Ons zoontje is 16 weken en had in het begin enorme zuigbehoefte. We zijn daarom een speentje gaan gebruiken en dat ging goed. Later had ie 'm steeds minder nodig, alleen nog om in slaap te komen overdag. Zodra hij dan sliep viel het speentje uit z'n mond. Maar de laatste paar dagen houdt hij in bed continue zijn speen in de mond, dus ook als hij slaapt. Hierdoor vind ik het lastig om zijn hongersignalen te zien. Pluk ik z'n speentje er stiekem uit dan wordt hij vrijwel meteen wakker en komt dan zonder speentje ook niet opnieuw in slaap. Nu voedt ik daarom maar een beetje op de klok (om de 3-4 uur die hij er normaal gesproken tussen laat). Waar ik bang voor ben is dat ik misschien regeldagen ga 'missen' of (te) laat opmerk omdat hij nu moeilijker wakker wordt doordat hij continue aan het zuigen is op z'n speen. Is die gedachte realistisch of hoef ik me daarover geen zorgen te maken? Ondanks zijn leeftijd heb ik door enorme overproductie in het begin nog geen regeldagen gehad. Hij komt eigenlijk altijd al om de 3-4 uur (behalve toen hij nog heel klein was natuurlijk). Hij groeit goed, zit op de bovenste lijn van de WHO curve.
Ik doe altijd de mama-check, haha! Als ik dochterlief vastneem, en ze heeft honger, begint ze meteen mn tepel te zoeken en te happen, als ze zuigbehoefte heeft is dat niet het geval. Speen wil ze sowieso niet, duim/knuistje (en mama's pink) zijn hier favo bij zuigbehoefte!
Hier ook duimen en de pink. Maar als ze honger heeft begint ze te mopperen (anders mopperen dan dat ze moe is, dan is het meer jengelen) en als je dan niet reageert gaat ze steeds harder mopperen en op een gegeven moment wordt dat huilen/krijsen. Niet te missen hier hoor als ze honger heeft En das overdag ook ongeveer om de 3 uur. Kan er bijna de klok op gelijk zetten.