regeldagen met flesvoeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Luuz, 16 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hallo,

Ik vraag me af of kindjes die kunstvoeding krijgen ook regeldagen hebben? sinds gisteren lijkt het alsof mijn dochter onverzadigbaar is.. Ze krijgt normaal gesproken 150+5.. ze slaapt (op een enkele nacht na) van 22.00 tot 7.00 of van 19.00 tot 5.00 (wakker maken heeft geen zin, dan weogert ze pertinent de fles)
    alleen vanmiddag bleef ze maar huilen van de honger (duidelijk te herkennen:D) in anderhalf uur tijd heeft ze twee flessen van 150+5 leeg gedronken, schoon op..

Nu heeft ze dit een tijdje terug ook gehad waardoor ze teveel flessen kreeg.. normaal zit ze op 5 a 6 voedingen..

Ze heeft hele gevoelige darmen en moeite met poepen dus zomaar flessen gaan aanbieden voor de honger helpt daar niet echt aan mee.. ophogen hebben we voroge keer al geprobeerd met als gevolg dat ze weer enorm verstopt zat en huilde ze dus van de pijn..

Maar zijn dit regeldagen? Want ik dacht dus dat dat alleen bij borstvoeding voorkwam

2. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Ik herken wat je verteld van onze zoon maar ik heb er nooit zo bij stil gestaan of het regeldagen zijn.
    Het klinkt wel heel logisch. Ik had altijd het idee dat hij zo ging doen rond een sprongetje.

Helpt het trouwens ook niet als je haar 'fopt' met voeding? Dat je wat meer water toevoegt zonder een extra schepje voeding. Dan heeft ze toch een gevuld buikje maar door het extra water raakt ze niet zo snel verstopt.

Onze zoon reageert ook op elke verandering in zijn voeding en raakt dan ook verstopt en toen wij de flessen gingen ophogen hebben we dit heel geleidelijk gedaan. Eerst 1 fles ophogen en even kijken hoe dat gaat en als je het idee hebt dat ze niet (meer) verstopt zit de 2e fles gaan ophogen. Wij hebben met het ophogen steeds een week voor 1 fles uitgetrokken en dit ging bij ons heel goed.
    Nu hebben we het advies gekregen van het cb om bij elke fles 5ml meer water toe te voegen zodat hij niet zo snel verstopt kan raken en dat gaat heel goed bij hem.

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Foppen doen we al weken, 15cc per fles.. ze krijgt friso comfort, en ipv kraanwater gebruiken we barle duc.. juist ivm haar ontlasting..met minder extra water reageren haar darmen direct..

Vandaag komt ze zo uit
    7.00 - 10.30 - 14.00 - 15.00 - 16.30
    Ik verwacht haar nog wel om ong. 22.00uur.. moet sowieso wachten tot ze zichzelf meld want wakker maken is geen optie want dan drinkt ze praktisch niks en is ze s nachts erg onrustig met als gevolg een meisje die de vgende dag hartstikke moe is.. en dan komt ze vandaag op 6 flezsen maar dit heeft ze dus ook een enkele keer als ze 's nachts voor een fles is geweest en dan komt ze dus op 7 flessen..

Onze oudste heeft dit rond 4mnd ook gehad en zijn toen overgestapt op voeding voor hongerige baby's maar dit is bij Elise absoluut geen optie ivm haar ontlasting..

Ze weegt nu trouwens zo'n 4,5 kilo..

4. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Misschien kijken of je het 180+6 x5 kunt maken? Idd wat Petra zegt: eerst ff proberen wat er gebeurt als je 1 fles ophoogt.

Met flesvoeding hebben ze ook regeldagen hoor!

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Voor die paar dagen is het echt niet zo erg hoor als ze even wat meer
    Krijgt :)

Want als t goed is stopt dt ook weer vanzelf :)

Je kan evt ook nog wt meer foppen..
    Als ze om een extra fles komt gewoon 150/4 geven ipv 150/5

En je zou ook nog friso extra kunnen mengen met die vomfort..
    Gewoon beginnen met 1 schepje hoe ze erop reageert.. En kijken of je het kan ophogen..
    Als het niet lukt merk je dat snel genoeg

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Bij 180+6 drinkt ze uiteindelijk net zoveel als 150+5, maar misschien is dat nu wel anders. Kan het morgen proberen als ze dit weer heeft..

150+4 is ook wel een optie..

7. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Volgens het rekensommetje (150xlichaamsgewicht:aantal voedingen) krijgt ze structureel teveel.. Dan zou ze maar 5 flessen van 135cc mogen krijgen..

8. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Zolang ze niet boven de liter komt heeft ze niet te veel hoor. Dat sommetje gaat om wat ze nodig heeft. Niet zozeer om wat ze mag.

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Oh haha.. Dan had ik dat verkeerd begrepen.. In dat geval zit het wel goed.. Omdat ze sowieso 15cc meer water krijgt is die liter niet bij ons van toepassing want uiteindelijk zal ze daar sowieso bovenuit gaan komen.. Maar als ik de 30 schepjes per dag aan houd, dan mag ze idd 6 flessen hebben zoals ze die vandaag krijgt..

10. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Het is gewoon even goochelen met hoe het voor jou en je kindje het beste werkt. Dat is het belangrijkste, want jij ziet hoe ze het doet.
    Op het cb hebben ze vaak wel wat te zeuren dus probeer gewoon je eigen gevoel hierin te volgen.

Succes!

11. adi

adi Niet meer actief

Dit is niet helemaal waar. 30 schepjes zijn absolute maximuum, maar zeker niet bedoeld als hoeveelheid voor hele jonge babys.
    fabrikanten en kinderartsen houden hoeveelheden aan tussen 130 en 180cc per kg gewicht.
    - 130cc per kg als minimuum voor de groei;
    - 180cc per kg als max (met 1 liter max) bij kinderen die groei moeten inhalen of echt veel willen drinken.

TS: ze kan idd regeldagen hebben. Voor een periode kun je daar natuurlijk aan toe geven. De baby kan niet weten dat ze niet hoeft te regelen met kunstvoeding. Je zou kunnen kijken hoe het werkt als en een beetje ophoogt, 1 á 2 flessen.

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ze kwam gisteravond pas om half 12 en is nu nog diep in slaap, heb gisteravond 180+6 gegeven.. ging zo goed als op dus hoop dat haar ontlasting het er goesld op doet.. ze zal straks wel honger hebben(gok rond uurtje of half 7) en dan probeer ik weer een grotere fles en rest van de dag een normale en dan maar kijken wat ze vandaag doet

13. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Rond 7 uur werd ze pas wakker, daarna wederom een grotere fles gegeven.. Ging schoon op, dus dat zit wel goed.. Alleen haar ontlasting was weer hard en ze had moeite om het eruit te krijgen na een uurtje huilen. Voorlopig eerst maar de eerste en laatste fles op een dag vervangen voor een grotere..

josa90 vindt dit leuk.
  14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Sluit me bij Adi aan, misschien kun je beter bij die grotere flessen ook meer water toevoegen, zodat de verhouding nog steeds wateriger blijft dan 30/3, grote kans dat de poep dan ook soepeler blijft.

15. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Bedankt, met lngzaam opbouwen nam ze geen genoegen dus ze zit nu volledig op 200 cc.. 4 flessen, gisteren 5.. Vannacht voor het eerst doorgeslapen van 19.00 tot 6.30.. ontlasting is nog wel hard maar word steeds beter.. ze heeft er gelukkig geen last van nu..

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    200cC, dat is toch gewoon 180/6? Daar mag nog 20cc water extra bij om de poep soepel te houden.

17. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ja klopt.. ze krijgt bij deze flessen 20 extra..

Deel Deze Pagina