Mijn dochter heeft een dubbele oorontsteking en sinds vandaag heeft ze antibioticum gekregen van de ha. Maar het is zo vreselijk smerig spul. En ik moet 3x per dag 6 ml geven. Dat lijkt niet veel maar de smaak is zo sterk dat ik het niet zomaar door haar limonade doe. De enige manier is het onder dwang in haar mondje doen maar dit wil ik echt liever niet. Maar ja, wat nu? Ik heb het vanavond door haar fles melk gedaan maar die smaakte zo vies dat ze hem niet meer wilde. Toen maar wat in een beetje jus d'orange in een bekertje en die heeft ze uiteindelijk voor de helft op (na een kwartier pushen). Ik kan het ook niet door een volle fles limonade doen want daar doet ze veel te lang over en de doseringen moet zoveel mogelijk over de dag worden verspreidt. Wie heeft een tip voor me hoe ik het aan moet pakken??
onze zoon heeft ook regelmatig ab gehad;drama's.... Alles geprobeerd, door drinken of vla of in een spuitje. Maar als het relatief veel is, is mijn ervaring dat je het beter gewoon 'puur' op een lepeltje kan geven met iets lekkers (lepel slagroom *schaam schaam*) in het verschiet. Als het echt veel is kun je ook steeds een hapje ab hapje slagroom, hapje ab, hapje slagroom etc Kost flink wat overredingskracht en huilen, maar uiteindelijk lukte het. Nu hij ouder is, kan ik uitleggen dat zijn au er van weggaat en dat hij dus na de 'vies' iets lekkers krijgt. Als ze een stuk jonger zijn is dat een stuk lastiger.... op deze manier krijjgt ze wel alles binnen.. Als je het ergens doorheen doet en ze drinkt/eet het niet op, dan krijgt ze dus niet genoeg ab binnen... sterkte..
Ik zou ook zeggen in een spuitje en vervolgens iets overheerlijks erachteraan. Och waarom schaam schaam, we moeten het ons zelf niet zo moeilijk willen maken. Voor een keer is dat echt geen probleem hoor.
Het was vanmiddag idd gelukt door er direct een snoepje achteraan te geven maar toen ik dit vanavond weer probeerde werd ze helemaal hysterisch! Ik ben bang dat ik het toch echt door moet gaan zetten zodat ze weet dat het gewoon moet. En ik moet dit spul nog 9 dagen geven.... zucht.... Ben wel blij te lezen dat ik niet de enige ben, geeft toch weer steun!
Ik zou het gewoon in een spuitje doen en dan (eventueel onder dwang) in haar mond spuiten. Laat haar daarna ff met het spuitje spelen...dan maak je het een beetje interessant.
Hier ook net een antibioticakuur van een week achter de rug (ook oorontsteking). De eerste keren ging het erg moeizaam, maar na wat aandringen en een snoepje als beloning lukte het uiteidelijk wel om 5ml met het maatschepje naar binnen te krijgen. In de loop van de week merkte ik dat het gemakkelijker ging (wel steeds het snoepje als beloning), Het leek wel of ze zich eraan over gaf: "snel happen, dan ben ik van het gezeur af". Succes ermee!
hier werkte het ook door een beloning er naast te houden wat ze erg lekker vond. Eerst een 'hapje van de dokter' en daarna wat lekkers.. Ze accepteerde het steeds beter en herinnerde ons er zelfs na een paar dagen al aan... snoepje werd ook minder 'belangrijk' . Maar in het begin moesten we écht met iets komen wat ze zélden kreeg en/of érg lekker vond. Slagroom is ook wel een goede wat dat betreft
inderdaad iets lekkers, en een stikker vel ofzo, en als die vol is, dus de kuur is klaar, een mooi kado? Ben blij dat Quinn de ab kuurtjes en hij heeft er wat gehad, altijd lekker vond
Hier ook eens een antibioticakuur gehad voor een fikse oorontsteking. Milan kreeg van dat witte spul en moest ook best veel in 1x. Ik heb, samen met mijn man, toch even doorgepakt. Echt ff van 1,2 HUP en na de flinke hap iets lekkers gegeven. En flink geprijst als het drankje het keeltje doorging. Maar het mòet er in en soms moet je dan even wat harder zijn voor je kindje. Niet leuk, maarja, 't is wel voor haar gezondheid...En ook hier de ervaring dat het makkelijker werd na een paar keer geven..
Pfff ja dat is lastig he, wij zijn sinds 2 weken weer begonnen met de onderhouds ab. Dat betekend dus dat ze tot aan april ab moet nemen. Nou drama tot en met zeg. Ik heb nu een duimenkaart gemaakt. Ze hoeft van mij nu nog maar 2 grote slokken te nemen en dan mag ze een duimpje op de duimenkaart plakken. Als ze dan de rest nog opdrinkt en kadootje. Ze vind het erg vies, en roept ook mama ben niet ziek. Tjaa lastig dus. Maar wij hebben de hoop dat ze op een gegeven moment toch door gaat krijgen dat ze er niet onderuit komt. O en dwingen heeft helemaal geen zin, want dan word het iedere keer zo'n gevecht. En hier spuugt ze het dan toch weer uit. En zomaar ergens in doen werkt ook niet, je proeft het daarvoor veel te goed. Dus ze mag mee kijken als ik het ergens door doe. Samen schudden wij het flesje. Ja de hele trucken doos uit de kast. Succes
Jammer dat het zo vies smaakt. Yasmine heeft heel veel oorontstekingen gehad en kreeg toen een soort wittig goedje, wat eigenlijk best lekker zoet smaakte. (amoxicilline ofzo?) Dit werkte ik dan naar binnen met zo'n spuit die ik erbij kreeg. Lukte allemaal prima eigenlijk, voornamelijk omdat de smaak best lekker was.
Onderhouds ab? Waar is dat voor? Ik dacht dat kinderen juist zo weinig mogelijk antibiotica moeten krijgen?
Sam heeft een hartafwijking en als we niet uitkijken paar keer per jaar longontsteking en/of luchtwegontstekingen. omdat een beetje onder controle te houden. Dus van sept. t/m april een onderhouds ab. Is een ander soort ab dan de "normale"kuren. Die dus voor langere tijd gegeven mag worden. Ondanks deze onderhouds ab gaat het nog wel eens mis, maar nu veel minder. En nu hoeft ze gelukkig bijna niet meer worden opgenomen.Wat voorheen wel zo was. Wij zouden het liever ook niet willen, maar de artsen zeggen dat dit echt beter is. Omdat die longontstekingen ook weer littekens achter laten. En als ze zo ziek word, is echt geen pretje. Is het een beetje duidelijk zo?
Thijmen heeft die ook gehad een paar keer idd. Ook met een spuitje gedaan. Was 1 of 2 keer even moeilijk en daarna vond hij het prima. Zou het eigenlijk niet ergens door doen, ze moeten het toch allemaal binnen krijgen.
Ja dat is makkelijk gezegd dan gedaan. Het zo naar binnen duwen,want dat zou het hier dan zijn. Is echt geen optie. Zeker omdat het niet om een kuurtje gaat. Wij doen het dus in haar smaakjesmelk(overlegt met de arts) En dan hoef ze in eerste instantie maar 2 slokken te drinken, en zo de hele dag door. Tja je moet wat he. En als het op is, de beloning een kadootje. Gelukkig is deze ab maar 3x per week. Amoccicline kan Sam niet tegen, want die is idd nog wel te doen. Ik heb het zelf trouwens ook geproefd, en het is echt zooooo smerig niet normaal meer. Die smaak blijft super lang in je mond hangen. Ook al drink je erna iets anders. Dus ben heel trots op ons meisje als ze maar 2 slokken drinkt.
Ik heb de (voor ons) perfecte manier gevonden om de medicijnen toe te dienen. Ik meng de antibiotica met wat jus d'orange en dat drinkt ze op! In het begin ging het niet van harte, ze zegt wel dat ze het vies vindt maar het is veel beter dan het puur in haar mond doen! En als ze het op heeft krijgt ze als beloning een snoepje!
Mijn zoon slikt momenteel ook antibiotica ivm dubbele oorontsteking. Ik krijg het prima naar binnen op een lepetje. Ik zeg doe eens een hele grote aaaaah, en dan gaat zijn mond wijdt open en dan giet ik het er in en als hij binnen heeft krijgt hij een snoepje (omkopen maar het helpt wel!) hij trekt ook een smerig gezicht bij het spul maar van een lepeltje af heb ik het zo naar binnen gelukkig. spul zo geven is beter dan door drinken, van lepeltje is het 1 slok en hebben ze het binnen en door drinken heen duurt langer. En geef gewoon een snoepje na die tijd, dat heeft mijn zoon nu al door! hij weet eerst het vieze spul en dan een snoepje als hij het op heeft
ja ja hier de tip!!!!! eerst in het spuitje wat lekkers doen iets van danone of lekker drinken iig iets waar kindje gek van is. dan een spuitje antibiotica en dan weer een spuitje met wat lekkers zo begin je lekker en eindig je lekker zijn ze gelijk af van die vieze smaak. wat hier ook goed hielp is dat hij zelf mee mocht helpen met het spuitje vullen!!! succes