Hallo, Voor heel veel van jullie misschien helemaal vanzelfsprekend, maar ik ben toch wel een beetje trots dat onze kleine man nu al een half jaar borstvoeding krijgt . Het is zeker niet probleemloos verlopen en ik heb vaak op het punt gestaan op te stoppen, het begon met een slechte start, sondevoeding, tepelhoedjes, veel kramp en huilen, flesweigeren, borstweigeren (links),mogelijk KMA, overproduktie en onderproduktie en een erg vermoeide mama, daarnaast veel commentaar uit omgeving waarom ik niet gewoon overging op het flesje Maar nu dus toch het eerste half jaar volgemaakt, dit wilde ik zowiezo wel halen eigenlijk, het was niet gelukt zonder de steun van mijn lieve man, maar ook hier vaak met vragen terrecht gekunt. Nu geen mijlpaal meer, we zien wel hoe lang we verder gaan, ben in ieder geval blij en toch ook wel trots dat we dit al hebben gehaald Nu begonnen met rapley en ben helemaal enthousiast, de bloemkool zat werkelijk waar overal, maar echt iets doorgeslikt heeft hij nog niet , het levert in ieder geval wel geweldige foto's op .
Gefeliciteerd! mag je toch echt trots op zijn hoor, een half jaar volledige bv! Nu lekker gaan knoeien met Rapley.
Gefeliciteerd! Het eerste half jaar is altijd het moeilijkst, daarna "loopt het eigenlijk wel". Hier ook geen mijlpaal meer, ik zie wel waar het schip strand. Stiekum (maar dat duurt niet lang meer) streef ik naar een jaar, dan hoeft ze geen kunstvoeding meer. Rapley is geweldig! Onze dochter heeft het ook vanaf zes maanden gedaan en het loopt nu echt heel goed! Kijk anders eens op bijvoeding.freeforums.org, helemaal gewijd aan Rapley en met goede adviezen van een kinderdieetist en lactatiekundige. Die dieetist (Stefan Kleintjes) heeft er ook een goed boek over geschreven (maar dat heb je misschien al): van borst tot boterham
Gefeliciteerd! Hier precies dezelfde situatie, we zijn ook net met Rapley begonnen. Enne... ik ben ook best wel een beetje trots op mezelf, hier ging het in het begin ook zeker niet van een leien dakje.
Wij ook bijna (5.5 mnd volledig BV, sinds 1,5 week Rapley) Al moet ik eerlijk bekennen dat ik sinds een paar dagen aan het afbouwen ben... Dat gaat zo goed (weinig stuwing), dat het nu wel erg snel gaat. Ik weet niet of ik de komende 2 maanden gedeeltelijk voeden nog wel vol kan houden. Dat was het plan, omdat ik dan 'echt' klaar wil zijn. Rapley gaat erg goed. Onze kleine geniet vooral van sperzieboontjes, meloen en brood. Broccoli, worteltjes en paprika zijn ook erg lekker, maar daar krijgt hij minder van binnen.
Gefeliciteerd! Ik kan ook niet wachten om te rapley-en. Lijkt me geweldig! Geniet ervan en poetsze,...
Zo leuk om te lezen dat veel moeders na een halfjaar EXcl. vervolgen met Rapley, het meest natuurlijke vervolg, als je er goed over nadenkt. Ladies, geweldig, en lekker doorgaan , krijg je hele blijde kinderen van ( zie mijn banner )
Ik kijk niet op 3 dagen, hoor.. Als ik niet over een tijdje een week op bivak zou gaan, zou ik vrolijk doorgaan met BV. Maar ja, kolven in de vrieskou (buiten slapen in Tsjechie), zonder douche, tussen mijn leerlingen zie ik toch echt niet zitten, vandaar dat ik toch langzaam ben gaan afbouwen. (Het leek me ook beter om de eerste voedingen te vervangen door KV en pas later mijn voorraad aan te spreken. Zo krijgt hij uiteindelijk toch langer BV.) Anyway, iedereen gefeliciteerd en tips/ ervaringen met Rapley zijn altijd welkom!
Dank je wel voor jullie reacties , Helaas is onze kleine man al een aantal dagen ziek, dus van rapley is na het bloemkool avontuur niks meer van gekomen , vandaag gelukkig weer wat beter, dus hopelijk morgen weer verder. Alle Rapley tips blijven welkom (zal het topic nog eens opzoeken ), het gaat hier denk ik wel lang duren voordat we een schema met echte maaltijden hebben, ivm allergieen mogen we per dag maar 1 ding nieuw en dat dan 3 dagen proberen voordat we het volgende introduceren, hoe snel hebben kindjes gemiddeld in de gaten dat het eten is en geen speelgoed wat je vooral plet op tafel en in je haar smeert
ivm allergieen mogen we per dag maar 1 ding nieuw en dat dan 3 dagen proberen voordat we het volgende introduceren, hoe snel hebben kindjes gemiddeld in de gaten dat het eten is en geen speelgoed wat je vooral plet op tafel en in je haar smeert [/QUOTE] Zo zijn we ook begonnen, hoor. Eerst drie een halve banaan en daarna drie dagen broccoli. Gaat sneller dan je denkt! Met de zevende maand een broodje tijdens de lunch of rijstwafel. Nu eet hij inmiddels al best aardig mee. Wat betreft het doorhebben? De tweede dag. De eerste keer dat hij banaan proefde keek hij ons aan alsof het vergif was, maar de volgende dag was hij fan. succes ermee!
Wij zaten pas rond de 9-10 maanden op 3 maaltijden. Maar je geeft BV en dus krijgt je kindje alles wat het nodig heeft het 1e jaar.