Ik zou me daar voorlopig gewoon nog niet op focussen, heel veel kindjes komen met 3 weken nog om de 3 uur, ook s'nachts.
Hier had ik dr dan bijv gewoon een hele fles gegeven en het 'schema' (als je daar uberhaupt over kan spreken op die leeftijd) gewoon opgeschoven. Na die fles dan even opgehouden en naar bed gedaan en laten slapen. Anders krijg je steeds van die niet volledige flessen en korte slaaptijden.
Maar je zei, ze drinkt niet altijd de fles leeg toch? Want juist dan, vooral op verzoek voeden. Dan merk je vanzelf dat ze een eigen ritme ontwikkelt. En wat adi ook zegt, die tijd tussen de voedingen 's nachts is heel goed toch? Ik moet zeggen, mijn cb is heel fijn en zei juist, volg je kindje want die geeft het beste aan wat nodig is. Ook wat betreft ophogen van voeding of juist niet. En ook de tips hier op het forum vond ik heel fijn. Ik las namelijk overal dat je met 6-8 weken een avond ritueel in moest gaan voeren. Nou dat lukte echt niet. Mijn meisje wilde gewoon nog heerlijk hier beneden zijn. Maar 's nacht sliep ze prima in haar bedje, zodra wij ook naar bed gingen. Nou, gister merkte ik dat we inmiddels echt wel een avond ritueel hebben, maar dit niet "bewust" zijn gaan doen zeg maar. Niet te onzeker zijn meid! Je doet het super, je had er een goed gevoel bij toch? Vooral volhouden dan zoals het ging en echt, je dochter kan je het beste zelf vertellen hoe het moet, al doet ze dit niet met woorden. Neem de tijd, en de rust. En wat ook al eerder is gezegd, rust en regelmaat zit niet aan tijden gebonden, maar vooral om hetzelfde doen.
Ik snap en weet hoe onzeker je bent als een kersverse moeder hoor! Dus enorm herkenbaar, ik was ook helemaal verstijfd van de stress, en achteraf kan ik alleen maar denken 'waarom heb ik het mezelf zo moeilijk gemaakt?' En veel dingen die je hierboven schrijft zijn inderdaad wel prima om te volgen, maar dat kan nog echt niet bij een baby van 3 weken hoor. Dat komt echt vanzelf. De meeste babys beginnen pas rond 3-4 maanden een ritme te ontwikkelen. Het is echt niet zo dat wat jij haar nu 'aanleert' zo blijft. Het leuke aan babys is, dat ze constant veranderen. Ook straks met de 'ritmes'. Je hebt er een te pakken, went eraan, het gaat prima voor 2 weken, en in 1x verandert ze weer alles en kun je op nieuw beginnen. Daarnaast zijn de behoeften van een baby van 3 weken anders dan bij 3 maanden, anders dan bij 6 maanden enz. Genoeg om je onzeker over te voelen, ook de komende tijd
ja ik vond t ook al zo bijzonder.... maar die miep van t bureau (die vorige keer zo soepel was) was nu minder soepel en dat stomme rotboekje ga ik zo ongeveer ritueel verbranden... ga WEL proberen haar vaker wakker boven neer te leggen heb t idee vanmiddag dat t voor mij ook iets rustgevender is... eigenlijk om hetzelfde als waarom ik haar heel bewust vanaf dag 1 snachts op dr eigen kamer heb gedaan omdat ik anders heel snel ff kijk off luister en er elke seconde mee bezig ben als ze boven ligt werkt t in mijn koppie toch ook rustiger...
Ja dat herinner ik me nog goed: denk je eindelijk een ritme te hebben, is het opeens weer een week rommelig en heb je daarna opeens een ander ritme! Overigens vind ik het wel gek dat je nu al op 5 voedingen zit? Als ze om de 3 uur drinkt zou ze eerder op 7 voedingen (van 90/3) zitten? Is dit wat ze zelf aangeeft? Ik zou die klok gewoon even loslaten. Geef een flesje als je denkt dat ze honger heeft en als ze in slaap valt tijdens de fles, ook prima. Dan leg je haar lekker weg om te slapen. En als ze wakker wordt is het waarschijnlijk alweer "tijd" voor een flesje. Als je je kindje volgt, zul je vanzelf in de loop van de tijd op minder voedingen uitkomen. Je creëert zo echt geen baby die elke 2 uur wil drinken hoor! Gewoon goed kijken naar haar signalen, dan leer je ze wel kennen.
Grappig. Bij mij werkt dat precies andersom. Ik vind het een heerlijk geruststellend idee dat ik in een paar seconden kan checken hoe het gaat. Als ik haar niet kan zien, ga ik me alleen maar druk maken of alles wel goed is
je kunt ook gewoon 'ja oke' tegen die miep zeggen en lekker je eigen plan trekken, doen we allemaal wel denk ik haha.
Wij hebben onze dochter tot een week of 10 niet wakker weggelegd. Dan lag ze maar te huilen en te huilen en dat frustreerde ons allemaal. Vanaf een week of 10 is ze al haar slaapjes in eigen bedje graanden (daarvoor vaak in wandelwagen) en dat ging best goed. Nu slaapt ze al een tijdje altijd in haar bedje en leggen we haar wakker weg. Je kunt ook langzaam naar het doel toewerken... Succes!!
oke, fijn te weten chocochick ja gister voelde ik me ff zooo mislukt! en het kwam soms echt op me over uit t boekje enzo van als je t niet nu begint te doen komt t niet goed ofzo pffff zelf ben ik ook stressgevoelig en dat zal al wel overslaan nu en dat echt krijsen word ik ook snel erg stressig van daarnet lag ze te krijsen hb r ff bij me gepakt en wat rustiger maar toch wakker teruggelegd nu is ze stil, wasmachine staat ook aan misschien houd z nog wel niet zo van stilte.. vannacht heeft ze 5,5 uur tussen 2 flessen gehouden dus konden wij van half 12 tot 4 uur slapen nou vind ik toch al goed hoor!! en ik ga gewoon haar we boven leggen dat vind ik lekkerder mar t blijft moeilijk hoor
Wellicht een mobiel of een knuffelbeest dat muziek maakt bij haar neer leggen of hangen...wij hebben een beestje dat 5 minuten lang een rustgevend muziekje afspeelt.... DEZE Je hebt hem ook in Roze : Allbaby Fisher-price speelgoed | Feedingline | Kinderspeelgoed | Speelgoed kopen online | Online winkel | Fisher-price online kopen | Fisher Price | Rainforest
Hier een hele stapel aan boekjes, magazines, weekbladen en "oplossingen voor problemen" van het CB. Ik wist het ook allemaal niet, voelde me ook alsof ik een slechte moeder was, alsof ik alles verkeerd deed.. noem het maar op. Totdat mijn beste vriendin tegen me zei "ik heb even in de boekhandel gekeken voor je maar ze hebben geen handleiding voor kinderen en ook geen gebruiksaanwijzing tot goede moeder zijn. Kopje koffie?" Het is zoveel makkelijker om je 'slecht' te voelen als moeder dan 'goed', je leest immers overal hoe het zou moeten. Maak je er niet te druk om, hoor! Je weet immers zelf het beste wat fijn voor jou en je kindje werkt. En werkt dat een keertje niet? Kom je er (soms met een beetje hulp van de dames hier ) vanzelf achter wat er wel werkt
Je moet dingen ook niet klakkeloos overnemen. In het boekje van Rust&Regelmaat staan ook gewoon hele goede adviezen en tips, het is aan jou om die dingen te proberen waar jij een goed gevoel bij hebt. Zo makkelijk kun je je kindje niet "verpesten" hoor! Volg je gevoel en de behoeften van je kind. Dan kan het niet mis gaan.
Die boekjes kun je prima lezen en vervolgens haal je er uit wat jou aanspreekt. De dingen die je niet aanspreken, gewoon niet doen. Je ontdekt zelf wat voor jullie het beste werkt en waar jij als moeder achter staat. Mijn dochter zal bijvoorbeeld vast prima gaan slapen wanneer ik haar een paar keer laat huilen, het cb geeft dat ook als advies, maar ik laat mijn dochter niet alleen huilen, dus dat advies sla ik lekker in de wind Maar regelmaat werkt hier wel heel goed, telkens dezelfde volgorde van handelingen (wakker worden - voeden - knuffelen - verschonen - spelen - slapen), dus dat advies heb ik dan wel weer opgevolgd. Komt helemaal goed hoor
oke nou vandaag een frisse start het laten huilen heb ik ook als advies gevolgd, maar als ik het te dol vind pak ik haar erbij ik probeer een ritme te maken, maar goed het is een blijft een baby die ook zelf wel ritme bepaald... het liefste wil ik dat ze rond ongeveer de flestijd wakker word (ik probeer niet te lang na 4 uur te zitten anders heb j niet genoeg aan voedingen) vanmorgen huilde ze dus netjes... dus fles dan wil ik eigenlijk ff lekker met r zitten en keutelen, maarja... zij vind nog steeds dat als je ongeveer 80/90 cc gedronken heb je gewoon als een blok in slaap duikelt! nouja klaar dan nog ff lekker 10 minuten zitten dat t eten beetje zakt luier verschonen en in bed soms spiek ik ff, als ze klaarwakker is en rondkijkt pluk ik haar lekker even uit haar bed en even lekker met r keutelen als ze dan huilt dan even beetje rustig wiegen, dan is ze bijkabar moe en in bed en wonderbaarlijk, vandaag slaapt ze dus netjes na ongeveer 10 minuten huilen dus redelijk beetje ritme maar het ritme kan nu eenmaal niet zoals het bedacht word soms en sommige zullen zeggen laat r liggen als ze rustig rondkijkt maar omdat ik zelf soms nog labiel ben en t soms best zwaar is vind ik ook dat ik toch wel een beetje een band moet makn met haar dus lekker eruit plukken en ff teuten... het feit dat ze boven ligt is voor mij echt zeer zeer rustgevend! ps. over een kwartier moet ze een fles, en z huilt nu.. jeeeaj! zo zien we het graag dus ff eruit halen ff knuffelen dan de fles maken
ja ik heb 2 speeldoosjes op haar slaapkamer dus elke eker even een klein muziekje net tijdens fles weer als een blok in slaap, dus luier verschoond toen moest ze spugen dus ook kleding verschoond (alweer, tis mooi raak deze week hahha met de was enzo!) en nog wat fles... toen vond ze t wel gezellig om de luier gelijk erna onder te poepen haha! dus weer luier verschoond weer huilen nog 3 slokjes fles maar dat wilde ze ook niet dus lekker bij me glegd even rustig worden en dan rustig in bed overdag lekker op haar zijtje ipv op de rug dan ligt ze overdag wat rustiger en tis weer stil boven dan straks ff spieken en als ze wakker is ff teut momentje
Komt helemaal goed. Lekker je gevoel volgen! Hier een heel wisselend ritme. van eerst verschonen, naar tussendoor verschonen en nu weer eerst verschonen (dit i.v.m. inslaap vallen tijdens de fles maar die eigenlijk wel op moeten drinken, ze drinkt eigenlijk iets te weinig). In principe Elke keer het zelfde want dat werkt gewoon prettiger. Ik volg mijn dochter maar indien nodig wijzig ik wel eens iets. Zoals laatst moest ze naar de KA en toen heb ik dus een klein flesje gegeven zodat ze iets binnen had en de rest erna. De eerste maanden sliep ze een beetje noodgedwongen beneden want ik kon het lichamelijk niet aan om 10 keer op en dag de trap op te lopen, dus we hebben alles beneden dubbel. Nu sinds een week of 2 gaat ze overdag wat slechter slapen beneden, dan blijft ze erg wakker en word huilerig en dan leg ik haar smiddags boven. Ik heb van het begin al zoiets gehad van het regelt zich zelf wel. Waarom alles op verplichte tijden doen. Die tijden wijzigen toch elke keer.