Hoe weet ik of ik nog genoeg heb, 8 maand?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door kers87, 12 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Ik merk dat ik steeds wat onzeker ben of ik nu nog genoeg heb of dat ik op een gegeven moment fles bij moet geven. Hij krijgt nog 4a5x voeding waarvan hij er 1a2 bijna niets drinkt. Hij krijgt wat diksap of thee erbij. En voeding gaat gewoon heel goed! 2 stuks fruit, 1 boterham, rijstwafel en gewoon 200gr groente, aard vlees.

Bij het kolven tussen de middag kolf ik nog maar 80-100cc. Ik vind dat hij eigenlijk alleen s morgens echt lang en goed drinkt. Hij krijgt bv om
    5a6 uur
    12.00
    16.30
    20.00

Ik twijfel of ik die van 16.30 kan laten vallen aangezien hij dan eigenlijk niet drinkt, hapt wel aan maar gaat met borst zitten spelen en laat meteen weer los. Hij is tevreden na de bv.

Kan ik ervan uitgaan dat zolang hij tevreden is na de borst en niet s nachts een paar keer komt hij genoeg heeft? (Stomme is dat ik hele bvperiode niet echt onzeker ben geweest maar laatste weken in ene wel...)

2. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ja, ga gewoon van je zoontje uit! Bied regelmatig aan en laat hem drinken wanneer en zolang hij behoefte heeft. Het neemt gewoon steeds meer af omdat hij nu steeds meer eet en drinkt. Ik kan me ook nog herinneren dat ik zo'n twijfelmomentje had, volgens mij was dat rond de negen maanden. Ik ging ook steeds minder kolven, hoort er volgens mij allemaal bij. Ik ben gewoon altijd van mijn zoontje uitgegaan. Nu ook, hij drinkt nog twee keer. De ene keer 40 minuten, de andere keer 5. Ik vind het allemaal prima!

3. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Je kunt gewoon van je kindje uit gaan. Voeden op verzoek. Hij weet het het beste :).
    Ik zou niets actief afbouwen, als hij wil drinken dan prima. Wil hij niet, ook prima. Rond de 8 mnd is een lastige periode.

4. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Dank jullie! Waarom is het een lastige
    Eironde rondde 8 mnd? Heeft iedereen hier last van?

5. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Eironde is periode :)

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Joh, zoontje hier is 7,5 maand en drinkt 3 x per dag.
    ontbijt: bv en daarna cracker
    tussendoor: fruit + water
    lunch: boterham + thee
    tussendoor: bv
    avondeten: flink bordje vol
    voor het slapen: bv

Hij groeit als kool en is erg blij... zal wel goed zijn.

Als ik kolf dan kolf ik maar 60-70 ml... ik ben er maar mee gestopt...

7. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voldoende meet je aan tevredenheid en plasluiers. Ik zie dat je kind al erg goed bijvoeding eet, daar zitten ook voedingsstoffen in. Maar melk blijft wel de hoofdvoeding tot 1 jaar.

Ik heb nooit gekolfd en altijd gekeken naar en het vertrouwen gesteld in mijn kind en ook in mijzelf.

Op de leeftijd van 8 maanden voedde ik nog zeker 4x per dag en 2x 's nachts.

8. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Oké, ik zal leren vertrouwen op de tevredenheid van mijn zoontje. Hij slaapt nu zelf tot 7.00 gewoon door dus zal wel genoeg zijn. Ik kolf nu tussen de middag 100 en om 22.30 nog eens 60 zal dat wel gewoon samen geven voor tussen de middag... En mocht dat niet lukken gewoon naar die 100 geven denk ik....hij zal het dan wel inhalen toch?

9. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je bent zwanger zie ik!;)

10. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Haha nee dat is nog oud, zal het eens veranderen :)

11. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik weet niet precies waarom dit zo is. Bij ons was dit zo en werd door CB aangegeven dat dit vaker gebeurde. Ze zijn sneller afgeleid en hebben meer interesse in andere zaken dan drinken. Dit heeft natuurlijk invloed op je productie. Maar het komt weer goed ;)

12. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Ja dat snel afgeleid klopt helemaal! Met name die van 12.00 en 17.00 ochtend en avond gaat goed....

Deel Deze Pagina