Hallo allemaal, Even een snelle vraag. Ik heb op internet gelezen dat je geen voorverpakte vis moet eten. Nu gaat dat vaak over zalm en paling enzo. Maar nou hadden wij dit weekend van die vis gekocht met cellofaan er omheen uit het koelvak (dus niet het vriesvak, maar naast het vlees zeg maar). We wilden het gisteren gaan eten en toen twijfelde ik ineens of ik dat nou wel of niet mag. UIteindelijk maar niet gegeten dus. Weten jullie dat? Of je die vis wel of niet kan eten? En als je die vis niet mag, dan kan ik dus waarschijnlijk alleen maar vis van de visboer eten. Toch? Bedankt alvast! Lindangel
Is het door jullie gebakken, gestoomd of zoiets..dat mag wel...en het moet wel gaar zijn. Tonijnsteak die iets rauw is van binnen maar ff niet doen.
Ja, gewoon gebakken! OK, dan weet ik dat ik dat in ieder geval wel mag. Is wel handig, want ik eet ook geen vlees...
Als je geen vlees eet is het misschien wel handig om op te zoeken welke mineraalen je er misschien bij mkan slikken want je mist wel waarschijnlijk wat...ff googlen en anders weet je vk daar misschien wel wat op.
Bedankt voor de tip! Dat is wel een goed idee inderdaad, want ik ben best wel slordig met dat soort dingen...
en hoe zit het met rivierkreeftjes, granaaltjes allemaal voorverpakt uit de supper markt en thuis goed afbakken mag het dan wel? En bijvoorbeeld vissticks?Mag dat wel?
Als je het verhit, gaat de bacterie dood, dus dan is het geen probleem. Het gevaar zit in dingen die je rauw / koud eet, die voorverpakt (geweest) zijn. De bacterie gaat nl. niet dood van kou, hij groeit zelfs lekker verder. Is bijvoorbeeld het geval gerookte zalm uit de koeling. Dus: of vers, of goed verhitten, dan mag het eigenlijk allemaal ...
en gerookte haring uit de supermarkt? is ook niet goed dan... nouja, ga van de week wel lekker een x naar de visboer! heb overigens gehoord dat vis heel goed is voor de ontwikkeling van de hersentjes
ja dat had ik ook gehoord je kan het beste even op voedingscentrum kijken dan kan je meteen zien wat wel en niet mag