Naam discussie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sadieraven, 4 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Mijn vriend en ik zijn al allerlei namen aan het bedenken en eigenlijk zit ik vast aan een naam voor een jongen: Danté
    Ik vind dit zo een geweldige naam! Deze had ik 2 jaar geleden bij 2de zwangerschap al in mijn hoofd maar door de situatie een abortus moeten plegen. Mijn kindje en zijn naam zijn mij dus ontnomen... :(
    Vandaar dat ik deze naam nog steeds wil gebruiken, zodat ik mijn 2de nooit zal vergeten of iets en de naam gewoon niet uit mijn hoofd krijg.. (beetje moeilijk te verwoorden)
    Mijn dochter heet Raven (als in de zin van raaf). En vond het super bij elkaar passen als het manneke mag worden :D

Meisje bedenken we nog voor :)

Maar mijn vriend komt met Jack, Charlie dat soort dingen en dat vind ik eigenlijk weer zo te bekende namen :p

Wat vinden jullie van de naam Danté en zijn grote zus Raven :D
    (ik hou heel erg van engelse namen hihi)

Wie had er nog meer een discussie over de naam/namen? :p

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Wat ik of wij ervan vinden maakt niet zoveel uit, jij en je vriend moeten een naam geven die je beide erg mooi vind.
    As je vriend niet mee kan in Dante dan zit er niets anders op als een hele andere naam zoeken die je samen mooi vind.
    Ik zou ook niet zomaar een naam mooi gevonden hebben omdat mijn man op zijn strepen gaat staan..

(Wellicht dat je man wel als 2de naam Dante wilt? Zodat jij toch symbolisch iets met de naam doet zonder dat het de roepnaam wordt?)

3. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Amsterdam
    Dat is idd ook iets waar ik over zat na te denken want mijn dochter heeft ook een 2de naam. Het is ook niet dat hij de naam niet leuk vind (in het begin juist wel) maar hij praat erover heen en komt met allerlei andere (vind ik) standaard namen.
    Het is ook mijn kat heet Nero en dat is van een spelletje Devil May Cry met demonen en engelen enz. Nero is in het spel het neefje van Dante dus dat was eigenlijk een afknapper voor me vriend haha :p

4. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik vind Danté ook leuk!! Klinkt ook lekker vlot:)
    Tjsaa Charlie en Jack, dat zijn ook leuke namen, maar ik vind Danté veel leuker:D
    Hier hebben wij ook een discussie hoor, zo vind ik Julian, Sven, Quinten heel leuk, maar m'n vriend wil liever een "Hollandse" naam zoals: Rob of Eric. Moeilijk hé als je wat naam betreft niet op één lijn zit, wij moeten nog opschieten ook want we zouden de naam volgende week doorgeven aan de drukker.

5. Leanna

Leanna Actief lid

12 apr 2013
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wel mooi, maar misschien is het ook wel fijn al je Dante als naam voor je tweede kindje houdt wat je hebt af moeten geven. Gevoelsmatig misschien prettig? Mijn vriend is ook gek op de naam Charlie en als ik dan zeg dat dat geen naam voor een volwassen vent is komt hij met Charlie Sheen als voorbeeld aanzetten. Lekker voorbeeld :D. Uiteindelijk kom je vast wel een naam tegen die jullie beiden mooi vinden. Jij als vrouw misschien ieeeets meer zeggenschap, want de achternaam krijgt-ie vast van je vriend hihi.

6. liniej

liniej Actief lid

12 dec 2012
    396
    0
    0
    haha Charlie Sheen, lekker voorbeeld idd!
    ik had echt vanaf mijn 12de ofzo al naam voor mijn eerste zoontje in gedachten. was helemaal weg van die naam, het zit ook al jaren in mijn systeem.
    en toen werd ik 7 jaar geleden verliefd op een man met die naam.... en hij wil zijn zoon absolute niet naar zichzelf vernoemen, daar ging mijn laatste hoop :p
    maar nu hebben we een hele andere mooie naam die voor ons allebei heel speciaal is! en de tweede naam krijgt hij wel van zijn papa :)

7. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Amsterdam
    #7 sadieraven, 4 jul 2013
    Laatst bewerkt: 4 jul 2013
    Nee de kleine krijgt mijn achternaam en we erkennen hem nog niet als vader maar dat is inkomengebonden qua scholing en hij werkt voor een uitzendbureau etc. We wonen ook niet samen dus als hij erkent word nu al dan verlies ik een hoop centen die hij met alimentatie niet recht kan trekken want zoveel verdient hij dus (nog) niet.

Bij mijn dochter was ik aan het twijfelen tussen Luna, Stevie en Raven.
    Uiteindelijk bevallen en toen vroeg me moeder en?
    Toen zei ik volmondig Raven :D
    Ik was ook alleen en dat was zooooo veel makkelijker als nu hahaha :p

En idd Charlie Sheen moest ik ook aan denken!! Haha vind het leuke acteur maar niet als naam, moet ik meteen aan een zware alcohol en drug addict denken :S
    En het is ook ik ken niemand in mijn omgeving met de naam Raven en ook niet met Dante!! Charlie en Jack al zovaak gehoord pfff word je mee doodgegooid en dat wil ik dus niet!!!!!!!! :D :D

8. FirstTimer

FirstTimer Actief lid

18 mei 2013
    355
    81
    28
    rotterdam
    Mooie namen. Vind Raven ook heel mooi mijn vriend helaas niet. Mijn beste vriendin haar zoontje heet ook Dantae en vind het een mooie naam misschien een idee om het als tweede of derde naam te doen als jullie er niet uit komen.

9. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Amsterdam
    Ik blijf gewoon op elke naam nee zeggen tot er niks meer over is :D
    Hahaha nee hoor maar me vriend is nou ook niet bepaald creatief....
    Het heet zelf sebastiaan en komt met namen als roderique :(
    What the??

Qua meisjes namen was hij wel wat creatiever zoals: Hope
    Dan dacht ik ook weer van nee dat komt ook al zo vaak voor.... :$

10. Luja

Luja Niet meer actief

Leuk, Danté!! Past ook leuk bij Raven!
    Hier hadden we ook een discussie :p
    Mijn vriend wilde persé Jayden als naam.
    Vond ik erg leuk maar te populair.
    Compromis werd voluit Jayden, roepnaam Jay.
    Allebei blij :)

11. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Amsterdam
    Haha leuk mijn dochter haar 2de naam is Jayde :D
    Als je er zo uit kan komen is dat alleen maar beter toch!

Deel Deze Pagina