Baby 2 weken oud en 6 voedingen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Appel28, 28 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoon is inmiddels 2 weken oud en krijgt nu 6 voedingen op een dag. Ik voed een beetje op tijd omdat ik nog twee kinderen heb zodat ik er meteen een beetje rimte in krijg. Hierdoor krijg ik alles een beetje gepland.

Nu vraag ik me af of 6 voedingen voldoende zijn? Hij weegt ruim 4 kilo nu. Is tevreden en meldt zich in principe vanzelf om de 3/4 uur. Soms rek ik het een beetje.

Ik voed dus niet echt op verzoek (hij meldt zich ook niet eerder) maar meer op tijd.

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Als je baby het goed doet op een schema, is dat natuurlijk niet direct een probleem, maar omdat je nu afentoe een beetje rekt, zou ik om de 3 uur aanhouden, zodat je op 7 voedingen uitkomt (ik ga er vanuit dat er snachts een langer blokje tussenzit?). Ik vind 2 weken nog wel erg jong voor 6 voedingen (als het volledig op verzoek is, is dat nog wat anders).

Een vriendin voedde ook altijd meer op tijd en die hield denk ik ook elke 3 uur aan, bij haar ging dat prima, mijn kinderen deden niet echt goed aan schema's, of misschien ben ik dat gewoon zelf ;).

3. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik vind 6 voedingen wel weinig, 8 tot 12 is wenselijk op die leeftijd.
    Maar als het voor jullie werkt, en hij doet het er goed op, wie ben ik dan om te zeggen dat het niet goed is.
    Hier krijgt zoon van 11 maand er nog (minstens) 6.

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Zes voedingen is weinig. Best is toch minstens acht op deze leeftijd. Als dat lukt. Want het gaat niet enkel om je baby tevreden te houden, maar ook om je productie goed op gang te brengen. Geen reden om te rekken dus.

5. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacites. Ga er proberen 7 van te maken.

Ik heb niet het idee dat mijn productie nog op gang moet komen maar ja dat kan ik ook niet zeker weten.

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Hoeveel nachtvoedingen geef je?

Niet rekken hoor! Prima als je kindje 6 maanden is, niet doen met een pasgeborene. Juist die hongersignalen herkennen en erkennen is de basis van borstvoeding geven 👍

7. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Rond 23:30 dan tussen 02:30 en 03:30 en dan rond 07:00/07:30.

Ik zet de wekker voor max 4 uur maar hij meldt zich zelf eigenlijk altijd.

Rond 11:30 moet ik 'm altijd wakker maken voor een voeding en daarna meldt hij zich zelf eigenlijk altijd.

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Op gang komen en ook houden natuurlijk :) Je productie is pas stabiel na maanden.

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw

Ik zou overdag voor nu elke 3 uur voeden. En dan na 23.30 op verzoek.
    Aangezien je ook met 2 grotere kindjes en hun (school?) schema te maken hebt,kan je de dag op een vaste tijd beginnen. Zo deed ik dat ook ivm schoolgaande kinderen.

10. Roty

Roty Actief lid

22 apr 2015
    449
    74
    28
    kijk ook naar voldoende plas en poepluiers.

Het kan zijn als je langere tijd vanaf het begin maar op 6 voedingen zit, dat je productie zich in de volgende maanden bij regeldagen niet goed kan aanpassen. Je borsten hebben de eerste maanden die extra stimulering nodig om het vraag en aanbod aan te kunnen als he kindje groter wordt.

De laatste voeding op de avond zou je eens kunnen kijken of je een droomvoeding kan geven. Slapend aanleggen, de meeste kindjes drinken dan ook gewoon.

11. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ik zat met 2 weken ook op 6 voedingen en met 3 weken op 5. Hier was het combi van verzoek en schema (verzoek was eigenlijk beetje op schema vanaf begin). Maar onze dochter sliep vanaf dag 1 door (tot 6) en na 3 weken tot 9 dus had ze de voeding van 6 uur niet meer. Ze was wel met de geboorte al 4 kg dus flinke dame. Heb haar s nachts nooit wakker gemaakt maar haar ritme gevolgd.

12. Meisje012

Meisje012 Actief lid

28 okt 2016
    214
    1
    18
    Hier exact hetzelfde, toevallig!;)

Ik heb ook altijd mijn zoontje gevolgd en niet mijn hoofd. Ik heb dan ook nooit 12 voedingen gegeven of wat ik wel eens lees; 's nachts je kind wakker maken. Dan moet je daar wel een goede reden voor hebben want dat geeft veel frustratie/moeite voor jou en je kindje lijkt me.
    Zo hebben wij onze zoon binnen 2 weken al niet meer wakker gemaakt voor de voeding van 23u want het koste enorm veel tijd en moeite voor 3 slokjes drinken. Blijkbaar had hij het echt niet nodig.
    Mijn productie heeft er nooit onder geleden, ik heb 1,5 jr gevoed.

Ik denk dat als je kindje tevreden is, goed plast/poept en alert is, je jezelf geen zorgen hoeft te maken.

13. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier lees je meer over die redenen om wakker te maken: Weinig voedingen geven tijdens de eerste dagen en weken een probleem?

Deel Deze Pagina