badderen

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door sunmaid, 14 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunmaid

sunmaid Actief lid

6 jan 2009
    184
    0
    0
    Hoi!

Mijn mannetje is bijna 12 weken. Omdat hij eczeem heeft (het gaat nu best goed) doe ik hem maar 1 keer per week in bad. De andere dagen was ik hem wel of niet, soms handjes en gezicht eventjes en billetjes maar niet elke dag, zo smerig zijn ze niet. Maar nu vind hij het badje echt niet leuk. 9 van de 10 keer huilt hij onbedaarlijk in bad maar vooral daarna... drogen en smeren en aankleden is een kriem. Speentje werkt niet, soms pak ik hem even op om te troosten, liedjes zingen. Hij krijst het uit. Samen in bad gaan is wel fijn, maar omdat hij niet zolang in bad mag vind ik dat niet zo fijn. Douchen doen we ook maar dan is het hetzelfde verhaal. Het douchen zelf wel ok, maar daarna weer drama.
    Heb je tips? Of is dit gewoon iets waar ik aan moet wennen?
    Bedankt!

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Alle kinderen huilen na het badje, het is echt door de kou. Maak het lekker warm op de kamer, en verwarm de doeken waar mee je afdroogt. Hij kan ook last hebben van jeuk van het exzeem, maar daar is helaas weinig aan te doen.

Groetjes Adrienne

3. sunmaid

sunmaid Actief lid

6 jan 2009
    184
    0
    0
    Oke, dat kan wel kloppen, want zodra hij zijn kleren weer aan heeft is het over. Soms nog een klein poosje na huilen. Ik vind het altijd zo zielig. Ik doe de doeken en zijn kleren altijd wel al over de verwarming, maar soms te laat aan! Of ik moet het in de douche doen maar daar kan ik hem niet aankleden te kleine badkamer voor. Maar bedankt, ik zal t flink opstoken op zijn kamertje. Hij werd trouwens onder die lamp in het ziekenhuis altijd wel stil tijdens verschonen enzo dus klopt wel. Ahhh zielig dat ie t zo koud heeft...
    Bedankt!

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Het hoort er wel een beetje bij hoor, het leven is zo makkelijk nog niet!

Groetjes Adrienne

5. sunmaid

sunmaid Actief lid

6 jan 2009
    184
    0
    0
    Hoi Adrienne,

Ik wilde dit nog even laten weten: de laatste keer badderen was niet eens een drama! Verwarming heel hoog gezet in zijn kamer en hij heeft maar heel eventjes gehuild. Had zelfs de luier op de verwarming hangen ;)
    Ik deed de verwarming echt te laat aan de laatste keren. Bedankt!

6. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Graag gedaan!

Deel Deze Pagina