ik zie het even niet meer zitten

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door shenoby, 8 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik geef mijn jongedame vanaf de geboorte volledig bv.
    alleen nu komt mijn meisje zo vaak per 24 uur (10 tot 15!!x)
    dat ik het even niet meer zie zitten.
    eerst sliep ze de nachten door. maar de laatste 6 a 8 weken komt ze weer 3 a 4x per nacht voor een voeding.
    ik zit er gewoon doorheen.
    als ik er over nadenk om volledig te stoppen kan ik wel janken.
    maar om op deze manier verder te gaan brengt ook de tranen bij mij naar boven.
    ze wil absoluut geen fles dus kan haar ook niet makkelijk even afgeven.
    ik heb er nog 1 van 2,5 lopen dus douchen is zelfs al een uitdaging.
    de kleine dame gilt alles aan elkaar als ze eten wil of wil slapen.
    want ze valt het liefst aan de borst in slaap.
    ik ben nu van plan om avonds rijstebloem op te gaan lepelen.om te proberen of ik mijn nachten een beetje rustiger kan krijgen.
    het maakt me niet uit als ik snachts nog 1x moet voeden maar om de 2 uur word me gewoon te gek.

wie spreekt me even moed in? geeft me tips of wat dan ook?
    want deze mama loopt inmiddels op haar tandvlees.

2. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Volhouden hoor! En heel herkenbaar met een van 2,5 erbij, geen fles willen, hard gillen, bij je in slaap willen vallen etc... was hier ook zo.
    Je kunt de nachten soms beïnvloeden door overdag vaker aan te bieden, dan vragen ze 's nachts minder. Of 's avonds even clusteren voor het slapen gaan? Als het geen dorst is maar mama honger dan zal het waarschijnlijk niet helpen dan heeft ze je gewoon nodig. Misschien een sprongetje, of tandjes die doorkomen? Het zijn lastige maanden zo rond deze leeftijd vond ik zelf. Hoe langer je doorgaat hoe makkelijker het wordt is mijn ervaring.

Kun je het jezelf wat makkelijker maken? Dat je man bijvoorbeeld haar haalt en brengt of dat ze bij jullie op de kamer slaapt?
    Misschien kun je momenten pakken om overdag uit te rusten of heel vroeg naar bed?
    Wat mij geholpen heeft is:
    - in het weekend uitslapen, mijn man neemt de jongens mee naar beneden. Ik kan dan laat opstaan, heerlijk uitgebreid douchen etc
    - niet te veel over nadenken, niet naar de klok kijken etc. Accepteren dat het zo gaat nu. Het gaat vanzelf over.
    - alles erom heen op een lager pitje zetten: weinig afspraken, werk minder perfectionistisch, huishouden minder doen etc
    - af en toe jezelf eens goed verwennen met iets wat je leuk vind om te doen, tijd voor jezelf.
    sterkte!

3. Nemo81

Nemo81 Actief lid

16 mrt 2010
    338
    0
    16
    Hier een beetje hetzelfde verhaal.
    Ik accepteer maar dat het zo is.
    Op mijn werk kolf ik (extra pauze, even mijn ogen dicht)
    Ben blij te weten dat ik niet de enige ben met een kindje van ruim vier maanden die niet doorslaapt.
    Wiegje staat nog steeds naast mijn bedje en mijn slaaphormonen werken nog redelijk na het voeden.
    Slapen als de kleine ook slaapt.
    Je niets van anderen met commentaar aantrekken!! Jij bent de moeder en het is jouw mooie kindje dat zo graag jouw melk drinkt! :)

Ik zeg: nog even doorzetten (maar ik heb er geen tweede kindje bij...).
    Misschien gaat het vannacht al beter...? (houdt hoop!!) Borstvoeding is een keuze, maar als je er overspannen van wordt, zou ik stoppen overwegen. Maar zo is het super slopend voor je!

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik had hier ook een terugslag (als je het zo kan noemen ;)) met 4 maanden. Met 4 maanden is de beroemde megadip in je productie, handig want komt vaak samen met weer werken enzo.
    Wat ik deed was 's avonds een volle fles bv geven die ik dan overdag kolfde. Wij hadden ook 2 nachtvoedingen en dat is vanzelf overgegaan naar 1 nachtvoeding (en nu 0). Maar 4... en geen mogelijkheid tot flesje.. oef, respect voor jou!!!

Ik heb mijn kindje wel ook vaak bij me in bed genomen toen maar dat moet je wel willen.

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ja, hier ook zo'n rot dip gehad rond de 4 maanden... Echt mega, ik zat er ook helemaal doorheen. Maar weet dat als je doorzet, het ook weer beter wordt! En stoppen kan altijd nog als het écht niet op houdt... Stoppen en weer aan de borst krijgen omdat je spijt hebt, is een ander verhaal.

Maar ik begrijp het best. BV is niet altijd mooi en fijn en makkelijk. Het is soms verdomde moeilijk. Maar oh zo mooi en goed voor je kindje. Dus zet 'm op hoor! Je doet het top. :)

6. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Juju: Dat doe ik ook, sinds een week! En daarmee ben ik teruggegaan van 2 naar 1 nachtvoeding. Geef een fles van ongeveer 170 cc, en daarnaast mag ze nog lekker aan de borst.

@ Shenoby: Heb je verschillende soorten flessen geprobeerd? En fingerfeeding? Bij het borstvoedingscentrum hebben ze grote spuiten voor fingerfeeden van grotere kindjes. Want zo'n grote sloot melk voor het slapengaan helpt wel echt... Ik heb 's avonds gewoon niet meer zoveel melk in m'n borsten, en een gevuld buikje slaapt wel lekkerder...

7. shenoby

shenoby Niet meer actief

mijn dochter is inmiddels al 5 en halve maand.

slapen naast mijn bed doet ze al.
    bij mij in bed ligt ze ook geregeld maar leg haar vaak in de nacht weer terug omdat ik nu ze groter word toch iets minder goed slaap als ze naast me ligt.
    en zoveel slaap krijg ik al niet.

verschillende spenen/flessen al geprobeerd.
    alles soorten fopspenen ook geprobeerd wil ze ook niet.
    flesjes met bv en met kv wil ze beiden niet.
    vanavond rijstebloem opgelepeld maar wil ze ook niet.
    ze spuugt het gewoon uit en kijkt de hele tijd alsof papa haar wil vergiftigen.

ik heb geluk dat ik gewoon thuisblijf mama ben want als ik zou moeten werken zou ik het helemaal niet meer weten.
    vriend heeft een theorie over het snachts wakker worden.

hij denkt dat kirsten wakker word van mij,mijn geur,ademhaling geluid of wat dan ook.
    nu ligt ze lekker te slapen en slaap waarschijnlijk ook wel de hele avond tot vlak nadat ik naar bed ga.
    maar ja we hebben maar 2 slaapkamers en gaan in okt pas verhuizen dus heb even geen andere optie.

kreeg nog de tip om de calma speen te gebruiken.
    dus das ook nog een optie.
    anders eens cupfeeding ofzo proberen.
    nu krijgt mijn dochter wel veel voeding binnen hoor.
    heb vandaag de wijkverpleegkundige aan de telefoon gehad om advies te krijgen en die zij dat ze echt tegen het randje aan zat van "te veel"

was 2570 gram toen ze geboren werd en 8145 gr toen ze 4 maanden was.
    mijn jongedame zit al in maat 74 en maat 4+ van luiers!
    en ze moet nog 6 maanden worden.
    vandaag heeft ze een half potje fruit op.
    ga deze week even vers halen. mijn oudste had met 5 maanden al tanden dus die gaf ik alles al uit de hand stukken meloen e.d
    maar omdat de techniek van eten/drinken van kirsten wat anders is durf ik dat bij kirsten nog niet.

sorry als het allemaal een beetje onsamenhangend is mijn verhaal. maar mijn hersenen werken op het moment niet helemaal naar behoren ;)

8. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Teveel? Bij borstvoeding kun je helemaal niet teveel voeding geven, dus zou dat sowieso vergeten en gewoon voeden als ze honger heeft.
    Probeer er niet tegenop te zien, dat kan al een hoop schelen...

Drinkt ze altijd al zoveel, of is het wat van de laatste tijd?
    Als je vriend echt denkt dat ze wakker wordt omdat jij langs haar ligt, geen optie om eens een nachtje in de woonkamer o.i.d. te slapen en te kijken wat er gebeurt?

9. shenoby

shenoby Niet meer actief

@ duchess
    ze heeft altijd al zo veel gedronken.
    wat betreft het "te veel" ik dacht ook altijd dat ze nooit te veel kunnen krijgen van bv.

even ter illustratie,
    dit is mijn kleine melk monster een paar weken terug :)

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Dat is ook zo, dus daar hoef je je iig niet druk om te maken, dat ze teveel zou drinken!

Lekker kind hoor! ;)

11. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    goed dat je gebeld hebt voor advies... alleen, ik hoor zoveel verhalen over het CB en hun bv-adviezen. Ze hebben over het algemeen weinig kennis van bv. Zij zijn erop gericht om zo snel mogelijk af te bouwen en gaan uit van de 'regels' voor kv. Ik weet natuurlijk niet hoe jouw wijkverpleegkundige is maar zo'n opmerking klopt niet over bv, dat geldt voor kv. Dan zou ik je aanraden om eens te kijken op het borstvoedingsforum. Daar zijn ervaringsdeskundigen én veel professionals die je kunnen adviseren en een hart onder de riem steken.

sterke!

12. Nemo81

Nemo81 Actief lid

16 mrt 2010
    338
    0
    16
    Mooie meid hoor, Shenoby.
    Ik begreep ook dat kindjes nooit teveel bv kunnen krijgen. En vind ook dat het cb zich daar meer in mag verdiepen. Elk kind is een individu

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Haha, meid toch, ik snap je wel hoor!;)

Het komt zoals het komt en straks als ze meer gaat eten, gaat ze echt minder drinken 's nachts! Ik heb 23 maanden nachtvoedingen gedaan. Ik kolf en fles ook niet.
    Toen mijn zoontje 5,5 maand was, kwam hij ook nog vaak 's nachts.
    Ik ben ook tbm, maar ging 's middags wel met mijn zoontje op bed, want anders trok ik het niet. Maar misschien is dat moeilijker omdat je nog een kleine hebt rondlopen? Gaat die nog naar bed 's middags?

Ik denk dat je wel met bijvoeden kunt beginnen. Rapley, dus stukken aanbieden, kan vanaf 6 maanden of als de baby zelfstandig rechtop kan zitten en zelf eten naar de mond kan brengen. Mijn zoontje kreeg pas tanden met 8 maanden, maar kreeg alles weg hoor! Na het eten nog even lekker lang clusteren en toen ging hij naar 2x nachtvoeding toe.

Sterkte met de vermoeidheid, het wordt echt beter!;)

Zie nu de foto; wat een lekker moppie zeg! Zo zag mij zoontje er ook uit op die leeftijd. Zijn mooie rondingen verdwenen toen hij met 8 maanden ging kruipen. Je zal ze nog missen!
    Laat ze op dat stomme cb maar kletsen! Een baby heeft tot 6 maanden genoeg aan alleen melk en daarna blijft het tot 12 maanden de hoofdvoeding!

14. shenoby

shenoby Niet meer actief

@ zogelukkig,
    ik wist niet dat rapley pas vanaf 6 maanden kon.
    heb het bij de oudste vanaf 5 maanden al gedaan.

over het slapen smiddags. ja ze slaap af en toe nog wel maar dan ben ik blij dat ik mijn handen even redelijk vrij heb en even wat extra werkjes kan doen.

zoals nu gaat het wel weer een stukje beter.
    ik neem het zoals het is, kirsten krijgt er wat fruit bij waar ze echt van geniet ( de lepel eet ze er bijna bij op)
    tja en wat slaap betreft... nou ja zal vanzelf wel komen.
    moet wel zeggen mijn vriend is thuis (afgekeurd) en die gaat er wel elke ochtend uit. met de oudste en laat mij liggen.
    dat is wel heel erg fijn.

15. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    hier ook nog in die periode 3 tot 4 keer 's nachts (wij hebben alleen niet die peuter van 2,5 maar was ook gesloopt met werk en zware studie)...het was ook vaak mamahonger en dan 2 minuutjes viel hij in slaap en legde ik hem in z'n bedje.wij hebben besloten de kleine daarom op onze slaapkamer te laten met een co-sleeper. dat scheelde enorm voor mijn nachtrust! het is heel zwaar...maar het ging ook weer over en ik ben blij dat ik doorgezet heb en nu nog voed..!sterkte en hopelijk komt er snel een moment waarop de kleine niet zoveel meet vraagt!

16. shenoby

shenoby Niet meer actief

ze slaapt sowieso naast mijn bed.
    en gelukkig was het vannacht al iets rustiger.
    1x toen ik zelf naar bed ging.
    1x midden in de nacht
    1x heel vroeg in de morgen

ben gelukkig al weer wat positiever ingesteld en ik ga maar gewoon erin mee.

17. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    zo was het bij ons ook op die leeftijd. en dat heeft de kleine nog wel een tijdje volgehouden helaas...;) maar uiteindelijk viel er weer een voeding 's nachts af. vooral toen hij begon te eten rond de 6 maanden

18. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    hier is het nog steeds vaak zo, ondanks de vaste voeding ;)
    Heel soms slaapt van 19 tot 2 en dan om 6 uur de ochtendvoeding

Deel Deze Pagina