Ik probeer het heel hard te doen. Maar...ze wil niet inslapen als ik (of mn vriend) niet bij haar ben. We hoeven haar niet vast te houden, maar moeten we aanwezig zijn op de kamer. Als je denkt, ze is rustig, en je loopt heel stilletjes de kamer uit begint ze direct weer te huilen. Heb echt even geen idee meer hoe nu te handelen. Laten huilen, of toch bij haar blijven. Dus tja, ik probeer t wel, maar t lukt niet echt
Jouw kindje geeft heel duidelijk aan dat ze zich nu alleen veilig voelt bij jou of je vriend. Ik zou daar zeker gehoor aan geven. Het aller belangrijkste is dat ze zich veilig voelen. Ze is pas 3 weken oud en wil nog niet alleen in een bedje liggen. Ook dan kun je rust en regelmaat bieden hoor! Probeer een vast ritme aan te houden. Na het wakker worden voeden, dan even knuffelen en 'spelen'. Baby's van 3 weken slapen ontzettend veel dus wanneer ze een signaal geeft van moeheid, lekker laten slapen. Misschien wil ze overdag in de wieg of kinderwagenbak in de woonkamer liggen? Lekker bij mama en dan heb je toch een regelmaat voor haar. 's Nachts dan naast jullie bed laten slapen.
Je kunt prima rust en regelmaat geven en je kindje niet alleen in bed laten liggen. Onze oudste wilde mij ook in de buurt. Geen probleem. Rustig genoeg in de woonkamer. Ik liet haar nooit uit mijn zicht, en zo sliep ze heerlijk in de kinderwagen in de woonkamer. Heb bij haar nooit bewust regelmaat toegepast, ging vanzelf. Overdag sliep ze dus beneden en 's avonds namen we haar mee naar boven. Dit past prima binnen rust en regelmaat! Onze jongste vond alleen slapen wel prettig. Die vond het te druk in de woonkamer, kreeg dan teveel prikkels. Op zich ook wel logisch met een rondrennende dreumes Zeker niet laten huilen, maar laat haar gewoon bij je in de buurt. Of misschien vindt ze een muziekje wel fijn.
Hier ook regelmaat en rust en bij het ziekelijke af reinheid ! En uiteraard net als je een regelmaatje hebt word de klok verzet ! Hahahhaha en kan je weer overnieuw beginnen. Ik kijk wel naar de behoefte van mijn kleintje, heeft ze honger ga ik niet wachten totdat t tijd is want dat trek ik met de laatste fles wel recht. Maar ik ben de hele dag bezig met rituelen aan t uitvoeren. En ik volg ook goed de slaap signalen op. En andere signalen. Er is er ook maar 1 in huis die haar de fles geeft en dat ben ik. Als iemand anders het doet dan is het spugen. Bij mij spuugt ze niet. Maar mijn man doet haar in bad iedere avond om 2130. En niemand anders..... Ook t slaap ritueel is iedere avond exact het zelfde. Wakker maken Uitkleden In de handdoek naar de badkamer. 20 minuten dobberen met papa! En flink plezier maken. Uit bad afdrogen insmeren en aankleden in de Puckababy en dan de Laatste voeding. Ondertussen is haar bedje al warm door de kruik en na t boertje er direct in. Wat reinheid betreft, iedere dag hele wasmachines vol met doekjes en hydrofielen en zo. Alles word maar een keer gebruikt en alles moet fris. Kook zelfs de flessen na 1 keer gebruiken uit. En ik en mijn kleintje hebben het heel fijn zo. Een vrolijke spruit die lekker weet waar ze aan toe is. Zij blijft ook thuis en gaat nergens naar toe want ze raakt compleet overstuur en ze gaat ook echt niet van hand tot hand Mijn man vond het nogal overdreven maar merkte al snel dat de kleine er veel blijer en rustiger van werd. Ik ben nogal precies maar met een beeb verander ik in een preciesheidsmonster. Had van de week een pak luiers van t kruitvat normaal alleen maar pampers maar dacht scheelt mooi de helft. Vanaf t moment dat ik die luier aan deed huilen. Volgend luier pamper alles goed. Kruitvat huilen Hahaha ti's niet anders !
Heb je het nu over je baby van 3 weken?? Deze 'regels' kun je op deze leeftijd echt niet verwachten hoor, je baby WEET nog helemaal niks. Enige wat ze kan is voelen of jij er bent of niet (op basis van haar korte zicht en geur), als jij er niet bent heeft ze verder nog geen besef van tijd en ruimte. Mijn advies: lees je in in de ontwikkeling van je jonge baby en speelt daarop in. Ze heeft nu hele basale behoeftes, en kan simpelweg nog niks leren. Ze heeft behoefte aan mama en papa totdat ze slaapt. Daar zit verder niks achter, gewoon aan toegeven, dan bied je haar veiligheid.
Hier precies het zelfde, we hebben wel een periode gehad dat ze lastig sliep overdag. Maar ik heb dit toen met het cb besproken en ze sliep snachts het klokje rond. Zij gaven toen ook aan dat niet alle babys even veel slaap nodig hebben. Ik denk dat de 3 r's werken voor veel mensen. Maar ik denk dat je al een eind komt met het gewoon kijken naar de behoeften van je baby. Het is wel een fijne methodiek die houvast biedt.
Ik volg m'n kindje en daardoor zit er wel aardig regelmaat in want als ze moe is, moet ze ook gelijk naar bed en als ze voldoende heeft geslapen, wil ze daarna gelijk drinken en tussendoor spelen we. Maar hier niks op de klok, dat staat ook los van regelmaat. Overigens is ze hier precies een uur na het slapen wakker maar ze krijgt niet op vaste tijden voedingen en onze dag begint niet altijd op hetzelfde tijdstip.
Ik bedoel dat ik probeer te kijken naar wat m'n baby wil, qua slapen, honger, knuffelen ed. En daar zitten precies m'n twijfels. Die zegt dit, die zegt dat. Wijkverpleegkundige zei 10 min laten huilen (zolang ze niet overstuur is) en dan troosten, en dat steeds volhouden tot ze slaapt. Maar m'n hart breekt en t voelt niet goed... Vind de tip van de kinderwagen bak in de woonkamer wel een goede. Ga ik proberen.
Hier een baby van 7 weken die altijd iemand bij haar moet hebben. Krijsen als ze alleen lag. Wieg weigert ze Wandelwagenbak weigert ze Alleen maar slapen als ze op of naast me lag/ligt Sliep ze en legde ik haar weg in de wieg? Krijsen. 10 min regel werkt niet Inbakeren? Word ze woest! Lopen nu bij een osteopaat, morgen 2e behandeling en dan hopen dat r snel beter gaat Mijn gevoel zei dat ze pijn had. Osteopaat bevestigde dit. Enige regelmaat die hier is is de volgorde van voeden en verschonen, en elke dag ronde dezelfde tijd hetzelfde badritueel.