Onze jongste is nu 7 maanden en nog steeds zit er geen echte regelmaat in haar dag. Herkennen jullie dit? Hoewel wij een behoorlijk regelmatig ritme hebben met de andere twee lijkt het of zij zich daar niet in kan vinden. Op zich vind ik het geen probleem of zij haar voeding om 7 of 9 uur wilt of fruit S'morgens of s'middags maar als ze straks meer vast voedsel krijgt zal het toch iets meer op gezette tijden moeten. Wat vinden jullie? Moet ik haar meer naar ons ritme duwen of zo laten?
Hoii hier op zich regelmaat maar meneer slaapt heel weinig vaak half uur voor nieuwe voeding we maken hem wel wakker zodat hij de laatste fles op tijd heeft en maximaal 8 uur wakker maken puur vanwege de fles omdat hij met iets meer als 5 mnd nog 6 flessen heeft omdat hij niet teveel melk in 1x kan verdragen fruit groenten proberen we zelfde tijd aan te houden omdat de fles erna minder is (afbouwen) Doordat meneer dus weinig slaapt heeft hij natuurlijk eerder honger dan is schuiven met voeding makkelijker Als t voor jullie geen probleem is zou ik t zo laten regelmaat komt vanzelf hoeveel krijgt jou kleine meid? Mijn max 8 uur 90 +3 scheppen 11 uur 90+3 12.30 fruit of groente 50 gr 13.30 60+2 16.30 90+3 19.30 90+3 22.30 110 ml tussendoor biscuit of lange vinger 570 melk totaal verdeeld over 6 flessen hij is dan ook iets jonger als jouwe weegt ook nog geen 5kilo vd week fruit sochtends en smiddags groente dus dan krijgt hij smorgens met 2 fles ook 30 minder ivm spugen hier hebben we regelmaat aangepast omdat hij veel wakker is
Vind dat jij al een goed ritme hebt. Hier is het ongeveer zo: Tussen 04.00 en 06.00 borstvoeding Tussen 08.00 en 11.00 fruit Tussen 12.00 en 14.00 150 + 5 nutrilon Tussen 15.00 en 16.30 groente Rond 16.30. Borstvoeding S'avonds nog een flesje rond 19.00 - 20.00 verschilt heel veel hoeveel ze dan drinkt. Soms 50 cc en soms helemaal leeg (150 + 5)
Ik denk dat het vanzelf komt. Ik merkte hier dat ze steeds rond 8.00 alweer moe was (wel dan 6.00 - 6.30 wakker ) en dan slaapt ze tot ongeveer 9.30 Dan fruit en iets doen zoals boodschappen of speeltuin met de oudste. Rond 11.30-11.45 fles en brood en 12.00-12.30 slapen tot 14.30-15.00 Dan fles en koekje/rijstwafel oid en dan is het proberen of ze het redt tot 18.00 en hopen dat ze ook nog iets wil van een toetje. Anders gaat ze om 17.00 naar bed en geven we om 20.30u nog een fles anders gaat ze naar bed om 18.00-18.30 tot de volgende dag. We willen van de fles van 20.30u af. Ze wordt bijna 1 en wakker maken voor fles vinden wij nu echt niet meer kunnen.
Beetje hetzelfde idee als hier dus alleen wij geven nog geen brood. Hier is ze ook vaak vroeg voor de eerste voeding en gaat dan direct weer slapen. Kan me voorstellen dat jullie van die avond fles afwillen. Wij hebben bij de tweede ook nog lang een fles om 9 uur gegeven. Hij redde het avondeten dan gewoon niet kwa vermoeidheid! Hij had dan al om 16.30 en ging daarna slapen. Zelfde als bij jullie dus. We hebben daarna nog heel lang om 16.45 uur gegeten en nog moeten we uiterlijk 17.30 aan tafel anders is ie veel te moe. Ze liggen hier vaak al om 18.30 in bed.
Gisteren en vandaag lag ze al om 17.30 in bed maar wel na een toetje. Vandaag sliep ze pas om 18.15 maar ze redde het wel tot 6.45 dus netjes. Als het lukt is het fijn anders maken we haar toch wakker. Papa en mama vindenhet heerlijk dat om 19u beide meisjes in diepe slaap zijn
Idd ritme zelf bepaalt omdat hij max.3 uur slaap op de dag dus het was in begin schuiven met fles nu hij fruit erbij krijgt smorgens rond 10 uur slaap die vaak net 15 min vanaf de fles 7.30 a 8 uur dan maak ik hem wakker Begin vd ritme is er maar nu we op 5 flessen zitten van 115 sinds paar dgn is het begin vd ritme et meeste zeggen kind ritme laten bepalen gaat moeilijk als die weinig slaapt Op zich heb je aardig ritme januarie waarom zit er veel speling tussen de tijden groente en fruit?