Gebruiken jullie nog talkpoeder? Mijn moeder blijft maar aandringen dat ik alle plooitjes 'lekker inpoeder'. Ik zie daar eigenlijk het nut niet zo van in, zeker omdat er nog met geen enkel plooitje iets aan de hand is geweest. Mij lijkt het erg ouderwets, maar weet eiogenlijk niet of dat zo is... Hoe zit dat bij jullie? Doen jullie dat wel/niet?
Volgens mij wordt talkpoeder afgeraden omdat het nogal stuift en je kleintje het kan inademen. Ik gebruik zelf Sudocreme, werkt hartstikke goed.
Ik gebruik ook geen talkpoeder nee, om dezelfde reden als Daphne. En als je alles goed afdroogd na het badderen dan is er niets aan de hand. En voor eventuele plekjes gebruiken wij ook SudeCreme
Ik gebruik nog wekelijks talkpoeder voor het nekje van ons meisje we krijgen het heel moeilijk droog ze laat het niet toe en ik kan het niet winnen Met als gevolg dat de plooitjes in haar nekje rood/schraal zijn als we (lijkt me wel slim om het met z'n tweetjes te doen ivm stuiving van talkpoeder is idd niet goed voor kleintje) het keertje poederen ziet het de dag erna stukken beter uit. Ik zou wel zeggen als er niks te poederen valt dan zeker niet doen en anders even een helpende hand erbij en dan gaat het prima! Inkie
Wat grappig, zowel mijn moeder als schoonmoeder willen mij ook aan de poeder... Ik doe zelf alleen het nekje (vanwege zijn onderkinnen....), maar wist niet dat het tegenwoordig wordt afgeraden. Lies
Nou ik gebruik het nog wel regelmatig hoor, ze krijgt er zulke zachte billetjes van na het poetsen.. En ik poeder alleen daar en niet bij haar gezichtje, als haar billetjes stuk zijn gebruik ik sudo..
Ik poeder ook niet hoor! Bij Kian zn 'onderkinnetje' gebruik ik sudocreme als dat nodig is Bij billetjes kun je ook evt maizena gebruiken ipv talkpoeder..
Ik gebruikte het ook wel eens, mijn CB raadde me aan sudo iod te gebruiken, omdat talkpoeder zou gaan smetten... maar dat lijkt me niet zo'n vaart lopen, ja als je het 2 weken laat zitten misschien, maar ik weet zeker dat alle mama's hun kindje dan alweer een paar keertjes gebadderd hebben
Ik durf geen talkpoeder mee rgebruiken. M'n oudste kreeg ook een beetje in de leizen, maar die zweette erg (nu nog trouwens) en dat werd dan zo korrelig met schuren en uitslag tot gevolg
ik gebruik het af en toe in zijn liezen en in de nekplooi, maar heb tot nu toe nog geen problemen ermee gehad. Gebruik ook soms sudocreme voor zijn liezen.
ik gebruik geen poeder, vind het een beetje klef worden. sinds ik de doekjes van eigen merk gebruik van c1000 hoef ik er niks meer naast te gebruiken, super glas en geen rood plekje te ontdekken! ik heb wel sudo en bepanthenzalf voor het geval dat... kan die doekjes iedereen aanraden