Regeldagen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door sweetbabygirl, 23 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetbabygirl

sweetbabygirl Actief lid

12 dec 2013
    262
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden! Even onzeker en tips gevraagd. Bij m'n 1e ging de borstvoeding als vanzelf, nu is het al 2 weken 'tobben'. Zoontje is 2 weken jong dus zit ongeveer in z'n regeldagen. Dit is voor m'n gevoel al sinds zondag, erg lang dus voor regeldagen? Hij wil echt vaak ieder uur drinken en lijkt nooit echt verzadigd. Hij gaat vaak vlak na een voeding alweer zoeken en op z'n handjes zuigen. Hij krijgt soms wel een speentje, heeft echt enorm veel zuigbehoefte. M'n toeschietreflex is enorm, hij verslikt zich steeds en drinkt met (te) grote teugen en wordt daar dan erg onrustig van, uiteindelijk stopt hij vaak huilend met drinken en trekt dan erg met z'n benen (kramp?) waarna hij een paar minuten later weer gaat zoeken. M'n borsten zijn overigens nooit volledig leeggedronken en als ik kolf haal ik met gemak 200ml uit 1 borst, misschien is dit ook een probleem? Pff sorry een hoop vragen, hoop gewoon op wat tips, advies of bemoedigende woorden. Het maakt zo onzeker als je kindje niet verzadigd lijkt maar ik wil heel graag borstvoeding blijven geven.

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Ik denk dat je inderdaad een behoorlijke productie hebt...
    Heb je al geprobeerd om je zoontje even af te koppelen als je de tsr voelt komen?
    Wellicht is het nu nog wat te veel voor hem..

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Geef je één borst per keer of twee? De lactatiekundige raadde hier al snel aan om slechts één borst te geven, zodat die goed leeggedronken wordt en baby zeker aan de vette, meer verzadigde melk toekomt.

4. sweetbabygirl

sweetbabygirl Actief lid

12 dec 2013
    262
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik geef 1 borst per keer, hij drinkt er best lang uit en m'n borst is nooit leeg dus ik heb vanaf t begin slechts 1 borst per keer gegeven. M'n productie is echt enorm. Als je te weinig hebt leg je vaker aan maar ik heb geen idee wat te doen als hij de hoeveelheid melk niet goed lijkt te verwerken.

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het nu?🙂

Deel Deze Pagina