Regeldagen en vraagje.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Kaatje85, 28 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hallo,

Ik wordt op het moment een beetje gek :(
    Levi heeft sinds eergister last van regeldagen. Normaal kwam hij netjes iedere 3 á 4 uur voor een voeding, gister en eergister kwam hij af en toe al om de anderhalf á twee uur. Vandaag kan hij wel 24 uur drinken. Zo heeft hij vanavond 20 min. gedronken en 20 minuten later heeft hij weer 20 min. gedronken. Hij blijft gewoon zuigbehoefte houden. Ik ga er vanuit dat dit de regeldagen zijn?
    Sinds een week kolf ik ook min. 1 voeding van 110 cc af zodat ik zeker weet dat hij 1x per dag een goede voeding binnen krijgt, en om mijn borsten even te ontzien. maar Levi heeft nu al zovaak gedronken vandaag dat ik er met de kolf ook niets meer uit krijg..

Nu mijn vraag: Mag je borstvoeding heel af en toe combineren met nutriolon voeding? Bv. de laatste voeding van de dag zodat hij goed kan slapen en ik lichamelijk en geestelijk een beetje kan opladen snachts?

2. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Het is voor je prille productie het begin van het einde.Het klinkt hard maar het is gewoon zo.

Daarnaast verstoort KV de darmflora van je kind, krampen nemen toe, KV wordt namelijk niet verteerd.

In het begin kost BV veel tijd, meestal wordt dit vanaf een week of 6-8 beter, daar moet je je even op in stellen.
    Het advies: slapen als je kindje ook slaapt, een goede multivitamine nemen, en goed voor jezelf zorgen. Gezond eten, ruimschoots (water) drinken en rusten wanneer je kan.
    Vanaf een week of 5 kan je gaan kolven, je (eventuele) partner kan dan een flesje bv geven, terwijl jij de voeding dan af kolft.
    Als je vanaf dan een vast kolfmoment inlast kan je partner ook bijv. 's nachts een flesje geven, zodat jij wat langer door kan slapen.
    Maar ook dat is bij een prille productie niet erg verstandig, je productie is gebaat bij nachtvoedingen.

Zo'n kleintje kost veel energie, gebroken nachten e.d. horen er gewoon bij, hoe moeilijk ook.

Kortom, voor je productie is het gewoon geen goed idee, en voor Levi eigenljk ook niet. Die is gewend aan mama's zoete melk, het echte werk zullen we maar zeggen.
    Regeldagen kunnen intensief zijn...wacht maar tot je zoontje gaat clusteren....

Heel veel succes, het komt allemaal goed hoor!
    Heb je al gelezen op borstvoeding.com? Daar kan je alle ins en outs over regeldagen te weten komen.

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dank je wel voor je antwoord.
    Heb even opgezocht wat clusteren is, en lijkt verdacht veel op wat Levi nu doet.
    Heb hem net na eerst zoet houden met mijn pink en speen aan de borst gelegd,maar zoals wel vaker was hij na 5 min. drinken in diepe slaap. ( maar ja voor hoe lang )

4. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Kaatje het komt echt goed. Die eerste weken zijn zwaar, de die-hards hier weten er alles van.
    Als je even je hart wil luchten kom je gewoon gezellig meekleppen bij bv en trots. We hebben het er over bv en alle aanverwante zaken, en natuurlijk scheppen we flink op over de kindjes maaaaaaaaaaaaar het is zeker een uitlaatklep.
    En iedere beginnende mama kan wel wat steun gebruiken.

Ben je in de gelegenheid om een (half) dagje op bed te gaan liggen met Levi? Dit is heel goed voor je productie. En na iedere voeding een glas water he!

5. Helma1602

Helma1602 Lid

19 aug 2008
    82
    0
    0
    Kaatje, ik ken het ook Rion hangt ook het liefst de hele dag aangekoppeld, volgens mij is het inderdaad clusteren als ik het zo lees, en geef ik er maar aan toe. Trouwens die zoete puppy ogen van mijn ventje kan ik toch niet weerstaan.

Succes meis!

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Kaatje85: ik weet niet precies hoe oud je kindje is maar kv op jonge leeftijd heeft verschillende nadelen.
    1: kans op tepel/speen verwarring met mogelijk als resultaat dat je kindje niet meer aan de borst wil/kan en als je dan dus bv wilt blijven geven moet je alles kolven.
    2: als je gaat bijvoeden ben je eigenlijk aan het afbouwen en gaat je productie dus achteruit. Vooral de eerste weken is het goed om vaak te voeden. Je maakt dan veel prolactinereceptoren aan wat het later veeeel makkelijker maakt om je productie op peil te houden.
    3: de darmflora word aangetast net als wat Jingels ook al zei. Hier wordt dat uitgebreid uitgelegd.

Mensenmelk is er voor gemaakt om vaak gevoed te worden. En regeldagen horen erbij zo nu en dan. Makkelijk is het niet altijd en zeker niet in het begin, maar het word steeds beter ! Laat het huishouden maar even, kruip lekker in bed als je kleintje ook slaapt en laat je lekker verwennen met lekkere dingen door je partner. Komt echt goed !

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    meiden bedankt voor jullie reacties !
    na een nachtje (slecht ) slapen kijk ik er alweer een stuk positiever tegenaan

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

En zo is het maar net !

Ik heb ook wel eens het aantal voedingen geteld met een regeldag en toen dacht ik bij voeding nr. 15 ik stop met tellen want hier word ik niet vrolijk van. En kijk ik voed nu nog dus het gaat echt beter ;)

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jeetje vind het echt super knap dat je al zo lang borstvoeding geeft. Ik wil het proberen een half jaar vol te houden, maar stop wel zodra het voor Levi of mij echt niet leuk meer is. Moet wel een leuk iets blijven en geen verplichting.

10. Nemo

Nemo Niet meer actief

Geloof me ik had dit ook niet zo bedacht hoor. Ik dacht in het begin ook 6 maanden geef ik in elk geval.

Deel Deze Pagina