Kaas

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Anique, 14 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anique

Anique Niet meer actief

Ik lees een beetje tegenstrijdige berichten op verschillende sites over het eten van kaas tijden de zwangerschap. De ene site zegt dat je geen schimmelkaas mag eten, en op de andere lees ik dat je uberhaupt geen kaas mag eten omdat het van ongpastauriseerde melk is gemaakt.

Ik had al wel een paar keer kaas gegeten, ook een keer een tosti.
    Kan het kwaad om af en toe kaas te eten of kan ik het echt maar beter laten? en als ik het niet mag eten, maakt het dan uit of ik het verhit, zoals in een tosti?

2. Miran34

Miran34 Actief lid

13 jun 2007
    430
    0
    0
    Enschede
    Goedenmorgen,

Ik eet elke dag een boterham met kaas. Heb ook nooit eerder gehoord dat het niet zou mogen (maarja ik lees hier wel vaker dingen waarvan ik denk ..... zal wel). Heb 3 kids en altijd kaas gegeten.

Groetjes

ps van brie weet ik wel dat je het niet mag eten (lees: beter niet kunt eten).

3. Anique

Anique Niet meer actief

Ik lees net trouwens zelfs op zuivelonline.nl dat je de roombrie van President en AH eigen merk ook gewoon kunt eten tijdens de zwangerschap.... :confused:

Het volgende staat daar:

Kaas mag!Kaas mag, ook tijdens de zwangerschap. Het wordt zwangere vrouwen echter afgeraden buitenlandse zachte, rauwmelkse kazen te gebruiken. Deze kunnen de Listeria-bacterie bevatten waar het kind erg ziek van kan worden. In Nederland is het volgens de wet verplicht om de toepassing van rauwe melk in een product op het etiket te vermelden (in het Frans: au lait cru). Staat er niets op het etiket? Dan is de kaas 'veilig'.

De volgende kazen kunnen tijdens de zwangerschap gegeten worden:
    alle Nederlandse gepasteuriseerde kazen
    Nederlandse boerenkazen
    Deze harde kazen worden ook van rauwe melk gemaakt, maar bevatten weinig vocht waardoor de listeriabacterie niet kan groeien.
    de volgende buitenlandse kazen (gerangschikt op alfabetische volgorde):
    AH fêta kaasblokjes (koeienmelk)
    AH Roombrie 60+
    Ambassador Camembert 45+
    Arla Apetina Deense Fêta kaas 45+
    Arla Deense fêta in olie
    Bettine Blanc 58+ geitenkaas
    Boursin
    Champignon Cambozola 70+
    Danone Hüttenkäse
    Gorgonzola 48+
    Gormas 70+
    Monchou
    Paturain
    Philadelphia
    Port Salut
    President Roombrie 60+
    President Brie 60+
    Rochebaron 58+

4. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    tegenwoordig word er zoveel gezegd sorry hoor maar vroeger waren de dingen toch wel anders en het percentage aan gehandicapte kinderen is ong hetzelfde gebleven

als ik ergens trek in heb eet ik het gewoon wel met mate maar eten zal ik het.

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik vreet me de schompes(?) in kaas :p

6. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    mag turkse geitenkaas eigenlijk? pleas zeg ja :)

7. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    kas van niet gepasteuriseerde melk wordt afgeraden, andere kazen mogen wel gewoon. in nederland zijn haast geen rauwmelkse kazen op de markt (au lait cru). brie is ook vrijwel nooit van rauwmelkse kaas gemaakt.

dus lekker die tosti nemen hoor en ook je croissantje brie, alleen even op de verpakking letten als je twijfelt.

ik eet elke zondagochtend croissantjes met brie en vind ze héééérlijk. het enige dat er niet gezond aan is zijn de calorieen ;)

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Inderdaad, gewoon lekker van genieten. En je hebt natuurlijk schimmelkaas en beschimmelde kaas, is ook een groot verschil natuurlijk. Die schimmels van de schimmelkaas kunnen geen kwaad hoor.

Deel Deze Pagina