niet doorslapen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Mamzie, 31 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hoi allemaal.

    Erik slaapt nog steeds niet door.
    Hij komt snachts ook gewoon om de 3 uur voor voeding.
    En de afgelopen week komt ie zelfs ieder uur voor voeding.

    Wanneer gaat ie doorslapen?
    Want na 5 maanden elke nacht elke 1-3 uur op begint me toch een beetje te breken eerlijk gezegt :(

    Hij heeft rond 2 maanden wel nachten gehad dat ie 5 uur doorsliep maar met 3 maanden was dat voorbij :(

    En hij heeft trouwens dan ook ECHT honger. Met niks anders is ie dan te troosten alleen met eten.

    op zulke momenten wou ik dat ik gewoon kv gaf want dan kan je de fles dikker maken om ze door te laten slapen.

    Help me! ;)
     
  2. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    hey meis,

    Rot is dat he als je zelf zo vreselijk moe bent.

    Dano kwam ook altijd om de 3 uur. Wij zijn op een gegeven moment begonnen met Dano om zodra hij kwam(bij de eerste geluidjes) naast zijn bedje te gaan zitten en een speentje te geven. zo konden we het steeds langer rekken, meestal viel hij weer in slaap namelijk. Het is puur gewenning dat hij kwam. we hebben dit kunnen rekken tot hij gemiddeld 6 uur sliep. op een gegeven moment anderhalve week geleden slaapt hij ineens 10,5 uur per nacht door. Echt paradijs.

    Ik heb de volgende tip ook weleens gehoord.

    Borstvoeding afkolven en dan verdunnen met gekookt water. op die manier krijgt hij snachts steeds minder voedingsstoffen binnen en zal gaan doorslapen. deze tip heb ik van vrienden die het zo met succes hebben aangepakt.

    overigens geef ik ook volledoig borstvoeding.
     
  3. missgwen

    missgwen Bekend lid

    23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    het is geen garantie, dat wanneer je kv geeft en je maakt de fles dikker dat hij doorslaapt,
    mijn zoontje sliep vanaf 4 weken door en kreeg gewoon bv
    en ook niet onverdund met water heb ik nog nooit van gehoord en zou ik ook niet doen als ik jou was
    wat je kan proberen, is hem de speen te geven en kijken of hij daar genoeg aan heeft, en net voordat je gaat slapen hem nog de borst aan biedt,
    en zo het probeert te rekken,
    wat je ook kan doen is het afkolven, dan geef je hem een volle fles te drinken, kijken of hij daar op door slaapt
    elkgeval succes ermee
    en ik hoop voor je dat je dat je straks s'nacht kan doorslapen
     
  4. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Heb niet echt tips voor je. Maar kop op meid, oooit gaat je kindje doorslapen.
    Persoonlijk zou ik geen kv o.i.d. geven want dat geeft echt geen garanties. Heb je echt het idee dat je kindje wakker wordt van de honger ? En niet omdat hij zichzelf wakker slaat met zijn handjes of omdat hij het koud heeft ofzo ?

    Ons kindje sliep een poos geleden wel door nu ineens niet meer, nou ja zal ook ooit wel weer eens komen.
     
  5. Bumbaloe

    Bumbaloe Actief lid

    1 jun 2007
    372
    0
    0
    Beurt het je op als ik zeg dat onze jongste tot voor kort nog bijna iedere nacht minstens 1x kwam voor een voeding. (ze is nu bijna 2 en een half). De oudste daar en tegen sliep met 4 of 5 weken al door op mijn melk.
    Ik ben van mening dat het enorm van je kind afhangt wanneer het gaat doorslapen. Het laat zich niet dwingen. Overigens na het eerste levens jaar zag ik bij de jongste zeker gewennig hoor in het drinken in de nacht, daarvoor zag ik dat eigenlijk niet.
    Ik had het drinken vast kunnen beinvloeden, maar ik was minder moe als ik haar gewoon liet drinken en dan gingen we weer snel slapen dan wanneer ik eea probeerde te rekken. Dus dat heb ik 1 of 2 nachten geprobeerd en toen dacht ik voor ze 16 is zal ze wel doorslapen en dat blijkt. Ze slaapt nu bijna van de een op de andere nacht gewoon door.
    En het stomme is, dat ik het mis. De nachten dat ze kwam heb ik haar ook wel eens "vervloekt" maar nu ze nooit meer komt... rare wezens, moeders :)
     
  6. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Laat je niet te snel verleiden tot KV, Annika heeft kort bijvoeding gehad en ze sliep daar veel korter op dan op de BV
     
  7. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Bedankt voor het antwoord allemaal !

    Heb vrijdagnacht met de speen geprobeerd ( dat kan nu want nu vind ie de speen leuk. Eerst helemaal niet en knauwde alleen maar op dat ding en sinds een klein weekje zuigt ie echt op een fopspeen :D )
    Maar goed, vrijdagnacht dus met de fopspeen geprobeerd en dat ging goed! Zelfs 4 uur achter elkaar geslapen :D

    Maar afgelopen nacht weer geprobeerd en toen wilde die absoluut niks van de speen hebben. Ging er juist van huilen.
    Dus afgelopen nacht lukte het niet en kwam ie om de 2 uur.

    Vanacht maar weer proberen.

    Maar idd, OOIT zal ie wel gaan doorslapen ;)

    Merk trouwens wel dat na die ENE nacht van 4 uur slaap telkens dat ik behoorlijk uitgerust ben en er weer wat meer tegen kan :)
     
  8. Littlebird

    6 dec 2006
    55
    0
    0
    Studente en a.s. moeder
    Ach ooit komt het goed. Ik kan je helaas ook geen tips geven en alleen maar succes wensen! En je vertellen dat je niet de enige bent. Ons ventje heeft ook niet echt door dat het heel lekker is om lang te slapen. (Afgelopen nacht dan wel weer. Sliep hij 6 uur aan een stuk, maar toen hadden de buren feest en was ik nog ieder uur wakker :( ) En ach, komt hij straks niet meer om te eten dan krijgen we nog tandjes, ziek zijn, dromen en weet ik veel wat allemaal nog meer.
     
  9. Yvon

    Yvon Actief lid

    25 okt 2006
    319
    0
    0
    Ik heb helaas geen tips voor je, maar wel herkenning.
    Hier namelkijk precies het zelfde verhaal! Mn meisje sliep rond de 11 weken 's nachts een uurtje of 6. Dit 2/3 weken lang... En daarna... Over het algemeen komt ze elke 2 uur (overdag minder). En af en toe een nacht dat het wat beter gaat (gelukkig!). Maar het is wel erg vermoeiend zo. Eerder vond ze een pink ook nog wel eens ok, en viel ze toch wel weer in slaap. Maar nu wil ze echt eten. Tenminste... Ik begin nu ook wel eens te twijfelen. Wordt ze niet gewoon wakker en kan ze alleen maar met mijn hulp weer in slaap vallen?
     
  10. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hoi Yvon,

    Ja, dat vraag ik me ook wel eens af. Heeft ie nou honger of kan ie alleen maar met mijn hulp ( lees : tepel ;) ) in slaap vallen?

    Krijgt jouw kleine al vast voedsel of nog niet?

    Het is idd erg vermoeiend! Merk ook wel dat ik niet zoveel slaap meer nodig heb als een jaar geleden bijvoorbeeld ;)
    Als Erik eens een goede nacht heeft van 4 uur slaap dan ben ik al helemaal uitgerust :D

    Maar kijk er enorm naar uit naar de nacht dat ik lekker door kan slapen. Al ben ik bang dat ik in hte begin dan toch elke 2 uur automatisch wakker word.
     
  11. Yvon

    Yvon Actief lid

    25 okt 2006
    319
    0
    0
    Sinds een week krijgt ze 's avonds groente. a la Raley, dus ze krijgt nog niet veel binnen. En ik heb een paar keer bv met biobim gegeven. Dus ze krijgt wel al wat vast voedsel maar nog maar erg weinig.

    Ik verbaas me er ook over. Een jaar geleden zou ik de dagen zo echt niet doorkomen :p maar het gaat best goed. En helemaal als we 4 uurtjes hebben kunnen slapen.

    Maar als het alleen als hulp zou zijn, zou ze dan niet alleen een paar minuten een beetje sabbelen? Hier eet ze echt 20 minuten....

    Hoe gaat het overdag bij jullie dan? Hier eet ze volgens mij voldoende, en slaapt ze 2 - 3 uurtjes.
     
  12. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Hier gaat het overdag goed!
    Hij slaapt meestal 2 uurtjes tussen de voedingen door.
    Behalve sinds gisteren slaapt ie af en toe maar 1 uurtje tussen de voedingen door.

    Hier nog niet echt elke dag vast voedsel. Zo af en toe een stukkie banaan of meloen. Meer niet.

    Denk ook vaak dat ie wel honger heeft snachts hoor. Maar ook wel dat ie alleen mij gebruikt om in slaap te komen. Want dan drinkt ie niet zo lang. Maar iets van 5 minuten.


    a la Raley? en biobim ?
    Wat is dat?
     
  13. Yvon

    Yvon Actief lid

    25 okt 2006
    319
    0
    0
    Met a la Rapley bedoel ik dat ik mn kindje zelf laat eten, en ik het eten ook niet pureer.
    Biobim is net zoiets als nutrix, alleen kun je dit mengen met bv. Nutrix oid bindt niet met bv.
     
  14. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ja rapley ken ik. Doe ik nou ook met die paar dingetjes dat Erik krijgt :D
    Maar er stond raley dus dacht dat dat weer iets anders was hihihi

    dat wist ik dus niet van nutrix. Bedankt!
    Waar koop je die Biobim?
     
  15. Yvon

    Yvon Actief lid

    25 okt 2006
    319
    0
    0
    Oh ja, ik zie het nu... verkeerd getypt :oops:

    Biobim kun je iig bij de natuurvoedingswinkel kopen.
     
  16. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    oke bedankt :)
     

Deel Deze Pagina