regeldagen

Discussion in 'Borstvoeding' started by silly88, Oct 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

ik denkd at ie pijn heeft of mamahonger...ik zou hem lekke rin je armen laten slapen...je baby is nog erg jong heh...
    Zo slaapt ie in elk geval...want een oververmoeide baby is nog erger ;)

Mss werkt infacol niet voor hem...maar wat ik zei..mijn abby had er 1 week nog last van...en daarna niet meer...omdat die lucht eruit moet moet zn darmpjes mss harder werken..en dus wennen...
    Als je iets probeert moet je het wel even goed uittesten en niet als het 1 dag niet werkt gelijk afkappen..maargoed je zal het zelf het beste weten en je moet vooral doen wat jouw gevoel zegt!!

2. silly88

silly88 Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,429
    0
    0
    denk dat het mamahonger is geweest ;) hij is uiteindelijk in mn armen heerlijk in slaap gevallen en toen ie een tijd lag te slapen heb ik hem zn bedje ingegooit. hij was ondertussen zo moe dat ie gelukkig bleef doorslapen.
    alleen om 18.00 uur begon ie weer. hij was weer klaar wakker en toen om 19.15 in slaap gevallen. nu ligt ie echt in coma. ook niet wakker geworden net van de visite dus die slaapt wel diep nu

vind het wel moeilijk zeg allemaal wat en hoe je dingen moet doen. in dat opzicht was het makkelijk geweest als er nog een kraamhulp liep. toen ging alles perfect :p zal je altijd zien

3. Bajou

Bajou Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    4,599
    1
    0
    België
    @silly, laat 'm zéker boeren na z'n maaltijd, echt. Ons kereltje hier doet anders geen oog dicht! Het is onzin dat ze niet moeten boeren met borstvoeding, ze krijgen ook lucht binnen via hun neus. Sommige kindjes hebben echt nood aan een boertje... dat zien wij hier heel goed. Geen boer = klaarwakker en ongemakkelijke geluidjes maken.

Verder idd, mamahonger... en misschien bedje lekker op 30° zetten? Dit omdat je zegt dat ie begint te huilen als je'm neer legt... kan wel een beetje fysiologische reflux zijn ook.

Je leert je kindje elke dag beter kennen hoor, luister vooral naar je gevoel, jij bent z'n mama :)

4. silly88

silly88 Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,429
    0
    0
    het gaat al beter nu door het boeren denk ik. hij heeft zn momenten hoor nog steeds maar goed niks aan te doen
    s'nachts ligt er een kruikje in zn bedje om hem voor te verwarmen zeg maar, en dan doet ie het ook niet. dan slaapt ie gewoon (als hij geen krampjes heeft).
    overdag doe ik geen kruik omdat de kraamhulp zei dat je hem dan teveel verwend. maar goed overdag wil hij ook niet in zn bedje liggen.
    kan je ze zo jong al verwennen?

5. fafje

fafje Niet meer actief

pfff wat stom zeg van die kraamhulp...het is nu koud..en als je kindje er aan WENT, wat maakt het uit....VERwennen is wat anders...je kan het aftijd langzaam afbouwen..ipv gekookt water, warm water...zo dat het bedje niet heeeel warm is..maar een beetje..
    Ja of jij moet het ZO'N grote moeite vinden dat kruikje telkens te maken...
    hij is nog zo jong...ik doe het ook nog hoor...overdag dan niet omdat het dan sowieso warmer is...maar 'snachts..lekker voor hem..kleine moeite..

mijn zoontje regelt nu een paar dagen...tussen 18 en 22u..jengelig en komt om de 2 uur...maar hij slaapt als een tierlier...tussen 2 voedingen 5/6 uur! dus van 2200-0400...en van 0430-1000

6. silly88

silly88 Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,429
    0
    0
    nou heb lekker een kruikje gemaakt voor hem net voor het eerst overdag (normaal alleen s'nachts) en hem in zn bedje gelegt. hij ging eerst weer huilen toen ik hem op zn rug legde maar toen ik hem op zn zij neer gelegt heb met kruikje erbij viel hij net gewoon in slaap! hij slaapt nooit om deze tijd als ie s'nachts goed geslapen heeft

ik zat net even te lezen bij verborgen reflex, maare heel veel dingen heeft hij ook tot mn grote verbazing. hoe kom je daarachter of dat zo is? huisarts?

maar goed ben blij dat ie ligt te slapen :) i.p.v weer de hele dag wakker zijn!

7. fafje

fafje Niet meer actief

ja mijn zoontje ondanks zn verborgen reflux sliep toen hij nog geen medicatie had ..weinig/tot niet overdag..maar wel op zn buikje en of zn zij...tja...ik deed het gewoon..hij moest toch zn rust hebben...
    Ik ben naar de HA gegaan..met een heel lijstje symptonen...had eerst cb gesproken...en verteld...die zeiden meteen dat is Verborgen reflux...vraag de HA om medicijnen...
    Nou die schrok dat het cb dat had gezegd...ik dus in twijfel..(ondertyussen krijsende baby met enorm veel pijn)..
    Maar Ha ging overleggen met KA...die wilde graag zelf de diagnose stellen...dat kon pa over 2 weken( vond ik veel te laat)...het werd met de dag erger...
    Mocht na 2 dgn weer langs HA...indien het slechter ging mocht ik gelijk naar KA...en dat is gebeurd...kreeg die dag gelijk medcijnen...volgende dag was baby al beter ;)

8. silly88

silly88 Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,429
    0
    0
    -niet op rug willen slapen. als ik hem op zn rug leg blijft ie een uur lang herrie maken (kreunen enz) zodra ik hem op zn zij draai is het praktisch over
    -van uit het niks ineens heel hard piepen/krijsen en daarna is het weer over
    -veel en heel lang wakker achter elkaar
    -na drinken helemaal krom trekken met zn lijfje
    -steekt veel zn tong uit (weet niet of dat wat is)
    -kuchen en dan ook soms kokhalzen erbij
    -sinds 2 dagen soms spugen (wit met stukjes erin ?)
    -ruikt zuur uit zn mond
    -soms een uur na het drinken, nog meer willen drinken
    -veel de hik, maar dat had ie ook al in mn buik
    -kramp

zoiezo dit heeft ie allemaal voor zover ik even kan bedenken. of het was is weet ik niet. ik moet hoe dan ook volgende week maandag bij het CB zijn.
    hij begon net weer te krijsen en huilen.. hij was zelf weer op zn rug gedraait. ik draaide hem terug op zn zij en het was weer over en slaapt nu gewoon weer zonder te huilen

9. fafje

fafje Niet meer actief

even handdoek in zn rugje..

klinkt wel als reflux (verborgen of niet)..

spuug met witte stukjes...betekent verzadigde melk...dus melk van tijd geleden...daarom ook zuur..
    Als je kan...zoveel mogelijk zelf dragen/troosten...rechtop houden..
    Wat bij mijn zoontje ook veel hielp...zo tussendoor het gekrijs..was...dan zat ik in bed (of bank)...knieen opgetrokken...hem voor me..en dan van links naar rechts met mn knieeen bewegen...(netals een wipstoel..maar dan heen en weer) zo viel hij meestal in slaap...

tongetje uitsteken is omdat ie een vieze smaak in zn mondje heeft...en vaak willen drinken is omdat dan warme melk zn zuur verzacht...
    Maar ja dat gaat weer verzuren en dan zit je in een vicieuze cirkel..

succes! en zodra jouw gevoel zegt "er is iets met mn kind, hij heeft pijn'...trek aan de bel! niet te lang wachten hoor!

10. silly88

silly88 Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,429
    0
    0
    ja begin er wel een beetje bang voor te worden dat dat het is. maar het lijkt de laatste dagen ineens erger te worden. net ook weer een hoop gepiep en vieze gezichten zat ie te trekken. net na het eten ook weer een beetje gespuugd. dat heeft ie de 1e weekies helemaal niet gedaan
    ik kijk het even aan, als het voor volgende week dinsdag nog erger word bel ik even naar mn huisarts. zoiezo bedankt voor de tips!

Share This Page