regeldagen of iets anders?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by noel82, Aug 2, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. noel82

noel82 Bekend lid

Nov 18, 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Goedemorgen,
    Na een korte nacht wil ik graag wat advies vragen.
    Mijn zoontje is nu18dagen oud. Hij was een rustig en tevrede mannetje.
    Hij komt om ongeveer om de 3/3,5uur voor voeding.
    Hapt ook prima aan, zowel liggend op bed als zittend.
    Sinds ongeveer afgelopen zondag, is t vooral s'nachts een drama. Hij hapt liggend niet meer, hij heeft zijn mond open maar draait zijn hoofd, zwaait met zijn armen en als de tepel in zijn mond zit lijkt hij hem niet te herkennen. Ik ga dan zitten en als hij eenmaal goed beet heeft ga ik liggen. Mijn borsten zijn ook slap en wil laatste dagen elke 1,5u drinken. Hij is in de nacht klaar wakker, maakt van zijn nacht de dag zeg maar. Mijn. Man denk dat er wat aan de hand is en ik weet nu ook. Even niet meer wat ik goed doe.
    Zijn dit nog. Late regeldagen. Of miss weinig melk? Hij is geboren met 38wk en mijn productie is niet gestopt omdat mijn dochter v 3. Nog bv kreeg als ze ging slapen.

Ik hoop dat u wat advies heeft

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

Apr 17, 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Dit klinkt als regeldagen.
    Regeldagen komen voor rond de leeftijd van tien dagen, drie weken, drie maanden en zes maanden. Maar ook op andere momenten kunnen regeldagen voorkomen. Bijvoorbeeld als het kind een virus onder de leden heeft. Door vaak om de borst te vragen, krijgt het extra veel antistoffen binnen waardoor de ziekte bestreden wordt. Vaak merk je als ouder niet eens dat het virus er is, behalve dan aan het vele drinken.

Even geduld, ik verwacht dat het "stabiliseerd" na een aantal dagen.

Groetjes Saskia

3. noel82

noel82 Bekend lid

Nov 18, 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Bedankt,
    Maar kan t wel dat regeldagen een week duurt?
    Vanmiddag bij cb geweest hij was genoeg aangekomen dus schijnbaar melk genoeg. Bedankt voor antwoorden.

Share This Page