Fraxiparine/Fragmin tijdens zwangerschap: mag je dan een ruggeprik?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door masu, 18 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Hey Meiden,

Ik heb eens ergens gelezen dat je geen ruggeprik mag als je fragmin moet spuiten.
    Gedurende mijn hele zwangerschap en tot een aantal weken na de bevalling moet ik dit spuiten.
    Ik vraag me dus af of het inderdaad waar is (ik ga het sowieso ook ff aan mijn gynaecoloog vragen, maar hoop hier iets eerder antwoord te krijgen).

Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen! :D

Groetjes
    Masu

2. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Bij mij stoppen ze in week 36 (als ik het haal) met de bloedverdunning. Dat was het protocol voor bloedverdunners. Bij mij ivm pre-eclampsie en Hellp. Dus derhalve geen problemen bij wat dan ook. Ook ivm borstvoeding moest ik stoppen met bloedverdunners in week 36. Maar weet natuurlijk niet hoe dit bij jou is.

3. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Ze hebben mij in ieder geval niks over stoppen gezegd...dus ik verwacht niet dat dat gaat gebeuren.

Ik hoop op nog meer reacties!:D

4. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Het verwijderen van een epiduraalcatheter mag pas na 12 uur na een fraxi gift. ivm bloedingsgevaar.
    Dus ik neem aan, dat ze ook niet aan willen prikken na het prikken.
    Voor operaties (inc. epiduraal) bij 1xp/d spuiten mag het één dag vooraf gestopt worden.

5. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Misschien nog meer reacties?

6. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik gebruikte een lichtere vorm bloedverdunner en heb een gesprek gehad met de anesthesist, omdat ik van de gyn te horen heb gekregen dat niet elke anesthesist een epiduraal wilde zetten met deze medicijnen. Uiteindelijk kwam uit het gesprek naar voren dat ik wél een epiduraal mocht.

Kan je dus niet heel erg op weg helpen, maar raad je wel aan ook even goed bij een anesthesist te informeren.

7. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Bedankt voor je reactie! Ja, ik wilde het in 't ziekenhuis sowieso aankaarten!
    Ik zal gewoon nog even geduld moeten hebben voordat ik hierover duidelijkheid heb....
    Dat is zo vervelend, want ik wil gewoon weten of ik er rekening mee moet houden dat ik geen ruggeprik mag...

Deel Deze Pagina