zwaar over de zeik!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Sandhya, Mar 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sandhya

Sandhya Bekend lid

Aug 14, 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    Sinds gisteren heeft onze kleine man enorme huilbuien, heeft hij echt nog nooit last van gehad, echt met niets maar dan ook niets stil te krijgen.
    vanmorgen weer en vanavond begon het weer, hij hoest een beetje en had al drie dagen koorts. vandaag de hele dag niet. een niet zo lekker ruikend oortje, goed ik de huisartenpost gebeld, we mochten langskomen. ik denk dat kan ik wel alleen af, dus ik er alleen naartoe met de kleine.
    we hebben 3 kwartier gewacht, kan gebeuren, maar 40 min daarvan heeft de kleine man gehuild...geschreeuwd. de assistente met een oorthermometer zn temp opgemeten en zuurstof.
    de dokter klaar, gaat de assistent mij voor met de kleine man, al de eerste opmerking, o die is hartstikke gezond niks aan de hand..ik denk bij mijzelf..(dat zal ik ff voor mij houden)
    hij oren bekeken, longen een beetje geluisterd, nou op het Cb doen ze het nog uitgebreider, naar zn buik geluisterd. conclusie, doe er een zetpil in voor het geval hij pijn heeft ergens, dus ik zeg ja maar hij heeft geen koorts en u zegt dat u niets kunt vinden...ja voor de zekerheid, dat terwijl de kleine og harder schreeuwd. hij zag nu geen reden om mij door te sturen, ik zeg ja als dit nu de hele nacht doorgaat..ik kan er niets van maken zegt hij dus. einde gesprek. dokter loopt de kamer uit en dat was het, geeft mij geen hand. ik ben lags de dokterskamer gelopen en heb gedag gezegd. ik voel mij totaal niet serieus genomen, ja ik kwam daar in een of andere sportbroek aanzetten mn haar zat niet en ik ook heel jong..is dat de reden..wat een eikel was die vent zeg!

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

2. roshi

roshi VIP lid

May 8, 2006
    6,706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    nou meis dat zou de reden niet mogen zijn.

Het is wel zo dat ze niet ieder huilend/krijsend babytje door kunnen sturen. De ha heeft alles nagekeken en heeft duidelijk geen reden gezien tot paniek, geloof me bij babytjes zijn ze heel voorzichtig. Als ik jou was zou ik het gewoon even aankijken, inderdaad even een zetpil geven en als hij niet in slaap kan komen en zo blijft huilen dan naar de EHBO ik zou naar de ehbo van het rode kruis ziekenhuis gaan (je woont in den haag zie ik ;)) daarnaast zit het kinderziekenhuis en zit je gelijk goed.

succes meis!

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ik denk meteen aan een loopoor! Dat het is het doorbreken van het trommelvlies door een oorontsteking en is heel erg pijnlijk. Louise heeft het al een paar keer gehad.

Ik zou morgenochtend naar het spreekuur van je normale huisarts gaan en zijn oortjes nogmaals laten onderzoeken en ook voorleggen dat de ha van de hap je op deze wijze heeft behandeld want dat is niet netjes!

Hopelijk is Ravish er snel vanaf.

Ps. een zetpil kan zeker helpen tegen de pijn ook al heeft hij geen koorts.

4. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Het kan best zo zijn dat een arts niets kan vinden, maar sommige zijn wel echte horken hoor.
    Je bent als moeder toch vaak al hartstikke moe en radeloos met zo'n huilend kindje, en dan komt er even zo'n dokter die het afdoet als niets.
    Niet leuk voor je, kan me best voorstellen dat je daar even flink beu van bent.
    Veel sterkte en hopelijk gaat het snel beter met de kleine.

5. Frieda

Frieda Bekend lid

Feb 24, 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Ik snap, dat je je op die manier niet zo serieus genomen voelt, want ik vind het ook geen stijl om je zo te behandelen.

Je zoontje zou echter toch best wel last kunnen hebben van zijn verkoudheid en daardoor ook wat last van zijn oortjes kunnen hebben. Jonge kinderen zijn daardoor al snel behoorlijk uit hun normale doen. De dokter zal echter niets verontrustends aan hem hebben opgemerkt, anders zijn ze inderdaad wel heel voorzichtig met jonge baby's en wordt je tegenwoordig heel snel doorgestuurd naar het ziekenhuis is mijn ervaring. Kinderen met koorts, die jonger dan 3 maanden zijn, worden zelfs sowieso meteen uit voorzorg opgenomen in het ziekenhuis. Hem af en toe een paracetamolletje geven om te kijken of hij zich dan beter voelt, kan trouwens niet zo heel veel kwaad. Je weet namelijk nooit of hij ergens pijn heeft. Als je zelf verkouden bent, heb je daar soms ook hoofdpijn bij.

Je zoontje zou echter, gezien zijn leeftijd, tegelijkertijd met deze verkoudheid ook nog in de 19-weken sprong kunnen zitten en daardoor zich extra vervelend kunnen voelen. Over de 19-weken sprong is momenteel ook nog net een ander bericht geopend, dus kijk daar maar eens bij.

;) Frieda

6. Maite

Maite Lid

Apr 10, 2008
    79
    0
    0
    Consulent schuldregeling en budgetbeheer
    Amersfoort
    Mijn huisarts nam me ook niet serieus. De keine meid heeft de eerste drie maanden veel gehuild, maar rond de 2,5 maand was het echt krijsen! Veel windjes laten, veel boeren, veel teruggeven.
    Ik naar de huisarts, situatie uitgelegd en het enige wat hij zei was: Tsja, baby's huilen he. Wat een eikel!
    Vlak daarna moest ik met Romy naar de kinderarts (voor controle), weer verhaal gedaan. Oh, zegt 'ie, probeer dan eens Johannesbroodpitmeel, dan hoeft ze waarschijnlijk minder te boeren en windjes te laten.

Dat geprobeerd en het werkte super! :D
    Had die huisarts maar even wat verder gekeken dan zijn neus lang is... zucht!

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm huisarts hier legde uit dat als kindjes verkouden zijn...
    vaak de neus, keel EN oren dichtzitten
    en dat voelt heel erg onprettig... ipv dat uitspreken.. want dat kunnen ze niet gaan kindjes dan vaak huilen.

maar die dokter was wel een totale hork zegmaar
    als hij niks kan vinden ok... dat kan gebeuren
    maar leg dan uit waarom paracetamol voor de zekerheid wel kan helpen..

en die van ons legt ook altijd uit wat hij doet, wat hij ziet.. en wat dat betekend.
    dus keeltje kijken "het is niet rood.. dat betekend dat het niet ontstoken is"
    oortjes: oh dat is wel een beetje rood.. zou een beginnende oorontsteking kunnen zijn.
    op die manier zegmaar

maar... als je het niet vertrouwd zou ik vanavond naar de ehbo rijden ofzo inderdaad
    of de huisartsenpost (zo heet dat in r'dam iig)
    dan is de kans in ieder geval groot dat je een andere dokter hebt.
    hij zal het vast niet kwaad bedoeld hebben... maar het is verder natuurlijk gewoon nogal stijlloos.
    willekeurig hoe je eruit ziet en hoe oud je bent.

8. Sandhya

Sandhya Bekend lid

Aug 14, 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    bedankt voor de reacties.

ben alweer wat afgekoeld ;) gisteren had hij het weer, ik kijk vandaag nog aan en anders vandaag naar de huisarts met hem.

Share This Page