vast tijden naar bed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kissie, 29 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Mijn buurvrouw gaf mij laatste de tip om vaste tijden aan te houden om Esmee naar bed te doen om zo ritme in haar dag te krijgen. Ik wacht nu nog steeds tot Esmee in de oogjes gaat wrijven, dan doe ik haar naar bed. Soms ben ik dan al te laat en is ze over de slaap heen met als gevolg dat ze toch de volgende voeding wakker blijft en veel jengelt van de moeheid.
    Mijn buurvrouw had dit ook met haar tweeling en zij is toen vaste bedtijden in gaan voeren, mijn collega heeft dit ook zo gedaan. Zij hebben nu kindjes met een heel vast dagpatroon. Ik weet alleen niet of dit wat is, heeft iemand hier ervaring mee?

2. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik doe het niet precies zo, want ik voed Kian op verzoek, dus de tijden verschillen ook wel eens met de dag ;) Maar meestal gaat ie toch wel 3x per dag naar bed voor een goeie tuk hoor en dat werkt prima hier!

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Volgens mij moet het je liggen.
    Ik voedde in het begin op tijd en Iman ging dus ook altijd op dezelfde tijden terug naar bed en mij lag het helemaal niet!
    Sinds toen voed ik op verzoek en Iman gaat overdag 1 of 2 keer terug naar bed als ik aan haar merk als ze moe is, en savonds gaat ze ook pas als ze moe is, maar meestal is dat wel rond dezelfde tijden. Ook als je dingen op verzoek aanbiedt krijgen de kinderen een bepaald vast ritme.

4. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik heb inderdaad wel een vast ritme en het werkt hier heel goed. Tymen is een erg prikkelgevoelig mannetje en door vaste tijden aan te houden werd hij veel rustiger. Wij maken Tymen elke dag om dezelfde tijd wakker, of we nu vrij zijn of niet. Ook voeding gaat op vaste tijden.

Ik vind het heerlijk, ook met het plannen van dingen. Ook slaapt Tymen al heel lang door van 19.30 u tot 6.45 uur. Wil natuurlijk niet zeggen als dat dat niet zo gebeuren bij voeden op verzoek, maar omdat Tymen te vroeg was en erg klein is het best wel bijzonder.

5. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    ik had bij mijn zoontje ook vaste tijden en dat werkte perfect.
    het is net wat jezelf fijn vindt.
    suces

6. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ja vaste tijden voor de voeding heb ik wel, maar ik bedoel bijvoorbeeld standaard anderhalf uur na de fles naar bed. Soms is Esmee na een half uur al moe en soms pas na 2 uur. Dan kan ik haar toch niet op vaste tijden naar bed doen? Bij mijn buurvrouw werkte dit dus wel.

7. Setteke

Setteke Niet meer actief

Zo werkt het idd niet altijd, maar ik houd wel altijd dezelfde lijn aan. En dan gaat hij de ene keer wat eerder naar bed dan de andere keer, maar het is wel zo dat hij na de voeding van 13 uur naar bed gaat. De ene keer direct, de andere keer niet. Maar hij weet wel dat hij dan naar bed gaat en moet slapen. De rest van de dag laat ik het ook een beetje aan hem over, maar het middagslaapje en de nachtslaap staan vast evenals na de eerste voeding weer naar bed.

Toen Tymen zo oud was als Esmee deed ik hem ook 's morgens rond een uur of tien in de box/wieg voor een slaapje of ging aan met hem wandelen en aan het einde van de dag weer. Dus globaal zag dat er zo uit:

6.45 u fles, weer naar bed,
    9.00 u uit bed
    10.00 u in de box/ wieg/ wandelwagen even slapen
    10.45 u fles
    12.00 u naar bed
    14.45 u er weer uit en fles
    16.00 u in de box/ wieg/ wandelwagen even slapen
    18.00 u in bad (1 keer per twee dagen)
    18.45 u fles, en daarna naar bed voor de nacht.

Misschien heb je er wat aan?

Succes!

8. Lina

Lina Fanatiek lid

23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Ik heb voor Glenn ook een ritme, en hij doet het er goed op:

Rond 7 uur wakker, 7:30 fles/pap van bord.
    9:30 fruithapje en naar bed. (is Glenn erg moe, dan draai ik het om)
    11:00 wakker maken
    12:30 fles en naar bed
    15:00 wakker maken. Iets te eten en drinken.
    16:30 naar bed
    17:15 wakker maken
    17:30 warm eten met óf 100cc fles óf toetje
    19:15 fles en naar bed.

9. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Met Teun hebben we ook vaste tijden en dat gaat prima

7:15 / 7:30 fles
    ff 5 min. spelen en naar bed, slaapt dan meestal tot half 11
    11:00 fles ff spelen en bij eerste beweging van moe naar bed ( meestal binnen 1 uur) of ik ga na deze fles gelijk boodschappen doen
    15:00 fles daarna blijft hij meestal wakker en speelt
    18:00 pyama aan nog ff spelen
    18:30 fles met pap en daarna gelijk naar bed, en slaapt tot de volgende morgen
    laat zich smorgens voreg rond 5 uur wel horen met praten maar binnen 5 min slaapt hij weer en dan praat hij van half 7 tot 7 en begint de nieuwe dag...

wij merken dat Teun het prima op de schema doet en de oma's en het kdv houden zich er ook aan

suc6...enne vaste tijden is toch ook 1 van de 3 R's....

10. Lina

Lina Fanatiek lid

23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Ik heb geleerd dat er 4 R's zijn: Rust , Regelmaat , Reinheid en Respect.

11. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    Je hebt gelijk........ het zijn er natuurlijk 4

12. Lina

Lina Fanatiek lid

23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Hihihihi, ik zei het niet om gelijk te krijgen hoor.

13. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    weet ik hoor :D
    geeft toch niet we helpen elkaar gewoon........

14. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Esmee gaat nu nog wel na elke fles even slapen, welk slaapje ging er bij jullie het eerst af?

15. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    het slaapje na de fles van 15:00

16. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik heb ook wat problemen met het slapen. Mitchell ging tot nu toe ook nog na elke fles, maar zit er nu een beetje tussenin allemaal.

17. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    ik vind het vinden van een vast ritme ook moeilijk, met name als ik zelf iets moet gaan doen, boodschappen ofzo...
    Britt slaapt nu niet meer zo vast als in het begin.

18. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ook hier moeite met het krijgen van ee nvast ritme
    en mijn dochtertje slaapt overdag haast helemaal niet meer
    alleen nog haar middag dutje
    ze krijgt om 9 uur de laaste fles en gaat dan naar ben tot anderdags 6 uur...
    probeer wel iedere keer een beetje ritme te krijgen
    vooral omdat ik er nu achter gekomen ben dat als ik te laaste fles om 10 of elf uur doe ze dan niet doorslaapt en als ik hem om 9 uur geef slaapt ze wel door erg vreemd hihi

Deel Deze Pagina