Brrrr, tandjes en borstvoeding geven

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door JJ1980, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik ben voor het eerst langer aan het voeden dan 6 maanden. Nu heeft mijn zoontje sinds gisteren zijn eerste tandje.
    Hij wil nog wel eens bijten, dus ik heb wat angst dat hij dit dus ook met die tand gaat doen :$

Hebben jullie dit wel eens gehad, hebben jullie doorgevoed of was het reden om te stoppen?

2. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Lotte heeft er nu 8 en beet rond het doorkomen af en toe, loskoppelen en stoppen met voeden werkte hier erg goed. Half uurtje later gewoon weer proberen.
    Behalve bij het doorkomen bijt ze nooit, alsof ze dan opnieuw moet leren happen.

3. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Mijn zoontje heeft er ook 8, en in het begin was het wennen. Toen hij nog geen tandje had, maar ze zaten er aan te komen, klemde hij regelmatig zijn kaken op elkaar. AUW!

Hier heb ik toen wel wat tips vandaan gehaald: https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/90-bijten-van-je-baby

Inmiddels is hij het bijten helemaal afgeleerd, en hij drinkt nog lekker aan de borst. De tandjes voel ik helemaal niet meer, dus voeden met tandjes is geen probleem :)

4. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Gelukkig tot nu toe nog geen neiging gehad tot bijten :)

5. Merlijn

Merlijn Actief lid

16 mrt 2012
    280
    0
    0
    Ik voed nu nog steeds.
    Mijn advies: haal hem los zodra hij bijt. Leert hij vanzelf om goed te zuigen zonder dat 't pijn doet. Echt waar!
    Geen reden tot stoppen, zou zonde zijn!
    Veel succes en geniet van het voeden!

Deel Deze Pagina