wanneer zijn jullie eigenlijk gestopt met opgroeimelk en overgegaan naar gewone melk en ander drinken? onze jongste wil nog geen water/diksap. drinkt een slok en weigert dan fanatiek de fles tot er weer melk in zit. eten gaat redelijk.
Vanaf 1 jaar krijgen ze hier gewone melk. Diksap krijgen ze pas als ze een stuk ouder zijn en daar fanatiek naar vragen op verjaardagen of zo. Tot twee jaar drinken ze melk en water en daarna dus wel eens limonade of een sapje.
Misschien vindt je dochter water drinken uit een echte beker wel heel interessant? Dat was hier namelijk wel zo. Ik kan me voorstellen dat als ze stelselmatig weigert water te drinken dat je dan wel op zoek moet naar alternatieven. Maar misschien dus met een mooie, nieuwe eigen beker?
zal eens kijken, oudste drinkt ook nauwelijks water, krijg het er gewoon niet in, dus meng dan vruchtensap met water (gewoon beetje extra smaak zeg maar)
Vanaf 1 jaar gewone koemelk gegeven. Ik zou water tussendoor gewoon blijven aanbieden. Water niet lusten geloof ik niet in. Als je dorst hebt drink je echt wel water.
ik geef ook geen puur vruchtensap he, ik doe een klein laagje appelsap en de rest water Diksap heeft ook geen suikers en geef ook maar een klein beetje voor de smaak. zelf vind ik het kraanwater ook niet te drinken, misschien omdat de hardheid hier vrij hoog is? ik las iets van speciale stenen die je in een kan kan doen, zodat het water wat lekkerder smaakt?
kan ook, maar vroeg me af hoe dat met die stenen zit maar vanaf een jaar kan ik gewoon over laten wennen op koemelk. wist niet meer wanneer we dat bij de eerste deden vandaar
Vanaf een jaar kan je overstappen op koemelk. Tussendoor kan je water aanbieden. Onze jongste houdt daar ook niet echt van. Die drinkt alleen water als ie echt dorst heeft. Dus ik geef hem nu gewoon water met een drupje diksap. Dan lust meneer het ineens wel...
Ik vind gewoon water leren drinken ontzettend belangrijk. Als volwassene zou je eigenlijk minstens 2 liter water per dag moeten drinken en dus kan je niet vroeg genoeg leren om water te drinken. En zeker bij gewoon water vind ik 'niet lekker' eigenlijk de grootst mogelijke nonsens. Hier dus vanaf dat hij uit een drinkbeker begon te drinken water aangeboden. Mijn man wil het graag 'lekker' maken, met sap of siroop, maar dat is echt nergens voor nodig. Zoon drinkt moeiteloos een volle beker water weg op een ochtend. Bovendien: honger maakt rauwe bonen zoet. Hij krijgt verder soms een bekertje optimel als we dat in huis hebben of een flesje appelsap als we ergens zijn. Ik ben zeker niet panisch over suikers. Maar gewoon water is prima voor de dorst en voor je lijf.
Tsja water niet lusten hoeft echt geen nonsens te zijn hoor, ik lust echt geen water hoor en heb het nooit gelust ook. Ik drink het overigens wel als ik niks anders bij handen heb. Ik zou het wel blijven aanbieden en misschien vind ze een gewone beker wel interessanter en drinkt ze daar wel uit.
Hier nog steeds opvolgmelk, dit blijven we geven tot 1,5 jaar dan stop ik ermee. Ze krijgt 3 flessen. Daarnaast krijgt ze diksap met mooi weer en soms water
Met 12 maanden overgestapt op koemelk. Pap maakte ik nog wel met dreumesmelk. Ik vind het handig om reserve te hebben voor als de melk ineens op of over datum is. Ook op vakantie vind ik dat wat gemakkelijker. Goed idee van dat spa blauw. Ik ga eens kijken of mijn dreumes wel water wil als het in zo'n halve liter fles zit. Ik vind kraanwater zelf ook niet te drinken, zo'n flesje vind ik zelf ook lekkerder.
Het is hier inmiddels 30 graden en maak me soms ook druk "drinkt ie wel genoeg??!" Ik blijf m water aanbieden en de ene dag drinkt hij meer dan andere dagen. Begin heel erg te merken dat goed voorbeeld doet goed volgen, dus probeer zoveel mogelijk te drinken als hij het ook ziet. Én hij mag kiezen, gewone beker, beker met hard rietje of z'n Nuby beker. 'S middags krijgt hij wel een klein beetje diksap in een beker. En 's avonds gewone melk. 'S ochtends maak ik pap met opvolgmelk, k weet niet, toch gevoel dat daar nog iets extra's inziet ofzo
trouwens smaakt kraanwater hier in r'dam wel heel anders dan bijv in overijssel enz, misschien dat daar ook het verschil is? heb haar een beetje gewone melk gegeven, ze lijkt er aardig op te reageren gelukkig.
Terug van boodschappen. Bij de lidl hebben ze 33 cl flesjes. Mooi formaat, kleinere drink opening, makkelijk vast te houden voor een dreumes. Meneer heeft hem gelijk leeggedronken. Terwijl kraanwater op welke manier dan ook aangeboden na 1 slok aan de kant gaat. Ik hoefde geen voorbeeld te geven, alleen een beetje helpen met hoe zo'n flesje werkt.
Ik bood water aan in een fles vanaf 6 maanden. In het begin wilde ze er niks van weten maar na een paar weken oefenen ging ze het vanzelf drinken. Vanaf 9 maanden dronk ze uit een rietjesbeker, grotendeels water één beker per dag met Roosvice siroop (heel slap Rond 1 jaar overgegaan op halfvolle melk alleen voor het slapen gaan krijgt ze nog 90/3 Nutrilon dreumesmelk. Heeft ze niet nodig maar het hoort er nog een beetje bij. Het is nog zo'n gezellig momentje
ik geef de kinderen vanaf 1 jaar koemelk en dan volle melk want dat bevat meer vetten die ze nodig hebben. werkt goed, goede slapers