de file komt of dat ze ergens geen magnethron hebben. Ook heb ik altijd een extra potje poeder mee dan ik nodig heb aan flessen. Voor het geval er iets mis gaat met mengen oid. Ik doe trouwens eerst warm water dan koud en dan pas de poeder. Heb je altijd de juiste hoeveelheid water.
Als ik zeker weet dat er en magnetron is dan doe ik het zo: koud water in de fles, zo'n beetje 30 sec in de magnetron (kan verschillend zijn..!) en dan de poeder erdoor mengen. Is er geen magnetron of twijfel daar over, dan neem ik een thermoskannetje met gekookt water mee en een (sap)flesje koud water mee. Ik doe eerst iets heet water in de fles en vul aan met koud water. Ik doe op gevoel: voelen hoe warm het is. Dan ook poeder toevoegen. Je hebt hier maar een heel klein beetje heet water bij nodig. En tegenwoordig mag je ook warm kraanwater gebruiken. net wat je wilt of fijn vind.