Ik weet op dit moment niet waar ik goed aan doe. Mijn zoontje van 10 maanden wordt de laatst 4 nachten steeds vaker en eerder in de nacht wakker. Hij krijgt om 19 uur zijn fles en valt uitgeteld in slaap. Normaal hoor ik hem dan een keer rond 1 uur. Speentje en hij tukt weer verder. Nu begint het al rond 20.30 uur...speentje geven en hij slaapt verder, maar vanaf 1 uur wordt hij steeds onrustiger en dan moet ik steeds vaker naar hem toe. Rond 3 uur is hij dan echt wakker. Het is ook iedere keer hetzelfde tijdstip.Tegen mijn principes heb ik hem nu al 2 x een fles gegeven, maar hij sliep wel gelijk tot 6.30 uur door. Herkent iemand dit en hoe pakken jullie dit aan? Het gaat mij nu echt opbreken deze gebroken nachten. Zou het een fase kunnen zijn? Toch honger?
Het kan heel goed een fase zijn, mijn zoon heeft die fases nog altijd helaas en wij hebben al heeeeeeeeeel veel gebroken nachten met hem gehad... Ik zou gewoon doen waar je je goed bij voelt. Misschien is het wel echt honger en dan is het toch fijn om een fles te geven zodat jullie beide weer lekker kunnen slapen. Anders zit je de halve nacht op. Zit nu met hetzelfde drama met mijn dochter, ze is de laatste nachten ook steeds tussen 2 en 4uur wakker... en dan twijfel ik ook steeds of ik een flesje moet geven
Bedankt voor je reactie! Langer laten huilen wordt er ook wel eens gezegd, maar dat kan ik gewoon niet en werkt bij mijn mannetje averechts, dan raakt hij helemaal overstuur. Ik hoop dat het een fase is en dat hij binnenkort gewoon weer langer slaapt. Ik ben er aan gewend om een paar x per nacht er uit te gaan voor een speen, dat is bij mijn mannetje al vanaf het begin zo, maar echt wakker worden zoals wat hij nu doet is nieuw....
Ik herken het ook. Heb er een topic over geopend http://www.zwangerschapspagina.nl/flesvoeding/192278-ziek-geweest-meer-flessen-willen.html Normaal is het ook de speen en weer verder slapen, maar nu blijft hij jammeren en geef ik hem ook maar een fles. Hij is ziek geweest, dus misschien heeft dat er mee te maken.
Dat herken ik ook wel ja, mijn zoontje heeft last van verkoudheid gehad en afgelopen dagen 1 keer een dag koorts. Het is ook echt na deze periode dat het een beetje een rommeltje is met de nachten..
Dat gaat hier nu zo'n 3 weken zo. Hij wordt elke nacht rond 04.00uur wakker. Speentje erin heeft al geen nut meer. Ik geef hem dan maar wat melk (120cc), dat is de enige manier om hem enigzins stil te krijgen. Vaak is hij daarna nog zo'n 1,5 uur wakker voordat ie weer gaat slapen. Heb hem vannacht maar eens even laten huilen na de fles, hij is wel in slaap gevallen en heeft tot vanochtend 11uur geslapen! Nou moet ik zeggen dat Ryan op dit moment ook verkouden is en last van zijn doorkomende tandjes heeft. Laat die krengen maar gauw doorkomen...
Als ik de fles heb gegeven wat na tig-keer heen en weer lopen vanaf 1 uur uiteindelijk ook zo rond een uur of 4 is, valt hij gelukkig wel gelijk in slaap. Niet tot 11 uur helaas..wordt toch gewoon om 6.30 uur wakker. Nemen jullie hem ook wel eens tussen jullie in? HEb ik nu 2 x gedaan, slaap dan zelf alleen niet lekker van maaiende armen, kreuntjes en geluidjes.
Dit is ook de 1e keer hoor dat ie vanmorgen tot 11uur heeft geslapen. Denk dat hij gewoon erg moe was door al dat gehuil vannacht. Normaal slaapt hij tot +/- 07.00uur. Ik heb hem ook wel eens bij mij in bed genomen s'morgens vroeg. De ene keer viel hij in slaap, de andere keer niet. Ik wil hem daar niet aan wennen, dalijk wil hij niet meer in zijn eigen bedje.