Hoi Annemarie, Ons zoontje is op dit moment 3 weken oud. Ik denk dat ik voldoende melk heb echter vind hij het overdag moeilijk om 3 uur tussen de voedingen te laten. Het varieert van 2 uur en een kwartier tot 3 uur. 's Nachts zit er vaak wel 3-4 uur tussen de voedingen. Hij drinkt meestal 10-15 minuten aan de ene borst, dan is hij zo in slaap gevallen dat ik soms wel 10 minuten nodig heb om hem wakker te krijgen en de 2e borst aan te bieden. Hij drinkt hier dan een kleine 5 minuten van maar dan is het echt wel klaar. Ik heb geprobeerd hem te "rekken" tot 3 uur maar als hij na 2,5 uur wakker wordt is een half uur een krijsent kind hebben echt heel lang. Ik vind het lastig dat er geen echte regelmaat in zijn voedingen zitten omdat het vooral lastig is met dingen (visite bv) plannen. Wat kan ik eraan doen om hem om de 3 uur te kunnen voeden? Gr. Lonneke
Beste draakje, Het fijne aan BV is dat je kan bieden wat je kindje nodig heeft, ieder kindje is anders. Jouw zoontje geeft duidelijk aan wanneer hij voeding wilt en hoevaak. In deze fase heeft hij blijkbaar liever iets vaker een kleine voeding dan minder vaak een grote voeding. Wat je omschrijft klinkt als echt heel normaal! Veel kinderen willen tussen 2 borsten ene pauze van 10-20 minuten om echt even op adem te komen en dan eventueel nog een toetje te nemen. Ook de frequentie is perfect! Als hij gaat groeien zal ook zijn maag groeien en kan het dus zijn dat hij zelf grotere maaltijden gaat pakken en automatisch langer tussen de voedingen laat. "trainen" werkt niet, wellicht helaas voor jou. Je zal je echt aan zijn ritme gaan aanpassen. Tip: na een paar dagen letten op wat hij wil zal je ook zien op welke momenten van de dag hij wat vaker wil en op welke momenten van de dag hij wat minder vaak wil (fijn dat dat bij hem in de nacht is!) Plannen: helaas is het geplande leven echt wel een beetje voorbij : er gebeurt altijd iets onverwachts (poepluier, spuugzooi, voeding) waardoor alles ineens anders loopt. Je kan met bezoek bijvoorbeeld een richttijd afspreken en dan een uur van te voren even bellen wat het preciezer gaat worden? Veel geluk! Annemarie