ik tweifel,met Borstvoeding met FV te combineren straks

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door summer4life, 25 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. summer4life

summer4life Actief lid

29 mei 2008
    117
    0
    0
    hallo, ik wil over een poosje gaan stoppen met borstvoeding, liever want ik zie kolven op het werk niet zitten(kost teveel tijd) ben zo nu en dan wel aan het kolven zo kan onze kleine alvast aan de fles wennen. nu kreeg ik als advies 2 weken voordat ik ga werken af gaan bouwen, 2,5 week mag ook
    en dan als ik weer ben begonnen met werken dan mag ik s morgens borstvoeding gaan geven voordat ik naar mijn werk ga en dan als ik weer terug ben ook gewoon ermee doorgaan, dus flesvoeding gaan combineren met borstvoeding. Maar ik zie het niet zo zitten om dat te gaan doen, omdat ik bang ben voor stuwing, het lijkt me dat mijn borsten dan erg vol gaan zitten op het werk en zo. Ik tweivel nu erg wat moet ik doen?
    volgende week moet ik naar de consultatiearts dan ga ik meer overleggen
    ik moet 18 feb weer beginnen met werken

groetjes van
    S

2. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Ik vraag me af of je productie het aan zal kunnen om zo snel al naar 2 voedingen te gaan. Ik denk dat je productie in no-time stagneert.
    Ikzelf voed nu 3 keer per dag, waarvan 1 keer gekolft. De enkele keer dat ik nu een dag 2 keer voed merk ik het de dag erna zelfs al in mijn productie.

Je zegt dat er te veel tijd in kolven op het werk gaat zitten. Op zich hoeft dit niet zo te zijn. Ik ben een hele slechte kolfster, en ik redde me ook in het begin met 3x20 minuten. Ik gebruik de medela freesyle, een fijne, stille, snelle kolf. Als je wilt kan je ook je lunch eten als je kolft. Maar je hebt recht op 25% van de tijd van je werkdag om te kolven. Wist je dat?

Ik zag het mezelf ook echt niet doen hoor, kolven op het werk. Maar ben nu zo blij dat ik heb doorgezet.

3. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam

hier nog eentje..
    doe het nu twee weken en het is best te doen! Het is even wennen, maar nu iedereen weet dat ik aan het kolven ben in de kantine gaat hhet gewoon goed! Ben blij dat ik het igg heb geprobeerd, als het nisk was geweest kon ik alsnog stoppen ;)
    merk wel dat mijn productie wat achteruitloopt door al dat kolven, maar ik kolf nu iedere keer een uur na de live voeding van mijn zoontje nog wat extra af zodat de productie weer oploopt. Heb al een aanta keren een dip gehad en dit werkt bij mij altijd binnen een dag of 2 al.

4. Bri

Bri Niet meer actief

Ik denk dat je productie snel terug zal vallen als je nu al de voedingen/kolfmomenten overdag gaat laten vervallen. In de praktijk zou je dan vrij snel op volledig flesvoeding uitkomen.
    Stuwing hoef je niet te krijgen, als je rustig één voor één voedingen afbouwt. Dat zou je nu al, tijdens je verlof, kunnen doen. Maar nogmaals; het zou wel eens sneller terug kunnen lopen dan je eigenlijk wilt.
    Het lijkt mij de moeite waard nog eens goed te informeren naar de kolfmogelijkheden op je werk. Of misschien kun je live voeden (als je kindje dicht bij je werk in de buurt is). Kost ook tijd, maar zoals gezegd: je hebt het recht om daar 25% van je werktijd aan te besteden!

Deel Deze Pagina