Regeldagen

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Loeki2, May 4, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Ik heb al even gezocht op regeldagen, maar overal lees ik dat je borsten daarbij MEER melk gaan produceren. Nu heb ik zo veel melk dat ik echt overloop, zoogcompressen zijn niet aan te slepen, als ik links voed stroom ik rechts leeg en andersom en als Annika de borst los laat spuit de melk soms recht in haar gezichtje. Vandaag komt ze bijna om het halfuur om te eten, dus de regeldagen zijn aangebroken neem ik aan. Kan mijn melkproductie daarna ook afnemen?

Ik heb alles al geprobeert op advies van mijn VK en kraamhulp, afkolven, ijscompressen, strakke BH, maar tot nu toe is er niets dat helpt, de productie wordt eerder meer dan minder.

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Regeldagen komen meestal rond de tiende dag, 6 weken en drie maanden. Tijdens deze dagen stemt de moedermelk zich af op de vraag van de baby. Ook de samenstelling past zich aan.

Mijn advies is om voor het aanleggen eerst een kleine hoeveelheid melk met de hand af te kolven zodat de druk wat minder wordt. Annika kan dan makkelijker de borst pakken en verslikt zich minder snel. Daarnaast is het misschien verstandig om één borst per keer te geven. Ga echter niet om het half uur voeden. Vaak denk je ze heeft weer honger, maar het kunnen ook goed krampjes zijn van teveel aan melk. Ga je dan weer voeden krijgt ze alleen maar meer krampjes. zo kom je al snel in een vicieus cirkeltje terecht. Voeden....huilen...voeden etc. Probeer minimaal twee uur tussen elke voeding in te laten zitten.

Nu loop je nog over van de melk, maar al snel zal de hoeveelheid melk zich stabiliseren.

Ilja

3. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Dank je Kwebbeltje, nog iets anders. Ze ontwikkeld nu razendsnel voorkeur voor een borst. Ik krijg het bijna niet voor elkaar haar uit de andere borst te laten drinken. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Blijf de borst die ze moeilijk pakt aanbieden. Probeer eens andere houdingen uit.

Ilja

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Ik ga mijn best doen, bedankt.

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340