Tja, dan toch nog maar even het forum 'vervuilen' met nog een vraagje. En vervuil liever even het forum met een topic dan heel het trots topic ofzo te gaan 'vervuilen'. En de vraag is dus wel alleen voor mama's die bv geven, of die antwoorden over de tijd dat ze bv gaven (wel een beetje discriminatie geloof ik, maar oke )! Maar we zitten hier een beetje te brainstormen over welke multivitamine ik zou gaan nemen. Duidelijk vast staat dat er iets moet komen, maar oke, wat en waarom voor die kiezen. Daarom dus de vraag, welke vitamine slikken jullie? En dan bedoel ik dus dingen als; - Welk merk. - Welke soort. - Waarom gewone multivitamine of waarom speciaal voor zwangere vrouwen of vrouwen die borstvoeding geven. Hoop dat jullie je keus met mij/ons willen delen ! Liefs, Hanneke!
Hoi Han, Ik slik (als ik het niet vergeet ) Dagravit Mama & Baby. Dan neem ik (incidenteel ) een paar druppels vitamine D. Deze week heeft het Kruidvat Davitamon Compleet Mama in de aanbieding. Je betaalt nu Euro 8,92. Succes met je keuze! P.S. ATWT is erg saai, vandaar dat ik weer aan ZP-en ben!
En mag ik vragen waarom jij speciaal gekozen hebt voor iets dat voor Mama & Baby is zegmaar ! Of eigenlijk niet echt een rede voor? Zitten hier namelijk te brainstormen waarom een speciale nemen of waarom een gewone nemen. Waarom kies je voor het een of waarom kies je voor het ander. Enne, geeft niet toch, heb je pb gezien, sorry antwoord komt morgen !
Oh, hier helemaal niet voor gekozen om een specifieke reden. Het belangrijkste voor mij is dat er geen vitamine K in zit (daar let ik op bij alles). Zou best kunnen dat deze in een promotiestandaard stond; ik ben erg makkelijk te verleiden tot het doen van aankopen, hihi. En als er alleen al het woord 'borstvoeding' op staat ben ik al om! Ik heb hier nog een proefstripje liggen van Centrum Materna. Gekregen op een beurs. Er zitten er nog 5 van de 7 in. Zal ik het je toesturen?
Ow das lief van je, gaan we nog over denken goed? Wil namelijk ook liever niet van alles door elkaar gebruiken, zeurmiep ben ik he? Sorry! Maar oke, das duidelijk en ook prima wat mij betreft ! Wij vroegen ons dus gewoon af waarom je dus voor he een of het ander kiest, wij weten het eigenlijk niet zegmaar, en Leander zegt lekker simpel dat alles goed is... haha!
Dan lijk ik denk ik een beetje op Leander! Als je me je adres pb-t dan stuur ik het je morgen op. Dan heb je het in huis en dan kan je zelf beslissen. Ik gooi het anders weg en dat vind ik zonde!
Ik neem 's ochtends een echinaforce met vitamine C en 's avonds een Mamafit van Davitamon. Mijn eigen mama kwam ermee aan zetten en sindsdien gebruik ik die.
Mijn antwoord weet je al. Het verschil tussen een gewone multi en zwangerschap/bv is dat de laatste meer foliumzuur en vitamine D bevat en soms meer ijzer en geen of weinig vitamine A. Echt een borstvoedingsmulti ben ik nog niet tegen gekomen, het is altijd zwangerschap/bv.
ik neem davitamon mamafit (0f zoiets) is iig voor vrouwen die zwanger willen worden-zwangerzijn - borstvoeding geven. De reden: ik moet toch vitamine D nemen omdat ik bv geef (is het advies iig) Eerst nam ik deze omdat ik ze toch nog had vd zwangerschap. Daarna omdat de bv energie kost (zit onder mijn gewicht van voor de zwangerschap) en extra vitamine me niet verkeerd leken. Nu ook nog eens omdat ik weer zwanger wil worden en dus ook dan gelijk de foliumzuur binnenkrijg. Suc6 met je keuze.
Hoihoi! Ik slik Etos 'jonge moeder'. Speciaal voor vrouwen niet net mama zijn geworden, maar er zitten ook ingediënten in die de borstvoeding ondersteunen. Ik heb voor deze gekozen omdat ik ook de Etos 'zwanger-worden' en Etos 'zwanger-zijn' vitamines heb geslikt. Het bevalt me prima. Daarnaast slik ik extra vitamine D omdat de Etos pillen nog niet voldoende bevatten (wel raar, maar ja....). Als ik geen borstvoeding had gegeven, had ik ze overigens niet geslikt hoor! En zodra ik stop met de borstvoeding, stop ik ook met de vitamientjes. Liefs!
*Hele diepe zucht...MANNEN...grrrrrrr* Nouja wat mij betreft kan het topic dicht, zal het nog even open laten voor het geval er meerdere benieuwd zijn en met deze vraag zitten, anders laat ik hem vanavond sluiten ! Leander heeft M&R naar het kdv gebracht, is met B verder gegaan naar de winkel voor wat boodschapjes en ja hoor, hij had even niet mee gekregen dat ik dit topic geopend heb (zegt ie terwijl ik het hem echt verteld heb) en heeft Prena Fem van Orthica gekocht. En samen met de winkel mevr besloten speciaal voor zwangere/bv gevende vrouwen te doen, omdat er bij sommige andere duidelijk bij staat dat het niet samen met bv mag en ze niet voor niks speciale hebben ontworpen voor verschillende groepen ! Kortom, we zijn voorzien...ookal is het niet helemaal gegaan zoals mijn bedoeling was...! Liefs, Hanneke!
Ach, toch hartstikke lief van Leander dat 'ie zo betrokken is? Als je ze echt niet wil slikken kan je natuurlijk proberen ze te ruilen voor een ander merk!
Ow jawel hoor, juist met therapeut besloten dat dat merk tot zeker een van de goede merken behoorde. Maar was gewoon erg benieuwd wat andere doen en wilde niet heel overhaast ineens een beslissing nemen. Klinkt dom he !?! Maar oke, ruilen hoeft van mij niet, we doen het hier gewoon mee, alleen nog even kijken wanneer ik ermee begin, kan nogal moeilijk pillen slikken, dus eerst goed op voorbereiden ! Liefs, Hanneke!
Lief manneke heb je toch! Zorgzaam maar warrig, heel herkenbaar hoor, haha! Pillen kan je niet ruilen, maar het zijn goede hoor, dus met gerust hart nemen! Als het capsules zijn kan je ze opendraaien en als het harde pillen zijn, mag je ze ook met de vijzel fijnmalen en door je yoghurt oid doen.
Mag ik even zeuren? Vanuit de literatuur is bekend dat je vitamines het beste na het eten in kan nemen zonder calciumhoudende drank. Waarom? Kalk remt namelijk de opnames van bepaalde vitaminen uit voedsel maar ook de opname van ijzer wordt geremd. In die zin is de toetjescultuur in Nederland ook helemaal niet aan te bevelen en zeker niet bij jonge kinderen ( maarja dat vertellen ze je natuurlijk niet bij het CB en van Campina zal je dat al helemaal niet horen). Daarnaast is het zo dat kalk het beste ´s avonds opgenomen wordt, dus je toetje ´s avonds eten is eigenlijk veel beter ( of in ieder geval tenminste 2 uur na het diner). Voorts is het zo dat een multivitamine alles omvat en een enkele vitamine bijv. vitamine C maar 1 soort. Bepaalde vitamines complementeren elkaar en in die zin is het logisch als je ze samen/tegelijkertijd inneemt. Opname van vitamines uit voedsel gebeurt door je lichaam het beste, dan een organische vitamine en dan een anorganische(synthetisch). ZO is het bijv. veel slimmer om een aantal keren per week groene groenten te eten vanwege hun kalk gehalte, dan om een glas melk te drinken. Als je naast de kalk( uit koemelk/yoghurt e.d.) geen magnesium inneemt, wordt de kalk nauwelijks opgenomen....
Jij wel! Vanuit de literatuur is bekend dat je vitamines het beste na het eten in kan nemen zonder calciumhoudende drank. Waarom? Kalk remt namelijk de opnames van bepaalde vitaminen uit voedsel maar ook de opname van ijzer wordt geremd.[/QUOTE] Weet wat geleerd. Wist wel dat specifiek de ijzeropname geremd werd door calcium en bevorderd werd door vitamine C, dus altijd fruit of een glas sap bij de lunch en geen melk. Nu namen we altijd al de yoghurt later op de avond, maar niet om die reden (volzitten, hummel naar bed brengen), maar dat is dus wel verstandiger. Ik slik alleen maar organisch en dacht ook dat die beter opgenomen werden en minder snel uitgepiest, maar als je daar info over opzoekt, lees je zowel van wel en niet. Dat laatste geluid komt natuurlijk vooral uit de synthetische industrie.
Zo, kunnen we toch nog eens wat leren ! Toch weer een voordeeltje dat ik hem (nog) niet heb laten sluiten ! Nu moet ik zeggen, wij eten ook echt nooit een zuiveltoetje na het avond eten. Op dat moment stop ik namelijk met eten van groenten wanneer ik genoeg heb, en genoeg betekend ook niet nog plaats voor nog meer -> toetje, dan kon ik beter nog wat extra hapjes groenten nemen (is mijn theorie). Uit elkaar halen gaat het niet worden, het is vloeibaar wat erin zit, of lijkt op vloeibaar tenminste, we zien nog wel even. Ow en groene groenten eten we over het algemeen zeker wel 3x per week (ik zelf lust bijna geen andere namelijk - ja heel slechte/moeilijke eter). En melk drink ik nooit, haha! Dus dat compenseerd elkaar weer, maar dat wist ik zelf al ! Liefs!
Ik slik alleen (bijna) dagelijks vitamine D met extra fluor. Zijn pilletjes voor Julia (in Duitsland gekregen) die ik samen met haar nog even op maak. Daarna maar druppeltjes kopen. Tip voor je baby om pilletjes in te nemen: in de mondhoek, en daarna gelijk aanleggen! Werkt echt perfect! Zijn wel kleine pilletjes hoor, 2mm doorsnee ofzo.
Daarom dus de vraag, welke vitamine slikken jullie? En dan bedoel ik dus dingen als; - Welk merk. - Welke soort. - Waarom gewone multivitamine of waarom speciaal voor zwangere vrouwen of vrouwen die borstvoeding geven. Orhtica, Prena Femm en van Orhtica, calcium-magnezium- zink Prene femm is voor de borstvoeding. Die andere vanwege me KMA allergie en die van Pauline. Dit op aanraden van me electro accupuncturist. Kost een berg maar is heel natuurlijk.