Ik gebruik H.A kunstvoeding op advies van kraamzorg, maar wanneer kan je overstappen op gewone kunstvoeding? Ik heb ergens gelezen dat het lichter verteerbaar is. Mijn mannetje krijgt nu 150/5 en daar zou hij 4 uur op moeten kunnen teren, maar vaak komt hij al eerder en moet ik het rekken. Zou dit met standaard kunstvoeding niet zo zijn vroeg ik me af? Kan ik het gewoon uitproberen? Hoelang moet je het gebruiken om profijt te hebben van het H.A? Wanneer ontwikkelen ze koemelkallergie? Allemaal vragen waarvan ik hoop dat iemand ze kan beantwoorden.
Voor het hypallergene effect zou je het moeten blijven geven. Ook tot 6 maand, net zolang als je wacht met bijvoeding. Maar als je zelf/papa geen allergieën hebt, dat mag je nu ook over naar standaard.. Ik hoor wel vaker dat HA lichter verteerbaar is, maar krijgt hij echt teveel, of wil hij overdag dichter op elkaar drinken, zodat hij in. De nacht juist meer tijd er tussen kan laten?
Hij Komt in de nacht ook nog om de 4 uur. Overdag red hij die 4 uur niet. Meer tijd s'nachts ertussen is er niet bij....jammer genoeg. vannacht heeft hij 2 voedingen gehad. 3.30 150/5 7.15 150/5 Al zou ik dit doortrekken en hij zou er overal 4 uur tussen laten dan zou om 23.00 de laatste zijn. Vaak dan smokkeld hij iedere voeding een kwartiertje soms een half uur...Dus dan is het ongeveer om +/- 21.30 de laatste. In principe krijgt hij dan wel gewoon 6 voedingen...Is dat goed?? Kan je door de standaard een allergie ontwikkelen? Of heeft hij dat of niet... Ik had het vroeger namelijk wel een koemelkallergie, maar wil dat dan zeggen dat hij dat standaard ook heeft?
Dat jij het had, geeft wel een verhoogde kans op allergie. Je ontwikkelt een allergie pas, als je die stoffen eens binnen hebt gekregen. Als je zoontje geen melk krijgt (en in HA is het melkeiwit behoorlijk verknipt, dus redelijk onherkenbaar voor je lijf), is de kans weer kleiner dat de allergie op komt. Maar het kan nog steeds. Dus dan is de vraag: is het risico op koemelkallergie zo groot dat het niet erg is dat je veel voeding geeft. 6 x 150/5 is wel de max aan voeding op een dag, en bij 1,5 maand is dat wel veel. Hoe zwaar is hij? Doet hij 20 minuten over een fles? Is het echt honger, of kan hij met een speentje misschien vooruit? Ik denk dat er nog wel andere ouders zijn die hier antwoord op kunnen geven.. Of anders nutrilon/friso eens bellen? Bij die eerste ben ik altijd goed geholpen..
het is echt honger wat hij heeft...Ik stel het eten al uit met een speentje. Hij was 2 weken geleden 4410 en 54 cm. Gemiddelde baby van die leeftijd. Over 2 weken moet ik weer naar het cb. Hij doet wel 20 minuten over een fles...Meestal laat hij 10 a 20 cc in de fles zitten. Maar met 120/4 is hij niet tevreden. Misschien wel op deze voeding blijven zitten maar iets anders bedenken. Ik ga wel ff bellen inderaad met nutrilon.
Dat is wel ruim inderdaad. Mijn jochie van bijna 3 maand en ruim 6 kilo drinkt ook 6 flessen van 150/5 en laat overal een bodem in staan. Voor zijn gewicht is dat een mooie hoeveelheid, bij 4,5 kg wel veel.. En meer water in een 120/4 fles? Ik deed bij mijn oudste Nutriton in de flessen. Hij had al forte voeding, maar had nog teveel honger. Die nutriton wordt normaal gebruikt voor spugen/reflux, maar bij sommige kindjes helpt het tegen de honger. Of eigenlijk: hun zuigreflex wordt beter voldaan omdat ze harder moeten werken. Nutriton is geschikt voor pas geboren kindjes, valt niet onder bijvoeding.. Dus misschien is dat een optie dan..
Ik heb gebeld met de nutrilon. Ze vertelde dat hetgeen wat ik geef aan de hoge kant is, maar niet heel erg. Mijn mannetje is nu 1,5 maand en wat ik geef geef je een kind van 2 maanden. Als hij nog hongerig blijft kan ik Nutriton toevoegen. Dus Deepfreeze wat jij mij ook vertelde. Ik ben weer heel wat wijzer geworden. Ik blijf gewoon H.A gebruiken, omdat koemelkallergie in de familie zit, want zodra je overstapt kan je niet meer terug schijnt.
Dat laatste klopt. Als je eenmaal standaard hebt gegeven is het nut van HA weer gebruiken weg. Dat beschermd alleen, maar als de allergie er is, heeft het geen zin meer om te geven. Dan kun je alleen nog over naar echte dieetvoeding, zoals Pepti..
Tot zes maanden is het dagmaximum 30 schepjes. Als hij van elke fles wat achter laat heb je nog wel wat speelruimte natuurlijk. Heb je al eens een dag of wat geprobeerd helemaal op verzoek te voeden?