Kolven hoe doen jullie dat

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door MamaMel88, 5 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Hallo dames,

Toen mijn zoontje net geboren was heb ik een electrische kolf gehuurd. Dat ging heel goed en kolfde flink wat af. Ook nadat mijn zoontje doorkreeg hoe hij goed moest drinken bleef de productie best veel. Ik heb toen dezelfde kolf motor via MP kunnen kopen erg fijn :D. Maar nu merkte ik de laatse paar keer dat er eigenlijk niet veel uitkomt.

Nu vaag ik me dus af hoe jullie het doen ? :).

Ik kolf dus electrisch en dubbel.Ik kan ook enkel doen als ik wil.
    Heb al geprobeerd met foto's en zelfs met zoontje naast me.
    Maar met het kolven word het steed minder.

2. Djennaa

Djennaa Actief lid

22 mei 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    Misschien je zoontje links laten drinken en dan gelijktijdig rechts kolven, en andersom. Dan maak je goed gebruik van je toeschietreflex.
    Verder geen tips, hier gelukkig nooit moeite met kolven.
    Succes!

3. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    geduld hebben als je zoon niet drinkt heb je minder snel toeschietreflex, en wisselvoeden dus elke borst 2 x kolven om de beurten. borst masseren voor het kolven helpt ook.

4. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

26 dec 2010
    884
    0
    0
    Ik zou vaker kolven, en kolven tot echt de laatste druppel. Als het lukt, ook je zoontje wat vaker laten drinken.

Bij mijn tweede gebeurde het mij ook. Wat bleek, het lag aan mijn kolfapparaat! Zo zoog niet meer goed vacuum, dus wees er zeker van dat het daar niet aan ligt.

Heb je een goede toeschietreflex? Of heb je veel stress? Lukt het nog niet om genoeg te kolven, kun je ook domperidom proberen.

5. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    @ maanvouwtje:Toeschieteflex is eigenlijk prima, het gekke is ook dat ik eerst dus wel goed kolfde, ook met dit apparaat. Nu kolf ik niet elke dag want ik hoef straks maar 2 ochtendjes te gaan werken en om de 6 weken een paar uutjes extra. Nu ik het zo lees, kolfde ik eerst veel meer omdat mijn zoontje toen nog niet goed aan de borst wilde drinken.

Ik zal eens gaan proberen om anders elke dag in de ochtend te kolven. Kan dat meteen na de voeding of kan ik beter even wachten ?? Ik pas al een keer ongi geworden heeft dit misschien nog invloed op de productie ??

6. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    je kan iedere dag kolven diect na de voeding totaal leeg kolven is denk ik handig. je ongi heeft volgens mij invloed op je productie hoor ik vaak.

7. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

26 dec 2010
    884
    0
    0
    Bij mij was het ook hetzelfde apparaat (Medela), hij had een schoonmaakbeurt nodig... Maar klinkt inderdaad niet alsof dat bij jou het geval is...

Je kan ook in de ochtend een keer alles kolven voor de voeding en dan dat in een flesje stoppen en geven. Dan weet je hoeveel melk je hebt, alleen een keertje dubbel werk.

Deel Deze Pagina