Hoi, Onze dochter is nu 4 weken oud. Ze krijgt vanaf de geboorte bv, maar ze drinkt vaak maar kort. Niet langer dan 8 a 9 minuten en dan valt ze in slaap. Hierdoor komt ze ook vaker voor een voeding. Ook als er drie uren tussen een voeding zit drinkt ze niet zoveel. Ik heb nu constant het gevoel dat ik alleen maar aan het voeden ben en dit is best lastig met een rondrennende peuter(puber). Kan ik iets doen waardoor ze langer gaat drinken, zodat ze wat minder vaak voor een voeding komt?
Ligt eraan. Hoe is de melkstroom, gaat he heel hard, dan snap ik dat ze snel klaar is. Of ligt ze niet heel effectief te drinken, vallen snel de oogjes dicht en is het meer pauze en een slok tussendoor. In het laatste geval kun je haar wat meer bij de les houden: praat, aai over haar rug, geef borstcompressie als de pauzes te lang duren en ze niet zelf weer begint met zuigen. Door haar aan te sporen probeer je te voorkomen dat ze stil valt. Eventueel kun je wisselen van borst als aansporing niet aanzet tot doordrinken. Herhaal zo nodig gedurende 20 min. Succes!