Vorige week werd mijn dochtertje ziek. Koorts, weinig drinken veel huilen enz. Bij een bezoek aan de HA woensdag een AB kuur voor een week mee gekregen, omdat haar oortje rood was en er veel slijm in de luchtwegen zat. Woensdag ook meteen met de kuur begonnen en de koorts was eigenlijk binnen 2 dagen weg. Ze blijft alleen zo weinig drinken. 4x 100ml en een klein potje fruit. (Vers wil ze nu niet) Ze is de hele dag in haar ogen/gezicht aan het wrijven is heel huilerig niks is goed en wordt 4/5 keer wakker 's nachts. Ze begint dan te huilen/krijsen. Ik wordt er een beetje moedeloos van. Ik vraag me af of die kuur überhaupt wel wat doet? Wat moet ik doen? Terug naar de HA? Afwachten? Iemand herkenning? Sprong? Tanden? Pffff sorry hoor, beetje bezorgd
Ik snap dat je bezorgd bent. Als het je gerust stelt kun je morgen je huisarts bellen en vertellen over je twijfels.
Ik vind het een beetje als de 6/7 maanden sprong klinken in combinatie met niet fit zijn. Mijn zoontje is ook al vanaf dat hij 6 maanden was op en aan verkouden en daar tussendoor hebben we ook zo'n periode gehad. Flessen drinken doet hij nog steeds niet zo goed, laat van de 600cc per dag soms wel 150cc-200cc staan, hij eet overigens wel goed Ook hij werd regelmatig 's nachts krijsend wakker, ik nam hem dan bij me en binnen een kwartiertje kon ik hem weer terug leggen. Maar soms gebeurde het elk uur, inderdaad erg vermoeiend. Als jouw gevoel zegt dat er iets niet klopt en dat je dochtertje nog iets onder de leden heeft, zou ik morgen weer even de huisarts bellen om te overleggen. Succes ermee
Dank jullie. Stom maar bij een 2e ben je weer net zo over bezorgd. Ja Olifantje het is ook wel sprongetjes gedrag dat vond ik ook al. Vind het gewoon zo zielig en het frustreert me dat ik er weinig aan kan doen. Net wel een flesje leeg gelukkig.
Typisch, mijn dochter heeft precies hetzelfde. Ik ga morgen even naar de huisarts want wordt er knettergek van. Koorts, Slecht eten en drinken, niet willen slapen, humeurig en soms gewoon ronduit onuitstaanbaar! Terwijl ze normaal zo lief en tevreden is. Zit ook heel veel in haar gezicht te wrijven. Zo te zien schelen onze kindjes maar 1 dag! Is vorige week zondag begonnen bij ons.
Logisch dat je bezorgd bent. Sterkte en ik zou zsm contact opnemen met de huisarts als ik jou was. Beter te vaak dan te weinig bellen als er iets is met je kindje.
Wij hebben dit twee weken geleden gehad. Drama nachten, ziek, oorontsteking, ab kuur. Nu is de kuur sinds vier dagen klaar en begint hij rustiger te worden snachts en beter te eten en drinken overdag. Of het een combi leeftijd izke zijn is, ik weet het niet, maar ik hoop dat we nu in rustiger vaarwater zitten, want ongeveer met kerst is het begonnen met verkouden, ziekjes, onrust snachts, soms een uur lang wakker en maar huilen etc.
4 keer 100 ml is echt niet weinig hoor. Als mijn dochter ziek is drinkt ze soms paar slokjes en de rest beetje fruit of vla. Mijn ervaring is tanden en of buikgriep.
Zoontje van ander half heeft het ook en precies het zelfde als jij omschrijft. Ook ab kuur gehad en nu nog hoesten, snot uit neus, slecht eten en drinken. Volgens onze huisarts is het een hoge luchtweg infectie en deze heerst heel erg bij kleine kinderen. Is ze ook benauwd snachts of overdag dan zou je nog om een pufje kunnen vragen bij huisarts. Hier zijden ze dat het 1 tot 3 weken kan duren voor dat ze weer helemaal fit zijn.