verschonen jullie de luier voor of na het voeden? normaal gesproken verschoon ik ervoor, lijkt me namelijk niet lekker in een vieze luier drinken. maar sinds gister poept hij tijdens de voeding ook en kan ik weer verschonen.. en vanaf wanneer zaten jullie in luier maatje 2?
Bij ons ging het hetzelfde. Ik verschoonde ook voor zijn voeding, maar dan poepte hij onder het drinken, dus kon ik daarna weer verschonen. Sindsdien ben ik gaan verschonen na het voeden, en als het tussendoor nog een keer nodig is uiteraard ook. Milan zat denk ik vanaf een week of 2 in maat 2.
Toen ze zo klein was deden we het tussendoor, om haar weer wakker te krijgen . Tegenwoordig normaal gesproken ervoor, maar smorgens ook weleens erna, maar dat is omdat ze dan zo hard krijst omdat ze wil eten, dat ik denk 'eerst die fles maar, anders is heel de flat hier wakker' . En hier was het zo de 1e 3 maanden: Maand 1 maat 1 Maand 2 maat 2 Maand 3 maat 3 Maand 6 zijn we overgegaan op 4 , maar tussendoor ook nog teruggegaan naar 3 een keer... Qua passen, zit 3 wat beter, maar 4 heeft ze voor de nacht nodig qua hoeveelheid dat ze plast...
Ik verschoon Iris altijd als ze uit bed komt (dus voor t eten), vind t vervelend voor haar als ze nog in de vieze luier moet zitten. En tussendoor uiteraard als ze gepoept heeft.
We verschonen altijd voor het eten (tenminste als het nodig is). Dat hebben we vanaf het begin gedaan omdat het me eigenlijk heel vies lijkt om met een vieze broek te moeten eten
Hier eerst vlak voor het voeden, omdat hij daarna direct weer sliep. toen hij wat groter was een half uur na het voeden, idd vanwege poepen. direct erna ging niet, we hadden nogal een spugertje
ik verschoon de ene keer voor de voeding en de andere keer na de voeding vandaag had ik haar bet verschoont fles gegeven en tijdens de fles zat ze lekker te persen, dus weer een luier. ach het houd je van de straat kan me er niet druk om maken. sinds 2 week zitten we in maatje 2(als dit pak op is gaan we met katoen beginnen)
Hier altijd na het voeden, omdat Thirza vrijwel altijd tijdens de voeding poept. Dan hoeft ze tenminste geen uren in de poep te liggen en spaar ik luiers uit: er gaat hier gemiddeld genomen 1 luier per keer voeden doorheen, behalve 's nachts, dan verschoon ik alleen als de luier erg vol is. Thirza maalt er niet om en heeft gelukki geen last van rode billetjes... Hier over naar maat 2 bij anderhalve week ofzo, (maar Thirza woog dan ook bijna 9 pond bij geboorte). Maat 3 niet heel veel later en maat 4 zal, als ze zo door blijft groeien (en poepen ) wel niet al te lang meer duren...
hier hangt het van de mate van honger af als hij opeens ontzettend gaat brullen omdat hij honger heeft, leg ik hem meteen aan. anders valt de luier ook bijna niet te verschonen met al zijn getrap. als hij 'trek' krijgt, verschoon ik hem altijd van tevoren. hij valt namelijk na het drinken soms in slaap en wordt dan in ieder geval niet wakker van een vieze broek. de maatjes van luiers zou ik niet meer weten...
Zodra ukkie gepoept had, kreeg hij een schone luier (anders heb je veel kans op luieruitslag, dat spul kan de billen goed irriteren). Dat kwam meestal neer op na iedere voeding - hij heeft het 3 maanden volgehouden om 7-8 keer per etmaal te poepen. En als hij toevallig een keer niet poepte na het drinken, kreeg hij toch een schone luier als er flink wat plasjes in zaten. Nu verschoon ik hem altijd na het slapen (en natuurlijk altijd als hij gepoept heeft).
hier ook meestal ervoor maar idd vaak tijdens de fles wordt er druk geperst hahaha. tja dan maar weer 1. en ook heel vaak. als ik haar luier verschoon voor de nacht plast ze direct ook weer de nieuwe nat en dan geef ik gelijk weer een schone want dan denk ik ze moet er tenslotte weer heel de nacht mee. (slaapt nl al door) maat 2 hier sinds dat ze een week of 4 was dacht ik.
in het begin verschoonden we voor de voeding, omdat hij echt wakker gemaakt moest worden. Nu wordt hij zelf wakker en verschonen we hem na de voeding. Of even tussendoor alsie flink bezig is tijdens het voeden. Hij is nu 4,5 maand en zit nog steeds op maat 2! Over weekje of 2/3 wordt het denk ik maat 3.
In het begin verschoonden we na de voeding omdat hij altijd tijdens het voeden poepte. Hij zat na 2 week in maatje 2.
Ik verschoon altijd voor 'n voeding, tenzij ze vlak na de voeding haar luier volpoept natuulk . Mijn dochtertje heeft luier maat 2 sinds 'n maand op 4 mss iets later en die heeft ze nog steeds
leuk om dit te lezen het was maar een dagje dat hij ook na de voeding poepte. hij heeft het nog wel af en toe maar niet meer iedere keer gelukkig. ik verschoon hem nu nog wel van te voren want dat zit nu eenmaal in mijn ritme en in een vieze broek drinken is ook niks. en meestal valt hij na de fles in slaap en dan wil ik hem niet meer wakker maken voor de luier. ik denk dat ik nu ook maar over ga op luiers maatje 2 want 1 is toch echt te krap aan het worden en 2 heb ik geprobeerd en zit best goed.
Quinten is over 9 dagen een half jaar en die zit ook nog in maatje 2 hahaha...Ik dacht dat ie al wel aardig ingehaald had maar blijkbaar is het dan toch nog wel een kleintje vergeleken met andere kindjes. verschonen doen we meestal na de voeding want ook hier wordt er tijdens of na het eten gepoept