hallo allemaal, mijn dochter is de hele dag al hangerig, wilde hele tijd bij mama of papa liggen, eet slecht en is gloeiend heet. temp was net 39.4 verder wel gewoon gespeeld en niet heel erg zeurderig. komt dit nou door het weer, of is ze echt ziek? en zo ja, wat dan te doen, gewoon aankijken?
Zetpilletje geven misschien ? Ik kan me niet voorstellen dat de temp zo hoog wordt door het weer ? Of anders misschien tandjes ?
nou, ze heeft al aardig wat tanden en kiezen maar ze heeft er nog nooit last van gehad, maar goed dat kan nu natuurlijk wel en moet ik haar morgen dan echt binnen houden, of kan ze wel naar buiten toe?
Ehumm tja onze huisarts zegt altijd dat je ze niet te warm moet aankleden bij koorts (ook niet te koud natuurlijk ) en je ook gewoon naar buiten kan! Maar ik zeg dan altijd: je moet doen wat je je gevoel je ingeeft, als jij het idee hebt dat je binnen moet blijven met je kindje dan moet je dat vooral doen! (doe ik meestal ook als ze koorts heeft ) Maar wie weet is het morgen wel gewoon weg ?
Gewoon kijken naar hoe je kindje zich voelt & gedraagt. Mijn zoon kan flink ziek zijn qua koorts, maar dan toch 'normaal' lijken in gedrag enz. Dan mag hij van mij gewoon lekker naar buiten, hoor. Wel zorgen dat hij goed genoeg is ingepakt (niet TE warm, want dan loopt z'n temperatuur alleen maar meer op), maar buitenlucht is juist goed, ook als je ziek bent. Alleen als je kind zich echt lamlendig voelt, zou ik gewoon lekker binnen blijven, maar dat is dan logisch, lijkt me...
ja precies, ze is nu ook nog redelijk actief, zit niet slap in een hoekje van de bank.. dus ik geef dr zo gewoon een zetpil en dan kijk ik het vannacht even aan.
ik kon het geschreven hebben , mijn zoontje is vandaag precies zo ! ik ben maar binnen gebleven vandaag , hopelijk gaat het morgen beter ... beterschap met je kindje !
@baby angie, dankjewel, jij ook! ze heeft net de hele tijd bij mij gelegen, is gloeiend heet! temp was nu 39,6.. heb dr een zetpilletje gegeven en ze ligt nu in bed.. als ze vannacht wakker word kijk ik nog eens naar dr temp en morgen ochtend, ik hoop dat het dan wat beter is.. kan zo'n hoge temp kwaad?
Zolang ze niet ziekerig overkomt mag je volgens mij gewoon met haar naar buiten toe. En deze temperatuur kan nog geen kwaad, ik zou wel opletten dat het niet 40 graden gaat worden. Buitenlucht doet meestal wel goed en wie weet heeft het zetpilletje geholpen en slaapt ze de koorts er lekker uit. Succes!
vanochtend had ze 38,6, heeft vannacht goed geslapen.. we zijn ook gewoon weggeweest, en toen we net thuiskwamen had ze 37,9 ze ziet er ook minder suf uit, alleen het eten is een ramp, dat doet ze nog steeds bijna niet.. alleen avond eten, maar geen brood.
Ah, dat eten komt vanzelf weer. Ik moet als ik niet lekker ben ook altijd eerst weer ff bijkomen voordat ik weer fatsoenlijk ga eten Fijn dat het iig qua koorts weer beter gaat!