Ik zie er erg naar uit straks mijn tweede mannetje borstvoeding te gaan geven, maar ik ben wel heel benieuwd hoe dat gaat als je al een peuter hebt rondlopen. Bij mijn oudste gaf ik de eerste maanden zeker 9 voedingen per dag van 45 min per voeding... daarna werden die voedingstijden wel korter...maar toch.. ik vraag me af, hoe doe je dat nu als er al een rondloopt die veel aandacht vraagt. zijn er tips en trucs?
Ik heb een zoon van 2jaar en 9 maanden en een dochter van inmiddels 6 maanden aan de borst. Wat ik doe: Tijdens het voeden samen een boekje lezen. Hij slaat de bladzijdes om. Een puzzeltje klaar leggen. Een filmpje kijken. Ook wat te drinken en soms wat te eten voor hem erbij. Tegenwoordig weet hij steeds beter zijn eigen weg te vinden speelt hij met zijn autogarage oid. Mijn zoon was en is hier heel relaxt in gelukkig. Wanneer ik klaar ben met voeden knuffel ik hem even lekker en zeg dat ik trots op hem ben.
mijn oudste is 3,5. Wij doen ook tijdens het voeden een boekje lezen. Of hij mag even op de ipad, of hij krijgt wat lekkers. Hij wordt wel erg verwend Het moeilijkst vind ik het avondritueel, want mijn baby wil zich aan de borst in slaapdrinken zo ergens tussen 7 en 8 en dat betekent dat mijn man de oudste altijd op bed moet leggen. En vanavond was mijn man er niet, dus dan moet ik creatief zijn
Hier een mannetje van ruim 3,5 (bijna drie toen dochtertje geboren werd). Dl drinkt gelukkig heel kort dus eigenlijk overdag nooit echt een probleem geweest, de tien minuten die ik zij nodig had stond hij gewoon erbij te kijken en te kletsen In de avonden als ik alleen ben en ze beiden moe zijn en dl zich in slaap wil drinken is het wel lastig. Wij gaan dan met drieën in het grote bed liggen, waar ik dl liggend voed en ondertussen mijn zoontje lekker over zijn ruggetje aai.
Onze oudste is 3,5 en wat de andere dames al zeggen: kletsen, boekje lezen of ik speel gewoon (op de bank) met hem mee met een autootje of duplo. Je hebt in principe maar 1 hand nodig natuurlijk. Onze zoon kan nog niet altijd goed alleen spelen, maar regelmatig gaat het ook wel goed en dan ben ik juist degene die even met de iPad kan spelen. Een collega van mij had een kindje dat wel vask heel druk werd tijdens die voedingsmomenten. Zij had een bakje met 'speciaal' speelgoed waar haar oudste alleen tijdens de voedingen mee mocht spelen. Net zoals je met de eerste een ritme & handigheidjes moest vinden, is dat met de tweede ook. Al die dingen waarvan je nu denkt; hoe doe ik dwt straks? Gaan straks weer (bijna) vanzelf.
Mijn oudste was drie toen de jongste geboren werd, ze was makkelijk gelukkig, we lazen een boekje onder het voeden. Helaas wilde nr.2 niet meer rustig drinken na een paar weken en huilde veel, heel pittig. Nadat ik op km-vrij dieet ging kwam er weer meer rust. En ze dronk veel minder lang dan de oudste, hooguit een kwartier. Dat kan ook he Succes.
Mijn grootste verrassing dat alles weer zo nieuw en intensief was toen ik de tweede net aan de borst had! Ik was echt weer helemaal een beginnend moeder!
Hier duren voedingen vrij kort, wel vaak op een dag. De oudste van 2 jaar die komt tijdens een voeding meestal direct ook met een boekje aandraven, die ga ik dan voorlezen. Soms speelt ze gewoon voor zichzelf wat met duplo of een puzzel. Soms leg ik wat voor haar klaar waar ze dan even wat mee speelt. En als ze wat dwarsig is dan maar even filmpje kijken op de telefoon. 's Avonds vind ik het lastiger als de oudste onder de douche moet en daarna naar bed. De jongste is dan ook wat onrustig, wil nog vaker drinken of gewoon bij me hangen en de oudste moet dan ook verzorgd worden. Man is ook lang niet alle avonden thuis dus dan schipperen we wat. Ik stop de jongste ook wel eens in de draagdoek, dat werkt vaak wel goed. Al met al valt het me nog wel aardig mee, een tweede erbij.