Regeldagen met Kolven?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door moontje2008, 26 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hallo allemaal,

Onze kleine meid is vandaag bijna 3 weken en ze lijkt wel om het uur te komen voor eten, ze schreeuwt dan echt als een bezetene...
    Ze drinkt flesjes van 80CC, uurtje later eentje van 50CC en ga zo maar door!

Ik kolf en geef haar de fles (heb helaas ingetrokken tepels) en ik vroeg me af of ze dan ook regeldagen kunnen hebben.
    Zo ja, wat moet ik dan doen, mijn vriend vind het ongezond om haar continu te eten te geven, maar ja, als je honger hebt, heb je honger..

Volgens mij zijn het geen krampjes, ze loopt echt als een gek te zuigen op haar handje en als ik haar de fles geeft dan drinkt ze die als een bezetene op!

Hopelijk heeft iemand tips, ik vind het zo zielig voor haar!

Dit is trouwens wel een beetje een luxeprobleem, eerst dronk ze amper wat, de laatste twee weken zuipt ze als een bouwvakker :D

X

2. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hoi,

Dit lijken idd haar regeldagen. volgens mij komen die met 10 dagen, 3 & 6 weken, 3 & 6 maanden. Lekker laten drinken en veel kolven. Dat houdt ook jouw productie op peil. Borstvoeding kun je nooit te veel geven!
    Succes.
    Groetjes Judith

3. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Willen ze ook meer drinken als ze krampjes hebben?

Net was ze weer overstuur en heb ik haar tegen me aan gelegd en ben met haar gaan dansen.. Is gek op Timbaland en justin Timberlake :p en toen werd ze rustig...

Helaas huilt ze nu weer..

x

4. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik weet niet of ze meer willen drinken bij krampjes. Maar toen Evy krampjes had kon je dat goed zien omdat ze beentjes dan optrok en weer snel uitstrekte, echt trappen dus. Je zou kunnen proberen om met de klok mee over haar buikje te wrijven. Als ze dan rustig wordt, zouden het krampjes kunnen zijn. Of op haar buik op jouw arm leggen en tegen de klok in over haar ruggetje wrijven.

5. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Leuke naam trouwens Evy :)

Die van ons heet Eva Isabel, nu noemen we haar Eefje, maar later kan ze kiezen.. Eva, Evi...

x

6. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Thx! :) Wij vinden Eefje ook leuk. Noemen haar af en toe ook zo.

7. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Borstvoeding kun je niet teveel geven, misschien heeft ze een groeispurtje oid. Helpt het misschien als je meer in de fles doet? Ik weet niet hoe je productie is zodat je dat kunt uitproberen (stel ze laat wat over.

8. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    haha hier nog een mama van en eva (achtig naampje) :D

de regeldagen zijn meestal rond de 10 dagen.. maar het kan ook paar dagen duren soms..het beste is om inderdaad aan te leggen wanneer kindje om vraagt (huilen dus) ze laten zelf los als ze niet meer willen.. (kokhalzen ook)
    borstvoeding kan je ook idd niet mee overvoeden..

9. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    oh en bij krampen kan zuigen wel pijnstillend werken... melk ook dus omdat de maag dan niet leeg komt te zitten die dus vaak voor krampen zorgt

10. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Als ze krampjes hebben willen ze inderdaad ook meer drinken. Als Milan krampjes heeft, dan heeft hij een enorme zuigebehoefte. Sabbelt dan ook veel op zijn handjes en trappelt met zijn beentjes.
    Fietsen met de beentjes helpt tegen krampjes. Ook tegen de borst aan leggen, zodat er wat druk op het buikje komt, helpt goed.

11. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    In het begin kwam mijn kleintje ook heel erg vaak. Regeldagen betekende hier dan ipv om het uur, elke tien minuten. We zitten nu ook nog wel op zeker 10 voedingen per dag, maar het wordt steeds minder. Het is normaal om op zo een 12 voedingen te zitten nu, vooral met regeldagen.

Deel Deze Pagina