Onzeker

Discussion in 'Borstvoeding' started by Natasja, May 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik zit er een beetje doorheen.
    Al een paar dagen is Dean een beetje van de rel. Snachts ineens 2 keer eten. De eerste ruk slaapt hij gerust 4 /4,5 uur maar daarna komt hij om de 2 uur, zeker tot een uur of 8, daarna gaat het weer normaal.
    Ik geef 1 borst met als toetje de 2de. maar die pakt hij 9 van de 10 keer niet, want is dan inmiddels weer in diepe slaap. Ik heb al vanalles geprobeerd om hem die wel te laten drinken, soms lukt het me soms niet. Ook met komt hij 2 uur later weer.
    Ook overdag kan hij heel vaak komen. Nu weet ik dat er regeldagen bestaan en sprongetjes en weet ik veel wat nog meer..
    Maar ik weet in ieder geval 100 % dat dit me onwijs onzeker maakt. Krijgt hij wel genoeg binnen, is hij daarom zo onrustig? (na het wegen van van de week leek hij ineens weer afgevallen, moet ook eigenlijk niet op de gewone weegschaal wegen.. :oops: )
    Heb inmiddels zere tepels van het aanleggen (jaja ook zonder tepelhoedje, gaat steeds beter) en ik ben kapot.

zo dat ben ik even kwijt. :(

2. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Ik heb geen antwoord, maar geef je wel een dikke knuffel! Kus!

3. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Thanks

4. lieke

lieke VIP lid

Sep 7, 2005
    6,289
    263
    83
    Natasja, even een reactie.
    Via je verzekering ( ik weet dat je goed verzekert bent )
    Kan je als het goed is een consult van een lactiviste inroepen.
    Misschien kan ze je weer beetje op pad helpen.
    zonde als het hierom zal mislukken.
    Ik weet hoe graag je BV wilt blijven geven.
    Kijk je polis even na, en misschien kan je gelijk maandag proberen
    een afspraak te regelen.
    Ik kon via mijn pakket eenmalig een lactiviste te hulp roepen.
    Succes.
    Liek

5. loca

loca Bekend lid

Mar 18, 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Wat naar dat je er doorheen zit, als het je lukt moet je maar proberen met het ritme van je zoontje mee te gaan. Ook al is dat 's nachts....hier is het tot nu toe elke nacht raak. En ben me er op een gegeven moment niet meer druk om gaan maken. Eerlijk waar, je lijf went eraan.

Je tepels horen bij goed aanleggen geen kloven te krijgen, misschien dat je nog eens goed kunt opletten met het aanleggen? Bij goed aanleggen krijgt hij ook meer voeding binnen in principe.

En vergeet niet dat bv meer is dan alleen voeding. Hij wil misschien ook lekker bij mama zijn!
    Kun je overdag lekker een tukkie doen als hij slaapt?.

En niet twijfelen aan jezelf hoor, desnoods ga je naar het inloopspreekuur van het CB en laat je hem daar nog eens wegen. Want de weegschaal van thuis is niet gelijk aan die van het CB. Je doet het hartstikke goed!

Succes!

6. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Ik deed in het begin tussen 2 borsten de luier verschonen. Dan werd Dylan weer wakker genoeg voor het toetje. Maar ook na 2 borsten kwam hij vaak genoeg om de 2 uur. En de nacht doorslapen, dat doe ie nu net 3 nachten achter elkaar. Maar daarvoor was hij een paar nachten Casper :D Maar zoals Loca ook al schreef, je went eraan. Het is zelfs vreemd als ik 8 uur aan 1 stuk heb geslapen.

Fijn dat het aanleggen beter gaat. Als dat goed gaat, gaan je zere tepels vanzelf over. En bij twijfel een zou ik idd een deskundige inroepen.

Heel veel succes en sterkte meid!

7. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    @Lieke, oooow maar het gaat niet mislukken hoor! (hahah daar ben ik te volhardend voor) Als het me 7 weken al gelukt is zal het niet zo snel spaak lopen. ik ga stug door, maar moe en onzeker ben ik wel. Bij mij cb zit gratis een lactatiekundige, maar heb niet het gevoel dit nodig te hebben.

@loca, heb geen kloofjes hoor ;) Zijn gewoon gevoelig van het vele aanleggen denk ik.
    Ik probeer er idd gewoon maar in mee te gaan en hem te geven wat hij nodig lijkt te hebben.
    Ik kan helaas niet slapen overdag.. ik word dan heel misselijk wakker. Ik probeer wel lekker op de bank te kruipen wanneer hij op bed ligt, of in ieder geval even te gaan liggen.

Thanks, het voelt al goed dat er mensen zijn die me begrijpen :)

8. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    @Jopie, thanks!
    Hij hoeft idd van mij nog niet door te slapen, maar 1 keer minder snachts is geen overbodige luxe hahaha :D

Van je af schrijven is fijn! dank je wel meiden!

Ik denk dat ik nu ook maar op bed moet gaan, hij slaapt lekker, dus dan kan ik al wat uurtjes pakken.

9. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Goed idee! Slaap lekker.

10. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Ik zie dat je zoontje 6 weken is.
    Heel vaak zie je dan toch wel dat ze *opeens* een ander *ritme* hebben, eventueel in combinatie met wat regeldagen.
    Als Dean overdag slaapt,ga dan ook naar bed, dat deed ik ook toen mijn zoontje zo oud was, en idd niet teveel nadenken,maar gewoon je zoontje volgen, voor je kindje toch het beste.
    Ik weet dat het supervermoeiend is,maar opeens ben je daar door heen.
    Hoe zeggen ze dat ook alweer....Go with the flow? ;)

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Probeer idd je rust te pakken waar je kan, ik ga pas sinds een maand of 2 niet meer elke dag smiddags even liggen. Maar nog geregeld ben ik ook in bed of op de bank te vinden als die 2 aapjes hier slapen. En idd een goed idee om ook je bed in te kruipen als Dean gaat slapen 'voor de nacht'. Misschien niet zo gezellig voor je man, maar een vrouw die er doorheen zit heeft ie natuurlijk ook niks aan ;) .
    Probeer een beetje mee te gaan in zijn ritme, misschien is het een paar dagen zo, en heeft ie zo weer zn oude ritme te pakken? (of in ieder geval een ritme wat wat fijner is voor mama ;) )
    Oei, wat vind ik dit lastig om hier advies over te geven, wij hebben natuurlijk altijd op vaste tijden van de klok gevoed.
    Dus ik denk dat ik het maar hierbij ga houden:

Succes meid! Jullie doen het super goed hoor! Je kan het! Liefs!

12. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb ook twee weken lang elke twee uur moeten aanleggen. Terwijl Sam 's nachts doorsliep. Daarna kreeg ze een regeldag, en sinds deze week komt ze weer elke drie uur.

't Komt vanzelf weer goed.

Oh ja, en dit is nu ook tijd voor sprongetje (meer gebruik van zintuigen enzo).

13. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dank je wel meiden.

Hij had gister avond om 20:15 in bad nog gegeten (hij sliep een uur later pas), hij kwam weer om 01:15 uur! :confused: Wilde hem niet wakker maken voor een voeding rond 11 uur, dus heb daardoor wederom 2 keer snachts gevoed. Maar in ieder geval na 3 uurtjes pas weer, hij heeft het netjes gedaan vannacht.

Ja Ik probeer in ieder geval op de bank of op bed te gaan liggen wanneer hij smiddags slaapt, al is het maar dom tv kijken en niks doen. Slapen lukt me nooit. Maar ja jullie weten hoe dat gaat.. je denkt ik heb mijn handen even vrij en ga vervolgens schoonmaken enzo.

Gelukkig is mijn man wel behulpzaam, heb hem van de week uitgelegd hoe ik me voel en dat begrijpt hij. Hij zegt dat hij trots is op mij :oops:

14. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Wat fijn zo'n man! ( waar kan je die kopen ;) )

15. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hahahaha gratis en voor niks gevonden!
    Hij vind het zo geweldig dat zijn kind groeit op mijn melk (dat heeft hij letterlijk gezegt) Ik weet ook waar mijn moederdagkadootje vandaan komt www.prolacta.nl hhahahaah wat zou het zijn? (weet het stiekem denk ik wel)

mm jammie, de ijscoman stopt voor de deur! Ijsje halen! :D

16. Premama

Premama Actief lid

Jul 19, 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi Natasja,

ten eerste: herkenbeer!
    ten tweede: het komt goed!
    ten derde: het komt echt goed! :)
    ten vierde: het komt zeker te weten goed! haha!

De enige tip waar ik nog aan moet denken is: zorg ervoor dat je niet in de verleiding komt om overdag langere periodes tussen de voedingen te laten zitten, anders loop je het risico dat hij dag- en nachtritme door elkaar gaat halen. Ik zou hem met deze leeftijd overdag elke drie uur voeden (dus niet langer tussen laten zitten), zodat hij overdag voldoende binnenkrijgt.
    Misschien kun je je vraag ook nog voorleggen bij de lactatiekundige van deze site; wie weet heeft zij nog een goed idee.

Succes verder!

17. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dank je wel premama.

Dat voeden overdag, vind ik nog moeilijk aangezien ik op verzoek voed.. als ik dus ga aanbieden om de 3 uur, dan is dat principe ook weer weg. Ik moet zeggen dat hij overdag aardig om de 3/3,5 uur komt. Langer laat hij er zelf meestal niet tussen, dus dat doet hij goed.

Er lijkt weer regelmaat in te komen.
    Gister om 21:45 gevoed, en daarna pas weer om 01;45 uur en om 5 uur.
    Kijken of hij die avondvoeding zelf wat gaat verschuiven naar later, dan valt er maar 1 nachtvoeding.. op zich ook wel lekker.

18. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Echt een paar regeldagen dus.
    Inderdaad vermoeiend,maar het gaat vanzelf weer over.

19. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Waarschijnlijk regeldagen idd.

20. Premama

Premama Actief lid

Jul 19, 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi Natasja,

ik ben ook wel vóór voeden op verzoek. Alleen kan dat soms ook op mijn verzoek zijn, haha!

Mij helpt het heel erg om met ons kindje het ritme/de volgorde van Ria Blom aan te houden. http://www.debakermat.nl/ (boekje regelmaat brengt rust)
    Dus altijd: slapen > drinken > verschonen > spelen > slapen
    Daardoor heb ik beter geleerd om te zien of mijn kindje honger heeft of gewoon moe is... ik weet niet of jij er ook wat aan hebt, maar wie weet!?

Share This Page