Regelmatig afwezig, is dat normaal ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kleintje88, 7 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik merk al een tijdje dat ons meisje regelmatig afwezig is...
    Als ze b.v in haar kinderstoel zit dan is ze gewoon even "weg" haar ogen zijn dan nog wel gewoon open maar ze staart en als je met je hand voor haar ogen zwaait gebeurd er niks ook reageert ze op zulke momenten niet op haar naam... Ze is dan zo'n 20 sec afwezig en is dan ineens weer terug.... Maar het is b.v ook weleens als ze op de commode ligt of in de box dat je gewoon helemaal geen reactie meer krijgt en ze blijft staren...
    Het gebeurd niet heel vaak op een dag maar toch eigenlijk wel dagelijks! (soms ook vaker)

Heeft iemand hier ervaring mee? Of doen alle kindjes dat op deze leeftijd ? (al heeft ze het eigenlijk al enkele maanden )

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Oh ja ik heb zelf vroeger een lichte vorm van epilepsie gehad waarbij ik ook af en toe afwezig was.... Hier kwamen ze pas achter na een val van het paard...
    Dus vandaar even mijn vraag of dit normaal is voor deze leeftijd!

3. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ons zoontje heeft dat eigenlijk nooit gehad. Natuurlijk kon hij af en toe weleens voor zich uit staren maar dat was vooral wanneer hij heel erg moe was en dit was maar een paar seconden of totdat er weer iets in de omgeving gebeurde. Omdat je zelf ook een lichte vorm van epilepsie hebt en dit dezelfde symptomen lijkt te hebben zou ik het toch even navragen bij de huisarst/cb.

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik dacht eerlijk gezegd ook aan een bepaalde vorm van epilepsie: de "absences". En zeker nu ik lees dat je het zelf ook gehad hebt zal ik het toch even opmerken bij de huisarts!
    Ik herken het bij mn zoontje niet. Heel soms als hij moe is maar zodra ik m roep of aanraak dan is hij er weer bij.

5. Franny

Franny Actief lid

24 sep 2009
    291
    0
    0
    Ik dacht aan precies hetzelfde als wat druif78 zegt. Ik heb een jongetje in de klas gehad en die liet dezelfde symptomen zien. Dit valt ook onder de categorie van epilepsie. Hij kreeg daar medicatie voor, vooral voor het functioneren op school.

6. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

ik heb zelf ook epilepsie en herken dit idd ook als symptomen van absences. Echter wij zijn geen arts en kunnen dit niet vaststellen. ik zou dit wel even met de (huis)arts overleggen hoor.

Als ik naga of ik het bij mijn zoontje herken... ja en nee.
    niet dat hij dus secondes weg is en in het geheel niet reageert maar wel dat als hij moe is wat duffig is en minder reageert of soms bewust niet reageert maar dan is hij niet "weg"
    Ik ben er vanwege mijn epilepsie ook extra alert op hoor maar heb bij hem nooit sypmtomen gezien.

7. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Onze dochter heeft dat een bepaalde periode ook gehad.
    Ze leek echt even helemaal in gedachten. Hier ging het vanzelf weer over... Ze had het overigens niet heel regelmatig, maar gewoon af en toe.
    Ik denk dat ze het had tussen de 7 en de 10 maanden.

8. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Oke bedankt voor alle reacties!
    Ik ga het in ieder geval aangeven bij het CB kijken wat zij zeggen!

9. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    jan heeft dit ook wel eens maar dan een paar seconde dit is eigenlijk alleen als hij heel moe is. misschien idd epilepsie zou het zeker vragen bij het cb of arts._
    ben benieuwd wat ze zeggen!

10. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    nee mijn zoon reageerde eerst echt nooit op zijn naam en soms als ik hem riep keek hij echt weg.. soms wanneer hij dat deed raakte ik soms in paniek maar dacht nee niets aan de hand!
    maar denk dat bewust gewoon express niet deed.. want hij reageerde wel wanneer ik geluiden maakte met mijn tong en mijn hand klap dus weet niet..ik zou cb of huisarts spreken hoor!

11. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    ik zou idd ff de ha bellen om na tevragen.

12. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    ik zou het even navragen bij de huisarts! vooral omdat je zelf ook een lichte vorm van epilepsie gehad hebt! het zouden absences kunnen zijn, maar het kan ook iets onschuldigs zijn..........ik herken het overigens niet.

13. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    idd ben het er mee eens, gewoon ff navragen kan nooit kwaad.

Maar moet zeggen mijn dochter heeft het ook.......momenten dat ze er gewoon niet is...ff rust punten noemt de kinderarts het.

(wij lopen daar omdat ze een lichte hersenbeschadiging heeft opgelopen bij de bevalling)

Hier is het niets om zorgen over te maken, ze komt er meestal wel uit na enkele seconden..het langst tot nu toe was bijna een halve minuut! Niet reageren op roepen of zwaaien idd....wat wel helpt meestal is toch ff klappen langs haar gezicht...dan draait ze er wel altijd ff naartoe.

Ze lijkt dan gewoon ff na te denken of juist niet....eigenlijk ff uitgeschakeld en in slaap modus met de ogen open...

Als het erger zou worden (hier is het soms 1 maal per dag) dan zou ik er wel verder naar laten kijken.

Maar vragen staat vrij!

(ze deed dit trouwens als baby van 2 weken al..... tijdens het drinken aan de borst ophouden en naar de borst staren...knijpen of wrijven maakte haar meestal weer 'wakker'.....)

14. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    altijd even na vragen cb!!!

onze bijde kinderen doen dit, ze zijn overig 10/15 sec in gedachten en dan gewoon staren. onze kinderen trekken zich zo terug (ik doe dit ook dagelijks, staren) dus bij na vraag heeft iemand van vto dit ook gezien en is echt geen epilepsie maar gewoon even dagdromen (gelukkig)

15. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Op internet las ik dat absances meestal pas vanaf een jaar of 4 ontstaan...
    Maar goed ik zal het volgende week toch eens even op het CB vragen!

Deel Deze Pagina