Regeldagen of wat anders?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Evelieveling, 20 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Vorige week donderdag heeft Demelza haar eerste prikjes gehad. De vrijdag, toen was ze precies 2 maanden was ze enorm hangerig.
    Zondag en maandag was ze aan het spoken, erg huilerig en ze had langer de borst nodig.
    Mijn meissie drinkt normaal maar een minuut of 6 aan de borst en is dan vol, komt na 4 uur weer en komt echt genoeg aan.
    Maar nu wilde ze echt een kwartier lurken.

Vanaf de nacht maandag op dinsdag komt ze om de 2 uur.
    Dan drinkt ze tussen de 10 minuten en een kwartier. En ze drinkt aan 1 borst. Die gaat niet helemaal leeg. Is daarna tevreden en wil echt niet meer. Dus andere borst aanbieden heeft geen zin.
    Maar 2 uur later is ze er weer.

De nachten slaapt ze ook niet meer door. Heel vaag, om half 8 's avonds wil ze nog een keer eten en dan komt ze niet meer tot 1 uur 's nachts. En een keer wakker maken voor voeding heeft geen nut want dan slaapt ze gewoon in je armen door, is niet wakker te krijgen en zo wel dan drinkt ze hooguit 2 minuten.
    Vanaf 1 uur komt ze weer om de 2 uur, en dat is luxe want soms laat ze er maar 1 tot 1,5 uur tussen zitten.

Dit houdt nu al 3 nachten en 2 dagen zo aan.
    Zijn dit wel regeldagen? Want mijn borsten zijn niet leeg, heb nog een andere om aan te bieden en heb meer dan genoeg melk. Als ik namelijk afkolf voor de maaltijd dan heb ik ruim 170 ml terwijl ze maar 130 drinkt.

Ik ben werkelijk doodmoe, op... aan het eind van mijn latijn.
    Op dit moment klinkt flessenvoeding me echt als muziek in de oren.
    Wat kan ik doen om hier weer een beetje ritme te krijgen?

2. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik weet wat je doormaakt. Jelte het het ook met 8 weken, dat werd daarna heel langzaam minder. Opeens sliep hij met 11 weken door.
    Ik snap dat je Kv voor JOU als een alternatief ziet,maar voor je kindje is BV het beste, wat je ongetwijfelt ook weet.
    Zij is nu echt aan het regelen om een ritme te vinden, ze zit er nu gewoon tegen aan.
    Hou nog even vol, vanaf een maand of 3 wordt het een stuk makkelijker.

3. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    ow, ik weiger om op te geven hoor!
    Daarvoor ben ik te eigenwijs ;)
    We hebben al zoveel doorstaan, spruw, hevig spugen, krampjes door de johannesbroodpitmeel...
    Nee, wij gaan gewoon door!

Vanaf het borstvoedingsforum kreeg ik te horen dat dit vooral kan komen door de prikjes. Dat ze toch niet helemaal lekker is omdat haar imuunsysteem is aangetast en ze via mij antistoffen probeert te krijgen. Dat verklaart ook waarom ik meer dan genoeg melk heb.

Nadeel is wel dat ik nu niets kan sparen voor in de vriezer terwijl ik over een maand een weekend weg ga en ik dan toch echt melk voor haar nodig heb. Anders vrees ik dat ik op dat moment toch over moet gaan op een pak flessenvoeding en ook dat staat me tegen.

Maar goed, ze sliep al behoorlijk wat weken lekker door 's nachts. Dan sliep ze tussen de 6 en de 8 uur. Ben gewoon verwend door haar goede slapen van eerder...

4. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    In principe doet je meisje het dus prima.
    Wat je zou kunnen doen is na elke voeding die je geeft je borst(en) leeg kolven.

Als er bijvoorbeeld 3 uur tussen een voeding zit kan je een uur na de laaste voeding gaan kolven, dan bouw je een voorraadje op, een uur na het kolven zitten je borsten weer *vol*.

Kolven is wel iets wat je moet uitproberen dus schrik niet als het niet meteen goed gaat.

Laat je even weten hoe het gaat?

Waarom gaf je eigenlijk Johannesbroodpitmeel?

5. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    ow kolven is iets wat ik al vanaf dag 4 doe.
    Omdat ik een keizersnee had gekregen moest ik het op die manier op gang brengen en ze kreeg in het begin via fingerfeeding bijgevoed van mijn afgekolfde melk.

Toen ze spruw had kreeg ze ook flesjes omdat het bij mij vreselijk pijn deed.

En toen begon ze hevig te spugen. Dus toen ging ik weer afkolven om er johannesbroodpitmeel doorheen te doen tegen het vreselijke spugen.

Dus kolven is hier geen probleem. Heb ook echt meer dan voldoende melk in mijn borsten, dus ik hoef echt niet te regelen ;)

Maar het lijkt de goede kant op te gaan. Op het moment zit er steeds 2,5 tot 3 uur tussen. Dus we gaan vooruit! Thank god!

Deel Deze Pagina