Even jullie advies gevraagd.... Sinds een paar dagen is mijn zoontje aan het spoken met zijn flessen. Hij krijgt nog 3 x 180 cc. Soms gingen ze op, maar ook liet nij weleens 30 cc staan. De avondfles ging er altijd helemaal in. Maar sinds een paar dagen heeft hij helemaal geen behoefte meer aan de fles. Hij laat nu meestal ruim 100 cc staan. De avondfles wil hij helemaal niet meer, slechts 10 cc heeft hij gedronken. Daarna begon hij te kokhalzen. Ik heb hem daarna nog een bakje yoghurt gegeven en dat ging er super in. Broodje, fruit en avondeten gaan ook prima. Van de week heeft hij zojn eerste tandje gekregen en volgens mij komen er meer aan. Ik maak me een beetje zorgen om de hoeveelheid melk die hij binnen krijgt. Hij redt niet 300 cc. Dat is toch echt te weinig?? Herkent iemand dit?? Gaat het weer over?
Herkenbaar, hier gebeurde het ook rond 9 à 10 maanden. Hij liet steeds meer staan en sloeg op een gegeven moment zelfs de fles uit onze handen. Wij zijn in de ochtend pap gaan geven, meteen 180cc aan het begin van de dag. En 's avonds tussen de 120-150 cc yoghurt voor het slapen gaan. Tussendoor melk bij de boterham. Maar meer dan 30/50 cc ging er niet in. Boter, cocosolie...kun je ook gebruiken op boterham of door prakje eten. Alle beetjes helpen.
Hier precies hetzelfde met zoonlief. Hij rolt zich gewoon van mijn schoot af Bij hem is het wel elke keer tandjes gerelateerd als hij minder drinkt. Ik zou idd bovenstaande doen, bijvoorbeeld 's ochtends pap, na het warme eten yoghurt en na de lunch een fles. En als dat niet helemaal lukt, dan wordt hij nog steeds prima groot, echt waar Ze kunnen ook goed hun eigen behoeften aangeven. Mijn dochter wilde ook ruim voor het jaar alleen nog de papfles, wilde ook geen yoghurt of andere zuivel. Tja, je kan het moeilijk met een trechter naar binnen gieten... Ze is kerngezond, maar nooit een fan geworden van melkproducten.
Ik kijk altijd even hoe laat hij de groente krijgt. Hij gaat meestal rond half 7/7 uur naar bed. Als hij pas om half 6 t avond eten krijgt dan geef ik m alleen yoghurt maar krijgt hij om half 5 t avond eten dan probeer ik nog een flesje van 120 voor t slapen. Drinkt die t niet dan niet... vol is vol. Toen mn zoontje 2 tandjes in 1x kreeg at die ook heel slecht. Komt vast goed dat die weer meer gaat eten/drinken. Tussendoor ook een sapje aanbieden voor t vocht.