Hallo! Heeft iemand dit misschien ook ervaren?: Ik geef borstvoeding aan mijn zoontje van 5 weken oud. Sinds vandaag ineens ontzettende pijn aan 1 borst bij het aanhappen, tijdens drinken maar ook nog een periode na het drinken. De pijn na het drinken is een beetje branderig en warm en straalt uit naar mijn oksel. Nu is het volgens mij geen borstontsteking en ook geen spruw. Wat zou dit kunnen zijn en nog belangrijker, wat kan ik er aan doen? Is geen pretje nu..
Oei naar. Ik denk toch aan spruw, maar dan in de borst. Of een verstopt melkkanaaltje... Wat er aan doen.... Melkkanaaltje helpt warmen voor het voeden en masseren en paracetamol voor je comfort. Spruw van binnen is lastiger. Daar zou ik toch even contact zoeken met een Lactatiekundige. Vraag ander je verloskundige even om met je mee te denken wat het kan zijn
Bedankt voor je reactie! Net onder de douche hevig gemasseerd, nu aan de paracetamol. Ik ga het even navragen bij m'n vk inderdaad morgen. Echt bizar, zit bijna tegen het plafond af en toe
De VK is eigenlijk niet de juiste persoon voor dit soort dingen. Altijd uitkijken dat je niet advies krijgt dat averechts werkt! (want je wil niet weten wat er op dit forum soms langs komt..)
Nee officieel zou ik een lactatiekundige in moeten schakelen. Denk dat ik die maar bel morgen. Lees net dat het ook vasospasme kan zijn, komt namelijk wel erg overeen met wat ik ervaar nu. Dan is het waarschijnlijk een aanlegprobleem..
Ik heb precies zo'n vraag een aantal maanden geleden gesteld hier op het forum.. Mijn kleintje was aan die borst ook heel onrustig en het deed, vooral na de voeding, enorm pijn.. Volgens mijn huisarts en lactatiekundige kon het geen spruw zijn.. dan had ik beide kanten last moeten hebben en ook mijn zoontje had geen kenmerken.. Heb er een maand of 3 mee getobd... Wilde stoppen en was er eigenlijk klaar mee!! Toen ben ik toch na elke voeding mijn tepel gaan schoonspoelen en daarna daktarin gaan smeren.. Na een dag of 5a6 was ik pijnvrij!! Waarschijnlijk was het een hardnekkige spruw, wat door een kloofje ook naar binnen is gegaan.. Wil met mijn verhaal zeggen dat het dus ook echt spruw kan zijn! Ook al heeft je kleine geen symptomen en heb je het maar an 1 kant.. Bij mij trok de stekende pijn soms ook richting mijn oksel en rug.. Echt veel pijn had ik er aan! Maar nu voed ik alweer een week of 6 pijnvrij!! Heerlijk!