Ook een tandenvraag..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door brownielover, 9 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Hoi allemaal,

Mijn dochtertje is bijna 5 mnd en we hebben al een tijdje het vermoeden dat er tandjes aankomen. Ze heeft buikgriep gehad, maar toen die overwas bleven de 'tandjes' symptomen. Rode wangen, slecht drinken, kwijlen, op alles kauwen, zure diarree luiers etc.

Ik voel en kijk regelmatig in haar mond maar voel/zie verder niks.
    Tot net.. Zag ik een flinke witte bult!? Ook nog een gekke plek. Rechts bovenin, net wel of geen snijtand. Niet veel verstand van, maar iig niet recht in het midden. :DIk voelde nog niet echt een puntje maar nadat ik gevoeld had, greep ze direct naar die plek. Ook wil ze niet dat ik erbij in de buurt kom of aanraak:p

Weet iemand wat die witte bult is?? En hoelang kan het duren voor die doorkomt?

Op het moment zijn de symptomen verdwenen, dus ik heb geen idee hoe&wat.:)
    Ze heeft vannacht voor het eerst slecht geslapen..

Ohja ook heb ik vast dentinox in huis. Kan ik dit gewoon vast aanbrengen? En kan het kwaad als er wat op haar tong/lip komt?

Vast bedankt!!

2. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Het kan ook een hoektand zijn die door komt. Mijn over buurjongen kreeg die als eerste, het is dus mogelijk ;).

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier kwamen eerst de twee buitenste voortanden boven door. Daarna pas een voortand boven, en net de eerste 2 onder..

4. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Okee nou ben benieuwd hihi:D Hoop dat het niet lang duurt, ze heeft er veel last van. :(

Maar kan ik er nu evt dan dentinox op smeren? Want ze kauwt alles af wat er in haar mondje past (de bijtring is natuurlijk weer te groot, rotding) en ze loopt steeds re grommen/kreunen?!

Deel Deze Pagina