Hoi dames, Ik heb een vraagje, sindskort is het uit tussen mij en mijn vriend. En door div. problemen heb ik hem gezegd dat hij ons dochtertje niet meer mag zien. Nu is mijn vraag, als hij dit gaat aanvechten via de rechtbank en toch bezoeksregeling wilt voor de kleine wat moet hij allemaal doen. Een kennis heeft mij verteld dat hij eerst een vaderschapstest moet gaan doen om te bewijzen dat hij de vader is,klopt dit. Heeft iemand iets dergelijks als dit meegemaakt En gaat het via de rechter voor ons beiden veel geld kosten of moet hij dit alleen betalen omdat hij dit wilt,iemand enig idee.
Heeft hij haar erkend of niet? Zo ja, dan hoeft hij niet aan te tonen dat hij haar vader is. Kans van 99% dat hij dan gewoon bezoeksrecht toegewezen krijgt. Ik weet niet wat er is voor gevallen, maar ik vind dat je als moeder niet het recht hebt je dochter haar vader te ontzeggen, tenzij hij vreselijk drugsverslaafd is, haar zou mishandelen etc.
Nee hij heeft haar niet erkend. Het is teveel om op te noemen,maar hij zit nu op de slechte pad en wil niet dat mij kind hiermee ooit te maken krijgt. Ik begrijp je wel maar ik wil alleen meer info en tips van wat ik kan verwachten.
volgens mij als hij het niet erkent heeft heeft hij ook geen recht van spreken op een bezoekregeling maar kan het mis hebben hoor zou maandag gewoon ff een notaris bellen die kan je het zo vertellen sterkte
Weet wel dat ondanks dat hij het kind niet erkend heeft en ALS hij een omgangs regeling via de rechter zal proberen te krijgen er gekeken word naar hoeveel tijd hij de zorg gedragen heeft voor het kind: Hoelang jullie samen een gezin hebben gevormt. Er word hier dan vooral naar het kind gekeken in hoevere dit goed/slecht is voor het kind dat het haar "vader" niet meer zal zien. Maar goed...hoe dat dan uitpakt als hij "op het slechte pad" zit weet ik uiteraard niet. Ik zou iig vast informatie in winnen via een wets winkel oid voor het geval hij ineens een advocaatje een briefje laat sturen...en sowieso voor je eigen gemoeds rust zodat je weet waar je aan toe bent!
Dankjewel! Nog meer info Een vriendin van mij geeft aan dat omdat hij haar niet heeft erkend,een vaderschapstest moet worden gedaan,klopt dit en wie moet dit betalen
Dan moet hij idd een test doen en de kosten zijn voor de aanvrager. Je bent niet verplicht mee te werken, daarvoor moet hij iets bij de rechtbank regelen geloof ik. Soms moet je als moeder je kind tegen hun vader/verwekker beschermen helaas, en andersom soms ook...
En als ik ervoor kies om niet mee te werken, betekend dit dat hij haar ook niet meer te zien krijgt zoals ik wens. Bedankt voor alle antwoorden,ik wordt steeds rustiger nu ik dit weet.
Dat kan, ik kan me er iets bij voorstellen Ik zou er van uitgaan dat hij niks doet, uiteindelijk gaat het hem toch enorm veel geld en tijd kosten.
Dankjewel mamadeluxe. Je woorden maken mij echt rustig. Wil niet veel geld hierin investeren of zorgen maken op wat nog komen gaat. Maar dat is met heel veel dingen in het leven alsnog zo. Thnx.
Het is niet zo simpel als hierboven beschreven. Dat hij haar niet erkend heeft wil niet zeggen dat hij de vader niet is, hij kan een test aanvragen, kosten voor hem. Als je niet meewerkt kan dit via de rechter, daar heb je een advocaat voor nodig. Als hij niet veel verdient, ze kijken naar het inkomen van 2 jaar terug, kan hij fikse korting op de advocaat krijgen. Als hij naar de rechter gaat moet jij ook een advocaat nemen anders kun je je daar niet verdedigen. Dat kost jou ook geld, idem als hierboven. Zolang hij niet mishandeld of verslaafd is zal hij de standaard bezoekregeling krijgen van 1 weekend per 2 weken. Dit kan evt. onder begeleiding. Geloof me, dit is echt waar.
Zo heb ik het ook uitgelegd hoor, dat hij dan naar de rechter kan gaan Er is sowieso altijd een eigen bijdrage (advocaat) en de test is erg duur, er gaat veeeeel tijd en moeite in zitten om dat allemaal in gang te zetten. De meeste sjappies haken daarom af
Nou je hebt iig je antwoorden denk ik.. wil je wel veel sterkte wensen, je zal dat vast niet zomaar besluiten dus sterkte!
Mamadeluxe: ja klopt, dit had jij ook al gezegd. Dat het veel geld gaat kosten ben ik het niet helemaal mee eens, mijn advocaat die anderhalf jaar voor me gewerkt heeft koste mij maar 60 euro. Ik weet dat dit afhangt van je inkomen van 2 jaar geleden. Maar mijn ex was toen ook maar 250 euro kwijt. En erg veel tijd kost dit ook allemaal niet, ja je moet natuurlijk voor wat papieren zorgen maar het echte werk doet je advocaat wel. Je wordt alleen zo nu en dan opgebeld met een vraag of dat je moet langskomen om e.e.a. door te nemen. Als je je kind echt graag wil zien, zet je dit gewoon in werking.
Ik weet wel dat als het kind niet erkend is, dat de de verzorgende vader 3 jaar de zorg moet hebben gehad wil hij een bezoekregeling!
@tjessia. de test is erg duur hoor, dus het kost hem wel veel geld. En wat de tijd betreft, de meeste rechtbanken zitten overvol, dus voor je zaak aan de beurt is...
Bedankt in ieder geval. Mijn dochtertje vraagt constant naar hem. Ik probeer vol te houden dat dit het beste is. Bedankt allen.