baas wil me niet beter melden! wat te doen

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door diaan1982, 6 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    ik werk al 10 jaar bij een bedrijf,wat ik opzich heel leuk vind,maar heb een probleem met de baas.
    Ik ben 2jaar geleden ziek geweest heb een burn out gehad,heb 7 maanden thuis gezeten,en ben daarna weer opbouwend aan het werk gegaan..
    nu ben ik inmiddels al wel zeker een half jaar beter!
    ik doe mijn oude werk weer,doe extra klussen erbij en werk mijn contract uren.
    maar ik sta nog voor 1% procent ziek gemeld en de baas wil dat zo houden.
    20maart zit ik dan officieel 2jaar in de ziektewet,terwijl ik beter ben...
    dan ben ik verplicht een wia uitkering aan te vragen zegt de baas.........is dit zo??
    ik heb een vast contract,maar na 2jaar ziekte mag hij me ontslaan.
    lekker dit allemaal terwijl ik nu zwanger ben,heb er ontzettend stress van!!
    wie weet wat ik kan doen? of heeft hier ervaring mee?
    help

2. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Vriendin van me heeft dit meegemaakt,Ze heeft dit bij het uwv gemeld,die hebben alles uitgezocht en haar baas had geen poot om op te staan en moest zich verantwoorden. Uiteindelijk heeft ie ook een boete gehad. Ik zou het er zeker niet bij laten zitten en je kunt altijd ter info naar het uwv bellen wat je het beste kan doen.

3. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    ik ga maandag ook maar eens met het uwv bellen dan.
    was er vergeten in te zetten de baas wil me wel behouden(zegt hij)
    en mijn loon gewoon doorbetalen.
    hij wil dit dus puur om zichzelf in te dekken mocht ik in de toekomst weer ziek worden....

4. Loe

Loe Niet meer actief

ik geloof er geen drol van. Je kan gewoon beter gemeld worden. Niet bij die twee jaar laten komen hoor! inderdaad gewoon uwv bellen.

5. made

made Bekend lid

5 jan 2010
    735
    0
    0
    verkoopster in een lederwaren winkel
    ergens in noord holland
    Ik geloof ook niets van zijn verhaal...zou als ik jou was dit zelf eerst even goed gaan uitzoeken.
    Succes ermee!

6. Gem

Gem Actief lid

14 dec 2009
    230
    0
    0
    NULL
    zakelijk blijven is naar mijnmening het beste. uwv dus voor inlichtingen bellen..

succes, wat een nare situatie

7. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    als je al 2 jaar ziek bent, heb je al 2 jaar een traject bij t uwv/ arbo arts!
    Hier kun je dat neerleggen, zij begeleiden je dit hele traject.

Volgens de wet mag een werkgever je niet ontslaan na 2 jaar, maar MOET de werkgever je ontslaan. Doet hij dit niet en wordt je weer ziek dan moet hij zelf voor de kosten opdraaien.

Als je in heel deze 2 jaar nog nooit bij een arbo arts bent geweest of een traject hebt bij t uwv dan is je baas heel raar bezig en klopt het dus niet wat hij zegt.

Je kunt pas WIA aanvragen als je dat traject afgerond hebt, zij doen dit dan voor je/ helpen je hierin

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

ZELF beter melden. Het is JOUW ziekmelding dus niets van de baas aantrekken en zelf beter melden. Dat de uitkeringsinstantie 1% accepteert is trouwens heel bijzonder. Er kan trouwens alleen ontslag worden aangevraagd voor dat deel wat nog ziek staat. Hij schiet er dus niets mee op.

9. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik zou zeker even een gesprek met een arboarts aanvragen. Bovendien, hoe kan je nu voor 1% ziekgemeld staan? Als je een vingertop mist ben al voor 10% arbeidsongeschikt. Kortom, raar verhaal, je moet er zeker iets mee doen.

10. Sjees

Sjees Niet meer actief

helaas kun je je niet zelf beter melden dat moet je werkgever doen.
    Maar je moet absoluut het uwv bellen om ze hiervan op de hoogte te stellen en daarbij ook aangeven dat jij gewoon beter bent al een half jaar maar dat je baas je niet beter wil melden,zij gaan dit dan uitzoeken,en idd is er een kans dat je werkgever dan een boete opgelegd krigt,want wat hij doet kan natuurlijk niet

11. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Niet bij laten zitten en actie ondernemen, ik denk trouwens dan 1% een typ fout is en het vast 100% moet zijn..

12. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    nee het is echt waar,1% omdat de arbo mij beter vond,maar voor de zekerheid nog even wou aankijken 3maanden.
    die zijn inmiddels allang voorbij.
    ik heb aankomende week een gesprek met de arboarts.
    ik vraag een gesprek aan met mijn baas,waarin ik vraag om mij met terrugwerkende kracht beter te melden.
    en als hij dit niet wil doen,dien ik een klacht in bij het uwv.
    dan heb ik hem i.i.g gewaarschuwd

13. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    uwv bellen!!!

14. Misswoody

Misswoody Lid

22 dec 2009
    77
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hele vreemde situatie, je moet hier echt werk van maken hoor!

Je moet er echt op aandringen bij de Arbo-arts dat hij je met terugwerkende kracht volledig hersteld meldt. Doet hij dit niet dan direct bij het UWV een Deskundigenoordeel (second opinion) aanvragen en hen (schriftelijk) informeren over de hele gang van zaken.

Succes!

15. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    heb morgen een gesprek met de baas,werkt hij niet mee...ga ik ook vervelend worden..
    heb al contact met het juridisch loket gehad

16. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Goed dat je er zo achteraan zit! Ben benieuwd hoe het gesprek verlopen is?

17. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe is het afgelopen?

18. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Met 1% ziek kom je helemaal niet in aanmerking voor een arbeidsongeschiktheidsuitkering, dat geldt pas vanaf 30%. Dus kan je werkgever je straks na 2 jaar ziektewet ontslaan en kom jij in de ww/bijstand! Dus, zorg dat hij je beter meldt!
    En inderdaad, hij is verplicht een reïntegratieplan voor je op te stellen en moet er alles aan te doen om jou weer volledig te reïntegreren. En daarbij blijft hij in gebreke. Dus krijgt hij straks geen ontslagvergunning na 2 jaar omdat hij er niet alles aan heeft gedaan. Moet hij dat eerst aantonen dat hij wel alles heeft gedaan, en dan moet hij je dus 100% beter melden en dan mag hij je niet meer ontslaan want je hebt een vaste aanstelling en je functioneert goed.
    Fijn dat je op korte termijn een afspraak bij je arbo-arts hebt staan, kun je het meteen aankaarten.

19. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    ik ben beter gemeld!! hij had idd zelf in de gaten dat het niet kon wat hij wou

20. Janet83

Janet83 Actief lid

12 okt 2009
    158
    0
    0
    Gelukkig! Super dat je het hebt geregeld, nu lekker genieten van je zwangerschap;)!

Deel Deze Pagina