Beste meiden, ik hoop dat ik hier mijn antwoord kan vinden. Om diverse redenen ( oa zwangerschapsdiabetes ) wil ik graag al tijdens de zwangerschap voorzichtig wat gaan kolven ( met de hand ) en opvangen in spuitjes. De kolftechniek heb ik alvast wat geoefend en de laatste keren komt er, zeker op warme dagen, best wat vocht uit. Het is wat doorzichtig, soms een beetje wit of geel en het plakt een beetje. Eigenlijk is mijn hele simpele vraag: Is dit melk? Of wanneer weet je of het melk is? ( dus dat ik het op kan gaan vangen? ) Hoop op jullie reactie! Alvast bedankt! -X-
Ik heb zelf gekolfd in mijn zwangerschap deed dit een aantal keren ook met 30/32 weken tot ik las dat het de bevalling op kon wekken tot gestopt en vanaf week 35 langzaam opgebouwd had een mooie voorraad melk toen mijn meisje met 41 weken geboren werd.
Ja dat is melk wat er uit kom. Hele voedzame colostrum voor je baby. Gianni overleg met je verloskundigenifnhet geen bezwaarlijk. Raadpleeg een lactatiekundige over hoe vaak ed. Goed dat je je zo voor bereid.
Ik las toevallig dat een kennis het ook gaat doen ivm zwangerschapsdiabetes. Zij heeft overleg gehad met de lactatiedeskundige in het ziekenhuis. Het heet officieel prenataal kolven. Misschien even advies inwinnen bij een lactatiedeskundige https://www.borstvoeding.com/artikelen/kolven/voorkolven2.html
Alles wat er uit je borsten komt kan je bewaren. Ik heb vanaf 36 weken tot m'n bevalling (39 weken) opgebouwd en uiteindelijk ongeveer 100 ml opgevangen en opgeslagen eerst spuitjes van 3 ml en daarna van 5 ml. Ik deed eerst masseren daarna 2 min kolven andere borst masseren 2 min kolven. Nog kort masseren en dan 3 min kolven en weer hetzelfde bij de andere borst. En vanaf 37 weken 2 of 3x pd.
Super bedankt! Hier heb ik wat aan! Ik heb een BV cursus gedaan en ik weet waar ik moet zijn voor hulp en info, ik wilde alleen maar weten of het melk is. Toch bedankt voor de reacties van iedereen! Fijn dat het zo goed gegaan is bij jou! Heb je uiteindelijk de melk ook gebruikt?
Ja zoontje had bijvoeding nodig en ipv kunstvoeding kon ik dus m'n eigen melk gebruiken. Nog een kolf gehuurd daarna voor 2 weken en heb nu een goede voorraad in de vriezer. Maar mocht je het niet nodig hebben schijn je het ook in het badje te kunnen doen wat goed voor het huidje schijnt te zijn. Heb je inmiddels al wat kunnen opvangen?