Ons dochtertje is geboren met 28+6 ik had zwangerschapsvergiftiging later helpp. In het wkz lag ze na elke verzorging op een andere kant. Maar sinds het streekziekenhuis was het alleen maar op de rug. Nu heeft ze dus een voorkeurshouding naar recht. En al een hele kleine afplatting. Van de fysio moeten we haar nu overdag op de zij laten liggen. Heeft iemand hier ervaring mee? Zat zelf aan een zijliggingskussen te denken maar misschien zijn die te groot? Ze weegt nu 2750gr en is 46,4cm.
Hoi, Wat naar dat jullie zo'n start hebben gemaakt! Sterkte! Mijn zoontje was dysmatuur en heeft 5 dagen op de couveuse afdeling gelegen. Hij lag daar steeds op zijn zij, zowel in de couveuse als ik de wieg. Ook thuis ben ik daarmee doorgegaan totdat hij 7/8 weken oud was. Nu draait hij zelf naar zijn rug terug dus helaas werkt het niet meer. De kraamhulp vond het maar niks maar de verloskundige was het ermee eens. Zij gaf aan dat ze de protocollen gaan herzien over de rugligging vanwege de vele afgeplatte hoofdjes. Ik legde altijd een hydrofiele luier in zijn rug en buik! Succes en volg je gevoel hierin!
Hier deden ze ook zijligging totdat sonde eruit was ivm terug lopen vd voeding hier deden ze slinger tussen beentjes vanwege terug draaien je heb idd van die kussens die zijn niet te groot voor jou kleintje Google maar vind je aardig wat info erover Bij de 1 word op deze termijm zijligging afgeraden en een ander denkt er anders over. Als je het doet leg iets stevigs een grote opgerolde handoek bv of knuffel zodat ze niet met haar hoofdje kan draaien
Wij hebben in het begin een zijligkussen met een extra opgerold handdoekje gebruikt maar D. was dan ook maar 1850gram toen hij naar huis mocht, ij ruim 2,5kg lukt het volgens mij zonder handdoekje ook wel. S nachts lag hij op zijn rug maar overdag veelal op zijn buik en zij of hij werd gedragen.
Ik zal eens opzoek gaan naar een zijligginskussen. Er ligt nu een handdoek achter haar rug maar mevrouw is er niet blij mee en krijg hem dan ook van zijn plaats
Hier met krap 3 kilo het zijliggingskussen van deltababy gebruikt maar nooit 's nachts. Die van mij heb ik te koop staan Als je in de buurt woont mag je hem ook wel lenen evt.
heb bij mijn dochter toen ze een week oud was ook een zijlig kussen gebruikt. Woog toen ong 2300 gram Je hebt er waarbij de rollen op klitteband vast zitten en dus kunt verstellen. Stonden zo strak mogelijk en 1 rol extra vast gezet met een veiligheidsspeld. Dit op advies van fysiotherapeute ivm lichte afvlakking achterhoofd en voorkeurshouding recht vooruit. Zij vond het heerlijk om hierin te slapen en heeft hier lang in gelegen. (tot ze er in kon draaien)
We hebben toch een zijligkussen gekocht eerste dagen was drama ze wilde er niet in slapen. Gelukkig gaat het steeds beter met slapen daar in. Het heeft ook gewerkt de voorkeur is weg en de afplatting zo goed als weg.
Onze fysio heeft twee handdoeken opgerold en met veiligheidsspelden aan elkaar gemaakt, uhm je maakt een rol van 1 handdoek en laat een stukje handdoek over en maar nog een rol. Dat uiteinde van het stuk dat over was maak je aan de andere rol vast. Hier kon ons meisje zich niet uitwurmen. Ze sliep hier overdag altijd tussen en s'nachts op haar rug. Het heeft geholpen want na een tijd is de afplatting drastisch verminderd en hoefde z geen helmpje. Succes!