hoe weet ik of mijn baby genoeg drinkt?

Discussion in 'Borstvoeding' started by kirstenyana, Sep 20, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kirstenyana

kirstenyana Actief lid

Nov 22, 2006
    130
    0
    0
    BEN JUIST UIT HET ZIEKENHUIS EN MIJN ZONTJE VRAAGT OM DE 3 UUR HOE WEET IK OF J VOLDOENDE BINNEN KRIJGT?hij heeft iedere keer een poep e plas luier om de drie uur

alvast bedankt

2. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Zolang hij elke luier nat is, minimaal 8x per dag (dacht ik), hij tevreden is, er goed uitziet, allert reageert als hij wakker moet het in principe goed zijn.

Tijdens het voeden erop letten dat hij goed aangelegd is en hij regelmatig slikt, vaak hoor je het ook "klokken", laat hem zolang drinken als hij wil. Overdag elke 2 tot 3u voeden. Als hij zichzelf niet meldt wakker mak en in het begin, snachts 1 tot 2 nachtvoedingen minimaal. Op deze leeftijd is het heel normaal om op zeker 10 tot 12 voedingen per dag te zitten.

Komt er binnekort iemand van het cb langs? Die nemen vaak ook een weegschaal mee en anders kan je naar een zogenaamd weeguurtje, meestal kan je een paar keer per week gewoon ff binnelopen om te wegen voor je eigen gemoedsrust maar normaal is vaak voeden en letten op natte luiers wel voldoende.

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Hier ook nog wat info voor je.

Om de 3 uur is prima hoor. Ik zit hier vaak overdag nog om de 2 uur ;)

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    6 kletsnatte luiers per dag is het minimum. Een luier is kletsnat als je ''plof' hoort als je 'm op de grond gooit.
    Bel anders even met iemand van VBN of LLL, die kunnen je door wat vragen te stellen vast op de goede weg helpen.

5. Kim1989

Kim1989 Actief lid

Feb 15, 2007
    112
    0
    0
    Enschede
    10 tot 12 voedingen hoeft niet hoor..
    mijn zoontje slaapt vanaf zijn geboorte snachts gewoon door en daar is niets mis mee, hij kreeg in het begin minimaal 7 voedingen per dag, inmiddels is dat veranderd naar 6 voedingen....
    een babay die borstvoeding krijgt hoeft niet perse elke keer een poepluier te hebben ze kunnen soms een week niet poepen...plassen moet wel regelmatig dacht ik..

Share This Page